Gå til innhold

Graviditet og astma/allergimedisiner

Anbefalte innlegg

Gjest Vil ikke si det enda

Jeg er nettopp blitt gravid (6 uker) og tar vanligvis Clarityn og Pulmicort daglig, og Bricanyl ved behov. Har ikke astmaanfall, men "dårlig pust".

Jeg har ikke vært hos lege enda, men har redusert medisinbruken etter at jeg oppdaget graviditeten. Hva bør jeg gjøre med medisinbruken? Fortsette som vanlig, eller redusere så mye jeg kan uten at det skaper problemer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38642-graviditet-og-astmaallergimedisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du går på ubetydelige mengder medisiner, så du trenger ikke å bekymre deg overhodet! :o)

Det er tvert i mot særdeles viktig at du følger opp ekstra nøye med de dosene du har. De fleste av oss får en forandring i astmaen vår når vi blir gravide, enten til det bedre, eller til det verre. For barnet er det aller viktigste at mor puster så godt som overhodet mulig, og noen ganger krever det medisiner. Så enkelt er det faktisk. :o)

Er ikke det fantastisk, kanskje? :o))

Gratulerer med barnet du venter! :o)

Gjest Vil ikke si det enda

Du går på ubetydelige mengder medisiner, så du trenger ikke å bekymre deg overhodet! :o)

Det er tvert i mot særdeles viktig at du følger opp ekstra nøye med de dosene du har. De fleste av oss får en forandring i astmaen vår når vi blir gravide, enten til det bedre, eller til det verre. For barnet er det aller viktigste at mor puster så godt som overhodet mulig, og noen ganger krever det medisiner. Så enkelt er det faktisk. :o)

Er ikke det fantastisk, kanskje? :o))

Gratulerer med barnet du venter! :o)

Tusen takk for beroligende ord! Og for gratulasjonen. Ja, vi er kjempeglade - og redde for alt som kan gå galt, så det er godt med noen råd på veien. Og vi gleder oss stort til å fortelle familie og venner, og få tips fra alle som har vært gjennom dette før.

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

KJære deg

Lykke til med graviditeten. Du må ikke slutte med Pulmicort - medisin som inhaleres har ingen betydning for fosteret. Men hvis du kan klare deg uten Clarityn er det en fordel - ialle fall nå i starten. Men det er aldri påvist skadelig innvirkning av Clarityn på svangerskap - det er bare en god regel å unngå tabletter i størst mulig grad.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...