Gå til innhold

Spørsmål ang. Zyrtec allergitabletter.

Anbefalte innlegg

Gjest Zyrtec-tabletter

Noen som vet om disse kan tas forebyggende? Skal et sted hvor de har katt og lurer på om det hjelper noe som helst å ta en tablett på morgenen før vi drar, eller om det kun hjelper å ta en når/hvis barnet reagerer på katten.

Står ikke noe om det på pakningsvedlegget.

Takker så mye for svar fra noen som VET. :-)

Fortsetter under...

Gjest Zyrtec-tabletter

vi får ihvertfall råd om å begynne medisinering litt før pollensesongen, så jeg vil tro at å begynne medisinering før katte-møtet også er lurt.

Takk, ungen er over 12 år så da tar vi 1 tablett i dag, og fram til den dagen møtet med katten er. Det er under 7 dager til, men starter i dag uansett. Kan jo hende det går bra uten å ta tablett også, men er ikke vits i å teste ut.

Gjest Zyrtec-tabletter

Du bør faktisk starte noen dager før, for å få maks effekt.

Med vennlig hilsen

Takk, ungen er over 12 år så da tar vi 1 tablett i dag, og fram til den dagen møtet med katten er. Det er under 7 dager til, men starter i dag uansett. Kan jo hende det går bra uten å ta tablett også, men er ikke vits i å teste ut.

Annonse

Gjest Zyrtec-tabletter

Ja, de kan tas forebyggende.

De er en grunn til at allergikere tar tablettene i flere uker før pollensesongen starter. :)

Takk, du har jo rett i det. Rart jeg ikke tenkte på det, får skylde på førjulsstresset. :-)

Sønnen min og jeg er veldig allergiske mot katt og hund. Vi tar zyrtec noen timer før vi skal besøk folk med disse dyrene, og det holder. Tar gjerne zyrtec om kvelden også etter besøket, men som regel ikke mer enn det, hvis det bare er et endagsbesøk.

Sønnen min overnattet hos en kamerat med hund for et par uker siden. Da tok han tablett om morgenen, om kvelden, og neste morgen. Det gikk helt fint.

• 2 uker senere...

Uff jeg blir fryktelig trøtt av en zyrtec, i koma nærmest. Men folk tåler den vel forskjellig

zyrtec virker ikke på min allergi i det hele tatt. jeg tar Kestine, da merker jeg nesten ikke allergien.

Så det er nok veldig forskjellig hvordan man reagerer på allergipiller også.

Gjest MayIynn

Uff jeg blir fryktelig trøtt av en zyrtec, i koma nærmest. Men folk tåler den vel forskjellig

Den eneste allergitabletten jeg ikke blir i koma av eller får andre bivirkninger er Aerius. Men den virker dessverre ikke så bra mot allergien...

Den eneste allergitabletten jeg ikke blir i koma av eller får andre bivirkninger er Aerius. Men den virker dessverre ikke så bra mot allergien...

Det viser nettopp det du sa, at det er store individuelle forskjeller. :)

Jeg har langt bedre effekt av Aerius enn Zyrtec.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...