Gå til innhold

Delvis sykemdling i "Manpower-engasjement"

Anbefalte innlegg

.Jeg har et engasjement gjennom Manpower, og stillingsprosenten er 80%, kontrakten varer ut året.

Jeg har nå fått vite at stillingen vil bli redusert til 50-60% fra januar.

Det hadde vært greit for meg, men nå er jeg i den situasjon at jeg skal føde i apr 2002.

Økonomisk kommer jeg jo da mye bedre ut med 80% stilling enn med en som er mindre.

Jeg lurer derfor på om jeg skal sykemelde meg før 80% stillingen går ut og fortsatt motta den samme lønnen.

Det har jeg ikke spesielt lyst til. har lyst til å jobbe så lenge jeg klarer, men det er snakk om 4000-5000 kroner i mnd de neste 18 mnd, det er jo mye penger.

Tenker mye på dette selvfølgelig og liker heller ikke å skulle utnytte systemet.

Hva hvis jeg sykemelder meg 20-30% i desember og fortsetter med det fram til april, går det å gjøre på den måten når den nye kontrakten sier 50% i januar.

Dette ble veldig rotete, og jeg håper noen skjønner hva jeg mener. Jeg vil så gjerne fortsette å jobbe!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38673-delvis-sykemdling-i-manpower-engasjement/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Du får ikke sykepenger uten at du er syk.

Arbeidsledighetstrygd forutsetter at du har tapt minst 40% av din vanlige arbeidstid.

Fødselspenger kan du ta ut inntil 12 uker før termin.

Du bør imidlertid regne på om du kan komme inn under unntaksregelen i § 8-30 første ledd (mer enn 25% differanse mellom inntekt forut for permisjonen og gjennomsnittsinntekt siste 3 ferdiglignede år). I så fall kan du kreve at fødselspengene beregnes ut fra inntekt siste 3 år, evt skjønn. Ved skjønn må du argumentere med hva som er din NORMALE inntekt.

Se mer om dette her:

http://trygdehjelpen.no/fodsel/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...