Gå til innhold

Julebakst å magesjau

Anbefalte innlegg

Gjest sjokoladeboller

I går var det den store bakedagen. Småkaker og gjærbaksten skulle endelig fylle opp en nesten tom fryser.

Jeg sto med deig å annet godt til langt oppover armene hele gårdagen og kjente meg riktig fornøyd med resultatet. Jeg hadde akkurat fått siste brettet med vannkringler i stekeovnen da jeg fikk skikkelig mageknip. Jeg måtte krype på toalettet og rakk akkurat å få av meg klærne før det formelig eksploderte i toalettskålen. Kvalmen gjorde sitt inntog og jeg så ingen annen utvei en å kaste opp i håndvasken.

Jeg fikk kringlene ut av stekeovnen og tilbrakte resten av kvelden på sofaen, med hyppige turer på toalettet.

Mannen min tok seg av nedfrysing av gjærbaksten og småkakene er vel plassert i kakeboksene.

Nå er jeg litt bekymret for om baksten kan være infisert med magesjaubakterier? Det har vært mye slikt rundt om i det siste, og jeg fikk nok smitten hos min niese som lå syk i helgen.

Må jeg kaste all baksten? Hva hadde dere gjort? Kan jeg risikere at mine julegjester blir syke?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386793-julebakst-%C3%A5-magesjau/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...