Gå til innhold

Vørterkake - oppskrift?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle bake vørterkake / vørterbrød til jul i år, husker jeg bakte det for mange, mange år siden og det var så godt! :o)

Men så var det oppskrift da... Tittet på fire-fem oppskrifter på nettet og endte opp med like mange ulike krydderkombinasjoner jo! Hva slags krydder skal det egentlig være i vørterkake? Jeg fant følgende:

anis + nellik

nellik + pepper

nellik + allehånde + pepper

anis + koriander + nellik + pepper

anis + koriander + nellik + pepper + kardemomme

Noen som er erfarne med vørterkakebaking!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg bruker alle de krydderne unntatt anis og pepper.

Du må huske vørterøl :-)

Koreander har jeg ikke... Klarer meg kanskje med anis og nellik da. :o) Vørterøl må det være! Selv om jeg fant flere oppskrifter uten!!! Da blir det jo ikke ordentlig vørterkake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koreander har jeg ikke... Klarer meg kanskje med anis og nellik da. :o) Vørterøl må det være! Selv om jeg fant flere oppskrifter uten!!! Da blir det jo ikke ordentlig vørterkake!

Hei!

Koriander kjøper du så.

Koriander lukter og smaker så godt, :-)

Ja jeg vet om noen som baker vørtebrød uten vørteøl så derfor skrev jeg, husk vørteøl :-)

Jeg elsker disse brødene, men med gluten allergi er det mindre smakfult, jeg baker derfor gode brød til familien og mine gene grusomme brød til meg selv. jeg spiser lite brød da, jeg misliker den glutenfrie maten, den smaker jo tørt og papir, men på lørdag skal jeg bake vørtebrød med glutenfritt mel, bare fordi jeg blir så syk av gluten og kasein når jeg bare får så lyst til å smake :-)

Jeg spiste kjeks i helgen lagd på fløte og gluten selvsagt, jeg er syk, veldig syk, og sov nesten ikke i natt, men jeg blir bare så lei inni mellom av saleter og fisk, jeg vil også spise sånn vanlig mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...