Gå til innhold

Morro på den gravides bekostning.


Gjest Glad i magen min.

Anbefalte innlegg

''Du skulle SETT de puppene... *viser med nevene*''

Jeg er til vanlig 75 E. Da jeg var halvveis i svangerskapet med jentungen var bh'n min 90 G... Jadda.

*knegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Har dere andre som er/har vært gravide episoder/kommentarer som har "brent" seg fast? Hvordan reagerer dere? Jeg blir kalt tjukka av venner og familie uten at jeg bryr meg om det....men den fyren der....fysj.''

Fyren høres uspiselig ut; prøv å fordele han på på kontoen for 'uvitende og med manglende humor', hehe :-P

Men er humor er så mangt og så personlig..

Jeg har vært gravid opptil fleire ganger, og klarte likevel å tråkke i klaveret nylig: Var utskremt ansvarlig for et seminar og skulle etter hvert utpeke gruppeledere for presentasjoner. På en av gruppene oppnevnte jeg den tydelige høygravide "Kari" med en sleivete kommentar som "Siden du har en naturlig og overbevisende pondus er du utnevt til gruppeleder for gruppe X"...

Ikke artig, jeg tar sjølkritikk og jeg godtok min profesjonelle refs fra lederhold på det.

Men man bør ikke ta alt som kritikk fordi om man er (høy)gravid, det er fortsatt mulig å åpne for humor og velvilje ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er stort sett enklere om man lar være å irritere seg over tankeløse bemerkninger og ikke er så selvhøytidelig.

Om ikke noe er ment vondt pleier jeg ikke å bli sur. Enklest både for meg selv og mine omgivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Dette er smålig oppførsel fra denne kollegaen. Jeg har et "kontroversielt" forslag.

Først må jeg si at det jo ikke er en menneskerett p få barn, det er ikke alle menn som er fruktbare enten de er 15 eller 50 år.

Likevel kan det være på sinn plass med denne:

Pakk inn en boks rustløser og legg ved et kort:

"Nyttig redskap ruster ikke".

God Jul, hilsen Nissen.

Muligens er dette for drøyt, mulig han er veldig ensom og har det tungt i hverdagen, men hvis han er frekk til stadighet selv, er denne "som bestilt".

Uansett ikke la deg "trø på" av sånt smålig rask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en mann som sa, "oi- du er blitt veldig stor".

Ja, han visste jeg hvar 8 mnd på vei.

Jeg svarte at "ja, jeg er gravid og det er ikke lenge igjen" eller noe slikt.

Likevel- det der tenkte jeg på. Gikk og lurte på om jeg var blitt smell-feit i tillegg til graviditeten (ikke tilfelle!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er stort sett enklere om man lar være å irritere seg over tankeløse bemerkninger og ikke er så selvhøytidelig.

Om ikke noe er ment vondt pleier jeg ikke å bli sur. Enklest både for meg selv og mine omgivelser.

''Om ikke noe er ment vondt pleier jeg ikke å bli sur. Enklest både for meg selv og mine omgivelser.''

Samme her. Jeg forsøker være overbærende. Jeg taper sikkert absolutt ingenting på å "miste" noen potensielle konflikter ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Dette er smålig oppførsel fra denne kollegaen. Jeg har et "kontroversielt" forslag.

Først må jeg si at det jo ikke er en menneskerett p få barn, det er ikke alle menn som er fruktbare enten de er 15 eller 50 år.

Likevel kan det være på sinn plass med denne:

Pakk inn en boks rustløser og legg ved et kort:

"Nyttig redskap ruster ikke".

God Jul, hilsen Nissen.

Muligens er dette for drøyt, mulig han er veldig ensom og har det tungt i hverdagen, men hvis han er frekk til stadighet selv, er denne "som bestilt".

Uansett ikke la deg "trø på" av sånt smålig rask.

