Gå til innhold

Reklame for is,brus og sjokolade kan bli forbudt

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10063994

''Forbudet skal gjelde reklame rettet mot barn og unge, men konsekvensen kan bli at det vil omfatte det meste av det nordmenn koser seg med - og som gir fedme:

Snacks, brus, is, sjokolade, kjeks, pastiller og tyggegummi med sukker, søte frokostblandinger, kaker, desserter, søte yoghurter, søte safter og søte melkedrikker.

Helseminister Jonas Gahr Støre (Ap) går rett inn i godteriskåla i stua til folk og sier at mange nordmenn må beskyttes - mot seg selv.''

Har reguleringsiveren til de rød-grønne tatt helt overhånd?

Fortsetter under...

''og sier at mange nordmenn må beskyttes - mot seg selv.''

Nå er det vel snakk om å beskyttes mot transnasjonale selskap, og ikke mot oss selv.

''Har reguleringsiveren til de rød-grønne tatt helt overhånd? – lauring''

Utover det tror jeg nok "reguleringsiveren" er vesentlig høyere i Frp enn hos de Rødgrønne.

''og sier at mange nordmenn må beskyttes - mot seg selv.''

Nå er det vel snakk om å beskyttes mot transnasjonale selskap, og ikke mot oss selv.

''Har reguleringsiveren til de rød-grønne tatt helt overhånd? – lauring''

Utover det tror jeg nok "reguleringsiveren" er vesentlig høyere i Frp enn hos de Rødgrønne.

''Utover det tror jeg nok "reguleringsiveren" er vesentlig høyere i Frp enn hos de Rødgrønne.''

Nå er det de rød-grønne som sitter i regjering, ikke Frp. Men man skjønner du bare må benytte anledningen til litt lett morgenralling og frepping.

''Utover det tror jeg nok "reguleringsiveren" er vesentlig høyere i Frp enn hos de Rødgrønne.''

Nå er det de rød-grønne som sitter i regjering, ikke Frp. Men man skjønner du bare må benytte anledningen til litt lett morgenralling og frepping.

''Nå er det de rød-grønne som sitter i regjering, ikke Frp. Men man skjønner du bare må benytte anledningen til litt lett morgenralling og frepping. – lauring''

Nei, heldigvis for Norge sitter ikke Frp i regjeringen, (det er en av grunnene til at økonomien går så det suser), men ettersom du snakker om "reguleringsiveren" hos de Rødgrønne så er det jo på sin plass å påpeke at den er minst like stor hos Frp.

Men jeg forstår at de som støtter Frp ikke vil snakke om Frps politikk.

Jeg ser for meg at det kan bli mange vanskelige definisjonsspørsmål med en slik regulering. Med krangler om innhold av sukker, fett, fiber osv.

Skal det være lov å reklamere for rosiner og druer f.eks? Eller hva med tilsynelatende sunn juice, ikke tilsatt sukker, men rikelig druekonsentrat?

Kanskje man i samme slengen burde forby reklame for prudukter som fører til mye stillesitting, TV, data, nettbrett, spillbokser, bøker, spill, kino, biler, sofaer...

mvh

Annonse

''Nå er det de rød-grønne som sitter i regjering, ikke Frp. Men man skjønner du bare må benytte anledningen til litt lett morgenralling og frepping. – lauring''

Nei, heldigvis for Norge sitter ikke Frp i regjeringen, (det er en av grunnene til at økonomien går så det suser), men ettersom du snakker om "reguleringsiveren" hos de Rødgrønne så er det jo på sin plass å påpeke at den er minst like stor hos Frp.

Men jeg forstår at de som støtter Frp ikke vil snakke om Frps politikk.

''Nei, heldigvis for Norge sitter ikke Frp i regjeringen, (det er en av grunnene til at økonomien går så det suser),''

Det skyldes nok hovedsakelig oljen.

'' men ettersom du snakker om "reguleringsiveren" hos de Rødgrønne så er det jo på sin plass å påpeke at den er minst like stor hos Frp.''

Det er den neppe.

''Men jeg forstår at de som støtter Frp ikke vil snakke om Frps politikk.''

Hvis du insinuerer at jeg stemmer Frp så tar du skammelig feil.

Jeg ser for meg at det kan bli mange vanskelige definisjonsspørsmål med en slik regulering. Med krangler om innhold av sukker, fett, fiber osv.

