linhu Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Jeg har siden august vært plaget av svie og kløe under øynene når jeg har sminket meg. Jeg har sluttet med sminke, men likevel fortsetter dette, ikke under øynene, men i ytre øyekrok og nå også på øyelokket.. Jeg bruker Locoid 0,1 krem som jeg har fått tidliger mot håneksem. Jeg har også fått noe av det samme bak ørene, og det har blitt værre hver gang jeg har brukt brilene, så det har jeg sluttet med. Likevel sprekker det opp 1-2 ganger i uken. Tror du jeg må slutte med briller, jeg er avhengig av dem når jeg ser tv og kjører bil. Tror du jeg ikke kan bruke sminke mer noen gang? Har kjøpt sminke uten parfyme, men jeg svir likemye likevel. Jeg hadde atopisk eksem som baby (kraftig) men har nå bare håndeksem og tørre partier. Hva gjør jeg?? Jeg har forresten sluttet helt med både briller og sminke for en periode. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38666-svie-og-kl%C3%B8e-rundt-%C3%B8ynene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 Kjære linhu Såpass plaget som du er synes jeg du burde få tatt en lappetest hos hudlege for å finne ut om det er noen spesielle kjemiske stoffer eller metaller (f.eks.) nikkel som du reagerer på. Du kunne da også få noe krem som er tilpassetn de utslettene du har. Rundt øynene er det ofte lurt å bruke de svakeste kortisonkremene mens andre steder på kroppen kan det være riktig å bruke en sterkere krem. Snakk med legen din om dette. Hvis det er vanskelig å komme til hudlege der du bor - prøv å unngå all kontakt med nikkel og sminke for en periode for å bli helt bra. Du kan snakke med legen din om hvordan du går frem. Du kan nok begynne med øyensminke igjen, men må kanskje være spesielt omhyggelig med hva du velger. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38666-svie-og-kl%C3%B8e-rundt-%C3%B8ynene/#findComment-146482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.