Gå til innhold

Hvordan holde vekta i jula? Tips?

Anbefalte innlegg

Har gått ned ca 10 kg det siste året.. Og nå kommer jula med hygge og mye god ( Og fet..) mat..

Er veldig glad i småkaker, riskrem, ribbe og you name it.. ;-)

Har du noen tips hvordan holde vekta i jula.? Føler jeg har jobbet så hardt og lenge for å gå ned og vil helst holde vekta stabil...

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386812-hvordan-holde-vekta-i-jula-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har juleferie, har du jo tid til å gå lange, fine turer mellom måltidene, enten til fots eller på ski. Har du barn, kan du stikke ut med dem og ake, for eksempel. Aktivitet er uansett poenget.

Bestem deg for hva du vil kose deg med (gi deg for eksempel lov til å nyte julemiddagen med god samvittighet) - og la resten ligge.

Og husk at det er ikke tida mellom jul og nyttår man legger på seg mest - det er tida mellom nyttår og jul. ;)

Bestem deg for at du kan fråtse f.eks. julaften, 1. juledag og nyttårsaften. De andre dagene koser du deg med julemat, uten å kjøre i deg mat og snop fra morgen til kveld.

Og det er jo så mange fridager i jula i år (for mange av oss i alle fall) at det er bare å komme seg ut på tur! Til fots eller på ski om mulig. Du kan trimme litt innendørs også - om du har trimsykkel og treningsmatte kommer du langt og med noen vekter (evt. fyll noen tomme brusflasker med vann eller sand) så kan du trene litt styrke også - supert for forbrenningen! :o)

Hvis du har juleferie, har du jo tid til å gå lange, fine turer mellom måltidene, enten til fots eller på ski. Har du barn, kan du stikke ut med dem og ake, for eksempel. Aktivitet er uansett poenget.

Bestem deg for hva du vil kose deg med (gi deg for eksempel lov til å nyte julemiddagen med god samvittighet) - og la resten ligge.

Og husk at det er ikke tida mellom jul og nyttår man legger på seg mest - det er tida mellom nyttår og jul. ;)

Ja fine turer og aktiviteter med barna er jeg klar for! :-)

Det er slik at bare jeg ser på en sjokolade så går jeg opp i vekt.. ;-)

Annonse

Bestem deg for at du kan fråtse f.eks. julaften, 1. juledag og nyttårsaften. De andre dagene koser du deg med julemat, uten å kjøre i deg mat og snop fra morgen til kveld.

Og det er jo så mange fridager i jula i år (for mange av oss i alle fall) at det er bare å komme seg ut på tur! Til fots eller på ski om mulig. Du kan trimme litt innendørs også - om du har trimsykkel og treningsmatte kommer du langt og med noen vekter (evt. fyll noen tomme brusflasker med vann eller sand) så kan du trene litt styrke også - supert for forbrenningen! :o)

Gode råd Lillemus!

Takk. :-)

Ikke spis deg mett, men spis en porsjon mat. Hold deg i aktivitet med ett eller annet. Gomle frukt i stedet for marsipan.

Og unn deg et par dager der du bare fråtser.

God Jul!

Takk for gode råd, det skal jeg ta til meg!

God jul til deg også! :-)

Gjest Sarabilly

Det må være å holde seg i aktivitet hele tiden. Jeg holder på og flytte, og har gått ned mange kilo.

Jeg bøtter inn på cola og alt hva jeg ønsker å spise, men kiloene raser av.

Men jeg har søren i meg ikke et minutts hvile fra jeg står opp, til jeg legger meg. Har en tidsfrist på og klargjøre det gamle huset og må holde på hele tiden.

Jeg har forsøkt å slanke meg mange ganger, uten det store hellet.

Men så viser det seg altså at ved å holde på hele tiden så går jeg ned i vekt. Jeg hat tidligere nektet meg selv både brus og god mat uten å få noe særlig igjen for det. Men nå spiser og drikker jeg hva jeg vil, og ja går ned mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...