Gå til innhold

Svangerskapspermisjon ved for tidlig fødsel

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg startet min svangerskapspermisjon 3 uker før termin, dvs 15.05.2001. Terminen var da 6. juni, men min sønn ble født 31.05.2001, altså seks dager før termin. Avkortes svangerskapspermisjonen med disse seks dagene, da han ble født seks dager før termin? Jeg vet at man må avvikle tre av permisjonsukene før terminen, men dersom barnet blir født i disse tre ukene, er det slik at permisjonen blir tilsvarende redusert? Det ser i alle fall slik ut fra brevet jeg har fått fra Trygdekontoret. Er det riktig at med 80%, så kan kun 49 av permisjonsukene avvikles etter fødsel? Dette ble rotete, men jeg håper du forstår.

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Det er riktig at kun 49 uker kan tas etter fødsel. 3 uker er forbeholdt tiden før fødsel

( termindato er sånn sett bare en pekepinn for deg om når det kan være passende å begynne permisjonen, det er fødselsdato som avgjør)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...