Gjest Kilo på kilo Skrevet 22. november 2012 Skrevet 22. november 2012 Jeg kjenner et sug etter mat når jeg opplever sterke bølger av angst. Er det flere som har det slik? Jeg synes ikke angsdempingen varer særlig lenge, så da spiser jeg igjen. Ond sirkel. Jeg blir fortvilet over situasjonen. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 22. november 2012 Skrevet 22. november 2012 Vet at folk kan bruke mat som trøst. Når jeg har hatt angst klarte jeg ikke spise, hvis jeg var deppa derimot. Nå bare kjedespiser jeg, gulp! 0 Siter
Gjest Ladytron Skrevet 22. november 2012 Skrevet 22. november 2012 Jeg hadde det slik før. Det jeg måtte gjøre var å eksponere meg for angsten, være i den, uten å spise. I den perioden skrev jeg mye for å sette ord på følelsene mine. Det var tungt å være i angsten og jeg hadde en del sprekker. Da sa jeg til meg selv at et lite nederlag betyr ikke verdens undergang og jeg prøvde å ta vare på "de små seirene" (de gangene jeg var i angsten, lot være å spise, og kjente at kreftene i angsten forsvant av seg selv). Jeg opplevde at det gikk lenger tid mellom hver gang jeg overspiste, brukte vel et halvt års tid på å slutte. Nå er det 2 år siden sist. 0 Siter
Gjest Ladytron Skrevet 22. november 2012 Skrevet 22. november 2012 Jeg hadde det slik før. Det jeg måtte gjøre var å eksponere meg for angsten, være i den, uten å spise. I den perioden skrev jeg mye for å sette ord på følelsene mine. Det var tungt å være i angsten og jeg hadde en del sprekker. Da sa jeg til meg selv at et lite nederlag betyr ikke verdens undergang og jeg prøvde å ta vare på "de små seirene" (de gangene jeg var i angsten, lot være å spise, og kjente at kreftene i angsten forsvant av seg selv). Jeg opplevde at det gikk lenger tid mellom hver gang jeg overspiste, brukte vel et halvt års tid på å slutte. Nå er det 2 år siden sist. Har forresten hatt mye mindre angst også, etter at jeg sluttet å overspise. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 22. november 2012 Skrevet 22. november 2012 Jeg drev med såkalt "trøstespising". Jeg antar jeg brukte det mot både angst og vonde følelser. Nå er det sjelden jeg har slike persioder. 0 Siter
XbellaX Skrevet 22. november 2012 Skrevet 22. november 2012 Feil mat kan også trigge frem angst eller være med på å vedlikeholde den slik at vær obs på hva du putter i deg, jeg tenker spesielt på sukker og store mengder koffein. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.