pippp Skrevet 15. november 2001 Skrevet 15. november 2001 .Jeg har et engasjement gjennom Manpower, og stillingsprosenten er 80%, kontrakten varer ut året. Jeg har nå fått vite at stillingen vil bli redusert til 50-60% fra januar. Det hadde vært greit for meg, men nå er jeg i den situasjon at jeg skal føde i apr 2002. Økonomisk kommer jeg jo da mye bedre ut med 80% stilling enn med en som er mindre. Jeg lurer derfor på om jeg skal sykemelde meg før 80% stillingen går ut og fortsatt motta den samme lønnen. Det har jeg ikke spesielt lyst til. har lyst til å jobbe så lenge jeg klarer, men det er snakk om 4000-5000 kroner i mnd de neste 18 mnd, det er jo mye penger. Tenker mye på dette selvfølgelig og liker heller ikke å skulle utnytte systemet. Hva hvis jeg sykemelder meg 20-30% i desember og fortsetter med det fram til april, går det å gjøre på den måten når den nye kontrakten sier 50% i januar. Dette ble veldig rotete, og jeg håper noen skjønner hva jeg mener. Jeg vil så gjerne fortsette å jobbe! 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 16. november 2001 Skrevet 16. november 2001 Du får ikke sykepenger uten at du er syk. Arbeidsledighetstrygd forutsetter at du har tapt minst 40% av din vanlige arbeidstid. Fødselspenger kan du ta ut inntil 12 uker før termin. Du bør imidlertid regne på om du kan komme inn under unntaksregelen i § 8-30 første ledd (mer enn 25% differanse mellom inntekt forut for permisjonen og gjennomsnittsinntekt siste 3 ferdiglignede år). I så fall kan du kreve at fødselspengene beregnes ut fra inntekt siste 3 år, evt skjønn. Ved skjønn må du argumentere med hva som er din NORMALE inntekt. Se mer om dette her: http://trygdehjelpen.no/fodsel/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.