Gjest For de som er interesserte Skrevet 21. november 2012 Skrevet 21. november 2012 http://www.norsklogopedlag.no/uploads/docs/Usynlig_sosialt_handikap_0110.pdf 0 Siter
Madelenemie Skrevet 21. november 2012 Skrevet 21. november 2012 Hei! Ja den er bra. ''McLennan, Lord og Schopler (1993) fant at tre- til femårsgamle gutter hadde større vansker enn jentene med å kommunisere og samspille sosialt. Men jo eldre de ble, desto vanskeligere var det å finne større forskjeller mellom kjønnene. Eksempelvis hadde ingen av jentene eller kvinnene med autisme eller AS hatt noen form for vennskapsrelasjoner eller etablert slike etter tiårsalderen. Nydén, Hjelmquist og Gillberg (2000) fant at en svikt i evnen til å mentalisere og empatisere er i realiteten minst like svekket hos jenter som hos gutter. '' Jeg fikk aldri heller venner etter at jeg ble 10 år, den vennen jeg hadde fikk jeg da jeg var ca 3 år, vi er venner fremdeles. Men jeg prøvde få venner, men jeg skjønte ikke så godt hva de snakket om, det var fra 10 år jeg virkelig ble alene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.