Gå til innhold

Blemmer mellom tærne

Anbefalte innlegg

Gjest jente, 18

Hei. Jeg har i det siste vært plaget med at jeg får blemmer mellom tærne, særlig mellom stortå og tåa ved siden av. De klør og er ubehagelige. Til slutt "dør" de, og jeg kan rive av huden ytterst, akkurat som ved gnågsår. En gang fikk jeg infeksjon i en sånn blemme, og det var veldig ubehagelig. Er det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt dette? Mener at de har kommet uavhengig av hva jeg har hatt på bena, men bare de siste månedene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38565-blemmer-mellom-t%C3%A6rne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Muligens er du plaget av soppinfeksjon. I så fall kan den behandles med det reseptfrie middelet Canesten som selges på apoteket. For å motvirke sopp er det også viktig å holde bena tørre ved å bruke luftig skotøy og skifte sokker hver dag.

For en sikker vurdering må du rådføre deg med legen din.

Noe slikt hadde jeg en gang også, det startet med soppangrep og gikk over til blemmer som klødde og væsket noe forferdelig. Hadde dette i et par år og prøvde omtrent alt mulig for å bli kvitt det. Var hos allmennlege, fotspesialist, gikk til behandling hos fotterapeut og fikk alternativ behandling - ingenting hjalp.

Medisinen jeg fikk hos fotterapeuten tok riktignk knekken på problemet hver gang, men forhindret ikke at jeg fikk det igjen og igjen og igjen.

Det var ikke før jeg fikk time hos hudspesialist at jeg virkelig fikk hjelp. Nå husker jeg ikke navnet på tablettene jeg fikk, men de var såpass sterke at det tok helt knekken på kløen og blemmene. Jeg har ikke hatt problemer etter den kuren, og det er nå ihvertfall ett år siden.

Hvis du ikke blir kvitt problemet med vanlig soppdrepende salve, vil jeg anbefale deg å få time hos hudspesialist. Jeg tror også det hjelper å vaske sokker og strømper på kokvask hvis du kan, ihvertfall min. 60 grader.

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Noe slikt hadde jeg en gang også, det startet med soppangrep og gikk over til blemmer som klødde og væsket noe forferdelig. Hadde dette i et par år og prøvde omtrent alt mulig for å bli kvitt det. Var hos allmennlege, fotspesialist, gikk til behandling hos fotterapeut og fikk alternativ behandling - ingenting hjalp.

Medisinen jeg fikk hos fotterapeuten tok riktignk knekken på problemet hver gang, men forhindret ikke at jeg fikk det igjen og igjen og igjen.

Det var ikke før jeg fikk time hos hudspesialist at jeg virkelig fikk hjelp. Nå husker jeg ikke navnet på tablettene jeg fikk, men de var såpass sterke at det tok helt knekken på kløen og blemmene. Jeg har ikke hatt problemer etter den kuren, og det er nå ihvertfall ett år siden.

Hvis du ikke blir kvitt problemet med vanlig soppdrepende salve, vil jeg anbefale deg å få time hos hudspesialist. Jeg tror også det hjelper å vaske sokker og strømper på kokvask hvis du kan, ihvertfall min. 60 grader.

Jeg antar at det var tablettene Lamisil du fikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...