Gå til innhold

Røykvarsler som "bipper"


Gjest Elextra

Anbefalte innlegg

Omtrent en gang i minuttet avgir røykvarsleren et høyt "bipp". Jeg trodde batteriene var gåene, og tok apparatet ned og byttet batteriene. Men den fortsetter. Hvordan får jeg den til å stoppe!?

Om det har noe å si er det røykvarsler som er tilknyttet vaktselskap.

Ja, føler meg litt dum nå.... takknemlig for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du helt sikker på at batteriet du satt inn var fulladet? Jeg spør fordi jeg opplevde det samme, og det viste seg at det jeg trodde var et nytt batteri ikke var det :-)

Prøv med et annet batteri om du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på at batteriet du satt inn var fulladet? Jeg spør fordi jeg opplevde det samme, og det viste seg at det jeg trodde var et nytt batteri ikke var det :-)

Prøv med et annet batteri om du har?

Her var det fire små (AAA?) og jeg trodde de var nye, men kanskje jeg får forsøke igjen? Har en uåpnet pakke, den bør vel være safe...

Rapport følger :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med de som monterte den. Antagelig er det en reklamasjonssak, disse moderne røykvarslerne skal liksom være utstyrt med batteri som varer i 5 år.

Hilsen forhenværende (takke faen!) borettslagsleder med sur erfaring med røykvarslere. (les: 3 runder med reklamasjoner og utskifting av 2 røykvarslere pr husstand i alle boenheter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på at batteriet du satt inn var fulladet? Jeg spør fordi jeg opplevde det samme, og det viste seg at det jeg trodde var et nytt batteri ikke var det :-)

Prøv med et annet batteri om du har?

Nå tror jeg sannelig den holder kjeft! Kanskje det blir søvn på meg i natt allikevel? ;).

Nå blinker et rødt lys på den, det mener jeg det ikke har gjort før. Får satse at på det ikke er noe å bekymre seg for, om det fortsatt blinker i morgen får jeg undersøke videre eller ringe alarmselskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med de som monterte den. Antagelig er det en reklamasjonssak, disse moderne røykvarslerne skal liksom være utstyrt med batteri som varer i 5 år.

Hilsen forhenværende (takke faen!) borettslagsleder med sur erfaring med røykvarslere. (les: 3 runder med reklamasjoner og utskifting av 2 røykvarslere pr husstand i alle boenheter)

''Ta kontakt med de som monterte den.''

Kanskje det, men ikke nå halv ti på kvelden. Og jeg vil sove i natt (umulig med denne bippingen). Byttet ut batteriene (igjen) og jeg tror sannelig den ble stille! :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå tror jeg sannelig den holder kjeft! Kanskje det blir søvn på meg i natt allikevel? ;).

Nå blinker et rødt lys på den, det mener jeg det ikke har gjort før. Får satse at på det ikke er noe å bekymre seg for, om det fortsatt blinker i morgen får jeg undersøke videre eller ringe alarmselskapet...

Det skal blinke et rødt lys på våre røykvarslere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg sannelig den holder kjeft! Kanskje det blir søvn på meg i natt allikevel? ;).

Nå blinker et rødt lys på den, det mener jeg det ikke har gjort før. Får satse at på det ikke er noe å bekymre seg for, om det fortsatt blinker i morgen får jeg undersøke videre eller ringe alarmselskapet...

Det røde lyset viser bare at batteriet virker, det skal blinke sånn. :o) Håper jeg i alle fall, for det gjør mine også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg sannelig den holder kjeft! Kanskje det blir søvn på meg i natt allikevel? ;).

Nå blinker et rødt lys på den, det mener jeg det ikke har gjort før. Får satse at på det ikke er noe å bekymre seg for, om det fortsatt blinker i morgen får jeg undersøke videre eller ringe alarmselskapet...

Mine blinker også rødt lys en gang i minuttet. Det er for å vise at de lever :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det seriekoblede røykvarslere? Vi har av den typen som krever batteriskift både inni (4 x AA) og i sokkelen på varsleren (1 x 9V).

''Er det seriekoblede røykvarslere? Vi har av den typen som krever batteriskift både inni (4 x AA) og i sokkelen på varsleren (1 x 9V).''

Ja, det er seriekoplede røykvarslere. Det er vel ikke plass til noe i sokkelen...?

Får sjekke i morgen. Nå er jeg bare glad det ble stille.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...