..........? Jeg syns heller noen burde vært tøffe nok til å ta en alvorsprat med denne mannen jeg. Han sliter helt klart med ett eller annet,men han bør jo få høre i klartekst at oppførselen hans er motbydelig. Det du foreslår kommer bare til å gi ham blod på tann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Har dere andre som er/har vært gravide episoder/kommentarer som har "brent" seg fast? Hvordan reagerer dere? Jeg blir kalt tjukka av venner og familie uten at jeg bryr meg om det....men den fyren der....fysj.''

Fyren høres uspiselig ut; prøv å fordele han på på kontoen for 'uvitende og med manglende humor', hehe :-P

Men er humor er så mangt og så personlig..

Jeg har vært gravid opptil fleire ganger, og klarte likevel å tråkke i klaveret nylig: Var utskremt ansvarlig for et seminar og skulle etter hvert utpeke gruppeledere for presentasjoner. På en av gruppene oppnevnte jeg den tydelige høygravide "Kari" med en sleivete kommentar som "Siden du har en naturlig og overbevisende pondus er du utnevt til gruppeleder for gruppe X"...

Ikke artig, jeg tar sjølkritikk og jeg godtok min profesjonelle refs fra lederhold på det.

Men man bør ikke ta alt som kritikk fordi om man er (høy)gravid, det er fortsatt mulig å åpne for humor og velvilje ;-)

Hahaha, jeg tror jeg bare ville ledd av en slik kommentar. Syns du var morsom jeg, men så har jeg heller aldri vært gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er etter min mening verre hvis en venn eller kollega du setter pris på, gir seg til å kritisere selve graviditeten, selv om man selvfølgelig ikke skal bry seg om det heller. Da tenker jeg på bemerkninger som går på tidspunkt (fordi dere har vært sammen for kort eller for lenge, fordi én har barn fra før eller minst én av dere er for ung eller for gammel), familiestørrelse (dere har for mange eller for få barn fra før, eller det blir for tett eller for langt mellom dem) eller at det passer veldig dårlig (for arbeidsplassen eller annet fellesskap) at du skal ha fødselsperm akkurat nå.

Folk sier sånt også. Og dem skal man kanskje forholde seg til i årevis etterpå, vel vitende om at vedkommende synes familien din har alvorlige strukturfeil.''

Åh, jeg er så enig!

Og jeg også! Mer enn nok av folk som mener de har rett til å synse høyt og tydelig om andres familie eller mangel på sådan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvem som kommenterer magen kan det fort føles galt for en engstelig gravid. Da folk sa rundt uke 18-19 "det var da ikke mye til mage" kunne jeg tolke det som "hva? sier du at babyen min ikke vokser som den skal?", og på slutten ble jeg lei av folk som kommenterte "nå har du jammen blitt stor".

Man må bare heve seg over det, og især når det kommer fra en dust som alle vet bruker å være en surpomp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre av min svigermor at jeg burde begynne og slanke meg da jeg satt ute og solte meg. Værre var det tre månder etter at jeg hadde født og jeg fikk spørsmål om jeg var gravid igjen. Dette var også fra en som liker å kommentere utseende på folk. Jeg svarte at hadde det ikke vært fordi han var mann, ville jeg trodd det samme om han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha, jeg tror jeg bare ville ledd av en slik kommentar. Syns du var morsom jeg, men så har jeg heller aldri vært gravid...

:) Tror det går mest på det å kommentere (ukjentes) utseende, gravid eller ikke. Lesson learned ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad i magen min.

Livet er stort sett enklere om man lar være å irritere seg over tankeløse bemerkninger og ikke er så selvhøytidelig.

Om ikke noe er ment vondt pleier jeg ikke å bli sur. Enklest både for meg selv og mine omgivelser.

Jeg tror det var det jeg uttrykte??

At dette er en mann som går _inn for å_ være kvalm på andres bekostning og slenger dritt til stadighet, gravid eller ikke-gravid. Som jeg sa, venner og bekjente kaller meg tjukka, men jeg vet det ikke er vondt ment så jeg bryr meg ikke. Og jeg syns jeg har tatt meg selv lite "høytidelig" i graviditeten frem til nå. Denne mannen kan komme og kalle deg tjukka selv om du ikke venter barn og jeg er rett og slett SÅ lei av hva han ytrer om enten meg eller omverdenen at føy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad i magen min.

