Gå til innhold

hvite flekker på huden

Anbefalte innlegg

Gjest ikke spesielt pent

Jeg har bestandig hatt veldig fin og mye hud på kroppen, og har alltid blitt solbrun.

Men etter at jeg var i utlandet (varmere strøk) for 4 uker siden har jeg fått flere hvite og tørre flekker på skuldrene og overarmen. Etter å ha googlet litt så kom jeg frem til at dette kanskje kunne skyldes overvekst av gjærsoppen malazzasia på huden, og tilstanden heter pityriasis versicolor. Så fant jeg ut at jeg kunne bruke en shampo mot flass som heter Fungoral (soppdrepende middel)

Dette midlet har jeg nå brukt i 4 uker men jeg ser ingen forskjell. Er jeg bare utålmodig? Flekkene er fortsatt hvite og tørre. Etter å ha lest på nettet så kan det se ut som om flekkene ikke vil returnere til sin vanlige hudfarge før man har fått litt sol på kroppen igjen, så de siste dagene har jeg tatt litt sol, uten at det ser ut som det har hjulpet.

Er det noen som vet om noe som er bedre å bruke enn fungoral?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386782-hvite-flekker-p%C3%A5-huden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sarabilly

Vitligo?

Jeg har det, og det er at huden ikke blir brun på det angrepne området.

Ikke noe farlig, men kjedelig å ha for det synes jo veldig.

Typisk er at dette dukker opp etter mye soling.

Det finnes ingen kur, men holder man seg unna sola så blir forskjellen mindre.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...