Gå til innhold

korte fødsler


Gjest tufsa

Anbefalte innlegg

Har to barn. Da jeg fikk eldste barnet tok fødselen 9 timer- fra første til siste ri.Fikk høre at ved eventuelt neste fødsel ville det ta kortere tid- og det gjorde det. 3,5 timer totalt. Vil evt. neste fødsel ta enda kortere tid? Har 2,5 timer kjøring til nærmeste sykehus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine tre første fødsler var raske, den tredje varte bare 1 time og 20 minutter fra første ri til babyen var der.

Beskjeden jeg fikk, var at jeg ikke måtte nøle ved mistanke om at fødselen var i gang, men komme til sykehus med en gang. Jeg har ikke veldig lang vei til sykehus, men en annen mulighet for "hurtigfødende" er styrt fødsel, dvs. at fødselen settes i gang rett før termin.

Men det er i alle fall ingen naturlov at fødsler blir raskere og raskere, mitt fjerde barn brukte uendelig lang tid på å bli født.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to første var omtrent like lange som dine, nr. 3 tok 75 min. fra første ri til gutten var født. Så det er fare for at du må kjappe deg hvis du vil rekke sykehuset ja. :-) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Det som er litt rart, er at 3. fødsel ofte tar litt lenger tid enn 2.fødsel, uten at jeg har noen statistikk å vise til. Det kan selvfølgelig tenkes at du føder ennå raskere denne gang. Da har du i såfall et problem, som du er inne på. Jeg vil anbefale deg å dra til sykehuset eller til byen med en gang du kjenner noe som kan minne om en fødselsstart. Jeg anbefaler ofte kvinner i din situasjon om å gjerne dra litt i forveien og besøke noen i nærheten av sykehuset, hvis de er spes. redde for å føde før de kommer fram. Det som er litt avgjørende for hvordan man forholder seg, er hvorvidt det er jordmor i din kommune som evt. kan bli med på ambulansetransport. Er det det, kan du føle deg rimelig trygg. Finnes ikke jordmor, vil jeg anbefale deg å tenke ut noen alternativer.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...