Både menn og kvinner glemmer hvor stor mage man faktisk får i løpet av en graviditet, så alle kommenterer på hverandres størrelse med noe overraskelse. Det er alltid "stort barn" eller "tvillinger" på gang, men ut popper det en unge av normal størrelse. Og jammen meg blir moren nogenlunde seg selv igjen etterhvert også.

Jeg tror jeg skulle vært passe fornærma hele tiden om jeg skulle tatt meg nær av slike småkommentarer som det.

Har ikke vært fornærma en eneste gang jeg på kommentarer mot magen min, før nå. Fordi jeg vet han er ondsinna og kun ute etter å være kvalm og ekkel mot andre. Og å komme og kalle deg tjukka gjør han glatt selv om du ikke er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klukk-klukk

Livet er stort sett enklere om man lar være å irritere seg over tankeløse bemerkninger og ikke er så selvhøytidelig.

Om ikke noe er ment vondt pleier jeg ikke å bli sur. Enklest både for meg selv og mine omgivelser.

Det kommer jo ganske tydelig frem at dette er en som gjør sitt ytterste for å være ekkel mot andre. Å kalle gravide som blir såret over kommentarer (iallefall fra en sånn type) selvhøytidelige synes jeg er veldig feil.

Det er en sårbar tid full av hormoner og ingen skulle komt og fortelle meg at jeg var selvhøytidelig under graviditeten iallefall. Jeg tok alle "hei tjukka" kommentarene med ei klype salt, smilte og sa hei, fordi jeg visste det ikke var en ond undertone der, men jeg fikk aldri æren av å omgås en sånn type som det beskrives der. Heldigvis må jeg vel nesten si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad i magen min.

''Har dere andre som er/har vært gravide episoder/kommentarer som har "brent" seg fast? Hvordan reagerer dere? Jeg blir kalt tjukka av venner og familie uten at jeg bryr meg om det....men den fyren der....fysj.''

Fyren høres uspiselig ut; prøv å fordele han på på kontoen for 'uvitende og med manglende humor', hehe :-P

Men er humor er så mangt og så personlig..

Jeg har vært gravid opptil fleire ganger, og klarte likevel å tråkke i klaveret nylig: Var utskremt ansvarlig for et seminar og skulle etter hvert utpeke gruppeledere for presentasjoner. På en av gruppene oppnevnte jeg den tydelige høygravide "Kari" med en sleivete kommentar som "Siden du har en naturlig og overbevisende pondus er du utnevt til gruppeleder for gruppe X"...

Ikke artig, jeg tar sjølkritikk og jeg godtok min profesjonelle refs fra lederhold på det.

Men man bør ikke ta alt som kritikk fordi om man er (høy)gravid, det er fortsatt mulig å åpne for humor og velvilje ;-)

Selvsagt. Har ikke reagert på noe frem til nå. Men siden jeg vet hvordan han er.....og med dritt han har slengt til meg og andre tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Har ikke reagert på noe frem til nå. Men siden jeg vet hvordan han er.....og med dritt han har slengt til meg og andre tidligere...

Mannen eier åpenbart ikke sosiale antenner eller anstendighet - prøv å heve deg over det og tenk at det er verst for han ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si til dere som aldri tok dere nær av noen ting under graviditeten: Gratulerer. Og, jeg tror dere lyver;)

Det kommer mye an på hvem som sier ting og hvordan det sies. Når det kommer fra en flåkjeft som dette skjønner jeg (og faktisk de fleste andre her) at hun reagerer.

Når jeg leser om selvhøytidelighet i denne sammenheng hører det bare ikke sammen. Mange gravide kvinner føler seg slett ikke på topp utseendesmessig i tredje trimester og da følger ofte usikkerhet med på lasset. Mange sier at den gravide bør være overbærende mot andre ikke-svangre under sin graviditet og det er vel og greit, til en viss grad. Men det kan jammen gå litt andre veien også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...