Gjest Linhu Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Siden august har jeg fått gradvis mer kløe og svie rundt øynene. Det begynte under øyet når jeg brukte sminke, men selv om jeg har sluttet med det, har det fortsatt til ytre øyekrok, og nå på øyeokket. Det som er rart , er at nå har jeg ikke noen særlig uner øynene lengre. Jeg bruker Locoid 0,1 %, som jeg har fått for håndeksem. Samtidig som jeg fikk dette, har jeg fått tørr hud som konstant sprekker og selfølgelig da svir og klør. Dette ble værre da jeg brukte briller, noe som jeg da ikke bruker lengre selv om jeg egentlig trenger dem. Men likevel sprekker huden her igjen og igjen, ca 1-2 ganger i uken. Jeg må ellers nevne at jeg var sterkt angrepet av atopisk eksem som baby, noe jeg ikke har hatt så mye av etter det. Bare litt håndeksem og tørre partier de siste 8-10 årene. Jeg er 27 år. Hva skal jeg gjøre med dette, har ikke lyst å gå til legen med dette, er så typisk at det ikke viser noe serlig når en først kommer til lege. Hva med briller, er jeg blitt allergisk mot noe i brillene slik at det ikke hjelper å kjøpe nye heller. Og hva med sminke, kan jeg aldri sminke meg mer. Har til og med kjøpt rådyr sminke uten parfyme(clinicue) men jeg begynner å klø og svi rundt øynene med en gang. Hjelp meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38663-svie-og-kl%C3%B8e-rundt-%C3%B8ynene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Atopisk eksem hos voksne rammer ofte huden omkring øynene. Ettersom du hadde atopisk eksem som barn er det en mulig forklaring på plagene du har nå. Det hender man reagerer på innfatningen i brillene, men det kan man unngå ved å bruke briller som er laget av et annen materiale. I første omgang foreslår jeg at du kontakter legen din slik at du kan få stillet en sikker diagnose. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38663-svie-og-kl%C3%B8e-rundt-%C3%B8ynene/#findComment-146367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.