Skal det være lov å reklamere for rosiner og druer f.eks? Eller hva med tilsynelatende sunn juice, ikke tilsatt sukker, men rikelig druekonsentrat?

Kanskje man i samme slengen burde forby reklame for prudukter som fører til mye stillesitting, TV, data, nettbrett, spillbokser, bøker, spill, kino, biler, sofaer...

mvh

..eller søke etter folk i jobber som medfører stillesitting - kontorrotter.

''Nei, heldigvis for Norge sitter ikke Frp i regjeringen, (det er en av grunnene til at økonomien går så det suser),''

Det skyldes nok hovedsakelig oljen.

'' men ettersom du snakker om "reguleringsiveren" hos de Rødgrønne så er det jo på sin plass å påpeke at den er minst like stor hos Frp.''

Det er den neppe.

''Men jeg forstår at de som støtter Frp ikke vil snakke om Frps politikk.''

Hvis du insinuerer at jeg stemmer Frp så tar du skammelig feil.

Det er så morsomt at du mener du kan skrive innlegg etter innlegg om de rødgrønne, men hvis noen nevner Frps politikk så er det liksom kritikkverdig?

Det er så morsomt at du mener du kan skrive innlegg etter innlegg om de rødgrønne, men hvis noen nevner Frps politikk så er det liksom kritikkverdig?

Kan du ikke la være med den personfokuseringen du driver med, og heller holde deg til sak her - som er den nåværende regjerings forslag til et markedføringsforbud.

Så kutt personfokusering, og hold deg til sak.

Som vanlig er tanken god, men forslaget håpløst.....

Skal man gjøre noe med fedmeproblemet hos både barn og voksne i Norge, så må helt andre tiltak til.

Dette forslaget vil være helt umulig å håndheve, og samtidig ha svært begrenset effekt - annet enn at de rødgrønne så vil kunne si at "vi har vært offensive og iverksatt tiltak" i de debattene de deltar i....

At deres tiltak som vanlig ikke vil ha den ønskede effekt, ser det ut som om de bryr seg mindre om.

Annonse

''Det er så morsomt at du mener du kan skrive innlegg etter innlegg om de rødgrønne, men hvis noen nevner Frps politikk så er det liksom kritikkverdig?''

Det som virkelig *er* morsomt er at du aldri klarer å holde deg til saken men bare må starte å ralle og lalle om Frp.

Kan du ikke la være med den personfokuseringen du driver med, og heller holde deg til sak her - som er den nåværende regjerings forslag til et markedføringsforbud.

Så kutt personfokusering, og hold deg til sak.

''Så kutt personfokusering, og hold deg til sak.''

*knegg*

''Det er så morsomt at du mener du kan skrive innlegg etter innlegg om de rødgrønne, men hvis noen nevner Frps politikk så er det liksom kritikkverdig?''

Det som virkelig *er* morsomt er at du aldri klarer å holde deg til saken men bare må starte å ralle og lalle om Frp.

''Det som virkelig *er* morsomt er at du aldri klarer å holde deg til saken men bare må starte å ralle og lalle om Frp. – lauring

''

Det var da du som dro inn de Rødgrønne - mener du i fullt alvor at man ikke skal kunne diskutere hva andre partier mener og gjør?

Er Frps handlinger virkelig så pinlige at de ikke skal nevnes?

Hei,

Dette er en glad- nyhet.

Når folk ikke klarer å ta "ansvar" selv er det som forventet at ern kar som Støre gjør det.

Hvit sukker er ikke bare tomt for næring,det "stjeler" også vitamin C og vann i nedbrytingen, det er nesten like vanedannende som tobakk og nesten like skadelig som alkohol!

Nei, dette var på høg tid, bra jobba Støre!!

• 2 år senere...
AnonymBruker

Hei,

Dette er en glad- nyhet.

Når folk ikke klarer å ta "ansvar" selv er det som forventet at ern kar som Støre gjør det.

Hvit sukker er ikke bare tomt for næring,det "stjeler" også vitamin C og vann i nedbrytingen, det er nesten like vanedannende som tobakk og nesten like skadelig som alkohol!

Nei, dette var på høg tid, bra jobba Støre!!

Fantastisk bra forslag.

Anonymous poster hash: 70220...766

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...