Gå til innhold

Oppgi personnr når handle på nett??


ekte nick

Anbefalte innlegg

Jeg skal bestille noe fra Clas Ohlsens nettbutikk, men da må man oppgi personnummer i skjemaet. Det liker jeg dårlig. Har de virkelig lov til å be om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

merkelig nok regnes ikke personnummer for sensitiv informasjon.

synes likevel det er rart de trenger det for netthandel, burde da holde med kredittkortnummer ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet O'Hara

merkelig nok regnes ikke personnummer for sensitiv informasjon.

synes likevel det er rart de trenger det for netthandel, burde da holde med kredittkortnummer ;-)

Hvis man ikke betaler med kredittkort da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke betaler med kredittkort da?

Tror det varierer fra butikk til butikk. Jeg har aldri oppgitt personnummer på nett.

(tror nesten jeg hadde valgt å ikke handle der hvis de forlangte det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke det om du ikke ønsker å få tilsendt faktura, de behøver da ditt personnummer for å foreta en kredittsjekk forståelig nok.

Dette finner du informasjon om i kjøpsbetingelsene.

Du lar bare vær å fylle ut det feltet i skjemaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Scarlet O'Hara

Tror det varierer fra butikk til butikk. Jeg har aldri oppgitt personnummer på nett.

(tror nesten jeg hadde valgt å ikke handle der hvis de forlangte det)

Klart det varierer, men noen ganger må jeg velge faktura. Da er det helt naturlig at man oppgir personnummer slik at bedriften kan kredittsjekke meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det varierer, men noen ganger må jeg velge faktura. Da er det helt naturlig at man oppgir personnummer slik at bedriften kan kredittsjekke meg...

Jeg har faktisk aldri opplevd det, har handlet på nett og fått faktura flere ganger uten å oppgi personnummer, men stort sett er det jo kredittkort som gjelder.

Vi handler vel på ulike steder da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter

hvis du har krysset av for betaling med tilsendt faktura så må de ha personnummer for å kjøre en kredittsjekk på deg.

Nei jeg krysset av for betaling på nett, og jeg kommer ikke videre uten å fylle ut det feltet. Men jeg droppet å kjøpe der, liker ikke å skulle oppgi mitt personnummer slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...