fresja Skrevet 18. desember 2012 Skrevet 18. desember 2012 Har noen forslag til bok jeg kan gi til 13-årig jente? Hun er glad i å lese. Jeg så at hun hadde Henry Potter og noen vampyrbøker i bokhylla, og også bøker som tilhørte hennes eldre. Hun er ganske veslevoksen. Boka bør ikke være kjempestor, for jeg hanr tenkt å sende den som brev, så hun kanskje kan få den i postkassen juaften. Jeg vet jeg er sent ute, men har vært syk, så jeg har ikke handlet julegaver siden novermber. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 18. desember 2012 Skrevet 18. desember 2012 May Grethe Lerum: Solstorm. Den har slått veldig an hos et par av mine elever. 0 Siter
fresja Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Skrevet 18. desember 2012 May Grethe Lerum: Solstorm. Den har slått veldig an hos et par av mine elever. Solstorm er nok OK, men jeg ser det er en serie, og da får jeg vel bare tak i den siste boken, og jeg aner ikke om hun har lest de andre. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 18. desember 2012 Skrevet 18. desember 2012 Solstorm er nok OK, men jeg ser det er en serie, og da får jeg vel bare tak i den siste boken, og jeg aner ikke om hun har lest de andre. Så den første boka i bokhandleren i går. 0 Siter
fresja Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Skrevet 18. desember 2012 Anne Franks Dagbok. Anne Franks dagbok likte iallfall jeg både når jeg var ung og i modne år. Skal se om jeg finner den. 0 Siter
fresja Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Skrevet 18. desember 2012 Så den første boka i bokhandleren i går. Ser at Solstorm er bare tre bøker, Tror jeg kikker på dem i butikken, Ser ut som det kan være noe for henne. Men er åpen for flere forslag. Holder på å lage liste. Jeg kom på at de skulle jo reise på hytta i jula, så hun får ikke boken i tide uansett. 0 Siter
Gondor Skrevet 18. desember 2012 Skrevet 18. desember 2012 Hva med Isabel Allende eller Samartin bøkene? 0 Siter
fresja Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Skrevet 18. desember 2012 Hva med Isabel Allende eller Samartin bøkene? isabel Allende er kanskje litt *tung* for en 13-åring. Jeg husker min datter og jeg likte godt en av en av filmene, men jeg syntes det var mer tiltak å lese boken. Samartin likte jeg, har lest en eller to. Setter henne på listen og ser hva jeg finner. Kanskje jeg undervurderer dagens unge? Jeg husker jeg leste Eli Sjursdatter av Johan Falkberget og andre ukebladsromaner fra jeg far 10. Og jeg leste omtrent alle bøkene i skoleboksamlingen opptil flere ganger. Vi fikk bare låne to pr uke, men jeg hadde opgså en søster som lånte bøker, og da jeg ble tenåring begynte vel lillebror så smått å låne også. Men jeg har ikke inntrykk av at barna leser så mye nå. 0 Siter
Bookworm Skrevet 18. desember 2012 Skrevet 18. desember 2012 Lille Ekorn av Linn T. Sunne. Den fikk Bragepris i år i kategorien ungdomsbøker, og handler om overgrep... Høres dystert ut kanskje, men boken er veldig bra:-) 0 Siter
Gondor Skrevet 18. desember 2012 Skrevet 18. desember 2012 isabel Allende er kanskje litt *tung* for en 13-åring. Jeg husker min datter og jeg likte godt en av en av filmene, men jeg syntes det var mer tiltak å lese boken. Samartin likte jeg, har lest en eller to. Setter henne på listen og ser hva jeg finner. Kanskje jeg undervurderer dagens unge? Jeg husker jeg leste Eli Sjursdatter av Johan Falkberget og andre ukebladsromaner fra jeg far 10. Og jeg leste omtrent alle bøkene i skoleboksamlingen opptil flere ganger. Vi fikk bare låne to pr uke, men jeg hadde opgså en søster som lånte bøker, og da jeg ble tenåring begynte vel lillebror så smått å låne også. Men jeg har ikke inntrykk av at barna leser så mye nå. Ikke undervurder de unge! De leser i smug :-) 0 Siter
fresja Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Skrevet 18. desember 2012 Lille Ekorn av Linn T. Sunne. Den fikk Bragepris i år i kategorien ungdomsbøker, og handler om overgrep... Høres dystert ut kanskje, men boken er veldig bra:-) Ser også ut som en god bok, Forslaget er notert! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 18. desember 2012 Skrevet 18. desember 2012 Uglies-triogien til Scott Westerfeld pleier å gå rett hjem i den aldersklassen. http://www.platekompaniet.no/Bok.aspx/BOK/Scott_Westerfeld/Uglies/?id=9788251655064 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 19. desember 2012 Skrevet 19. desember 2012 Vampyren Lestat av Anne Rice! 0 Siter
Bookworm Skrevet 19. desember 2012 Skrevet 19. desember 2012 Uglies-triogien til Scott Westerfeld pleier å gå rett hjem i den aldersklassen. http://www.platekompaniet.no/Bok.aspx/BOK/Scott_Westerfeld/Uglies/?id=9788251655064 Hehe, jeg leste arbeiderklassen og lurte på om vi kategoriserte bøker etter klassetilhørighet her til lands ;-) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 19. desember 2012 Skrevet 19. desember 2012 Hehe, jeg leste arbeiderklassen og lurte på om vi kategoriserte bøker etter klassetilhørighet her til lands ;-) Haha! "Dette er en fin bok for borgerskapet" og "ålreit middelklasselitteratur". 0 Siter
fresja Skrevet 19. desember 2012 Forfatter Skrevet 19. desember 2012 Vampyren Lestat av Anne Rice! Sikkert en bra bok, men det er mulig den var blant vampyrbøkene hun har i bokhyllen. 0 Siter
fresja Skrevet 19. desember 2012 Forfatter Skrevet 19. desember 2012 Uglies-triogien til Scott Westerfeld pleier å gå rett hjem i den aldersklassen. http://www.platekompaniet.no/Bok.aspx/BOK/Scott_Westerfeld/Uglies/?id=9788251655064 Skal også sjekke Uglies på bokhandelen. Nå har jeg en del tips, ikke bare for i år, men kanskje også for senere juler. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.