Gå til innhold

Fastlønn, bonus og permisjon

Anbefalte innlegg

Gjest Vil ikke si det enda

En del av min inntekt avhenger av hvor mye jeg kan fakturere. Om alt går som det skal har jeg termin i juli. Hva med fødselspenger? Er det bare av fastlønn, eller ut fra hva jeg tjente sist år. I år ser det ut til at jeg tjener ca 320 000, hvorav 250 000 (ca 21 000 per måned) er fast lønn.

Om vi skal dele permisjonen, er det da slik at han bare får fødselspenger av min lønn? Da blir det jo enda verre! Kan vi håpe hans firma betaler mellomlegget mellom min og hans lønn når han er borte, eller er det helt uvanlig?

Vi har begynt å se på hus, og prøver å se for oss hvordan økonomien blir fremover.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38670-fastl%C3%B8nn-bonus-og-permisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Ekstrainntekten din er vel en form for bonus som er avhengig av din arbeidsinnsats. Dette skal i så fall regnes med i inntektsgrunnlaget for fødselspenger.

Her skal man bruke et gjennomsnitt som viser din normale årsinntekt (men IKKE overtid eller tillegg som ikke er avhengig av arbeidsinnsats).

Han får fødselspenger av sin lønn, ikke av din! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...