Gå til innhold

Julehykleriet fra Frp

Anbefalte innlegg

Christian Tybring-Gjedde er ute i media og sutrer over frafallet fra kristendommen, som han mener inngår i «norsk kultur».

Frps stortingsrepresentant Kjetil Solvik Olsen mener at asylbarna skal UT av Norge.

Samtlige av Den norske Kirkes 12 biskoper (som vanligvis ikke er enige i så veldig mye) mener asylbarna må få bli i Norge:

''NRK har i dag snakket med de 12 biskopene i landet. Samtlige er skuffet over dommen de mener bryter med barns rettigheter.

– Det forteller jo at lovverk og forskrifter ikke er tydelige nok med tanke på at barn har egne rettigheter. For flertallet i Høyesterett tar til følge at innvandringspolitiske hensyn teller mer enn barns rettigheter. Og sånn kan vi ikke ha det, mener Bispemøtets preses, Helga Haugland Byfuglien.''

Kirken og "norsk kultur" er altså klinkende klar på dette.

Så nå venter vi andre på at Frp skal gå i kirken i julen (det er de vel programforpliktet til å gjøre, ettersom de mener det er en del av «norsk kultur»?) og så får vi se om de har lyttet til det kristne budskapet fra biskopene, eller om Frp bare farere med hykleri.

God jul!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386896-julehykleriet-fra-frp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Merry X-Mas

Hykleri har ikke noen parti- tilhørlighet.

Jeg regner med Reidun og Rune skal i kirken i julen også.

Dette selv om han er dømt til 4 års fengsel i en norsk domstol som praktiserer norsk lov.

Norsk lov er også bakgrunnen for utvisningen.

Rart med denne norske loven gitt.

Ha en god jul du også.

Hykleri har ikke noen parti- tilhørlighet.

Jeg regner med Reidun og Rune skal i kirken i julen også.

Dette selv om han er dømt til 4 års fengsel i en norsk domstol som praktiserer norsk lov.

Norsk lov er også bakgrunnen for utvisningen.

Rart med denne norske loven gitt.

Ha en god jul du også.

''Hykleri har ikke noen parti- tilhørlighet.''

Det kan så være, men her er det Frp som sutrer i kjent stil. Denne gangen over at Norge ikke er kristent nok, samtidig så ser man at de nettopp står på motsatt side enn samtlige biskoper i Norge.

Pinlig for Frp. Men ikke akkurat overraskende.

Gjest slubbert

''Hykleri har ikke noen parti- tilhørlighet.''

Det kan så være, men her er det Frp som sutrer i kjent stil. Denne gangen over at Norge ikke er kristent nok, samtidig så ser man at de nettopp står på motsatt side enn samtlige biskoper i Norge.

Pinlig for Frp. Men ikke akkurat overraskende.

''Pinlig for Frp.''

Det er ikke pinlig at det demokratisk vedtatte lovverket følges.

Annonse

hidi, the scorpion

''Kirken og "norsk kultur" er altså klinkende klar på dette.''

Bryr meg katta om kirken. Det er en skam å være norsk, når de sender barn ut av Norge!

"Jeg er flau over å være norsk", sa en person i dag, og jeg er så enig, så enig.

Føler meg helt kvalm.

Det er utidig att presters mening om politikk skal vies større oppmerksomhet enn feks en rørleggers... Sistnevnte driver dog med noe som faktisk er viktig ;)

Så uthaling, kirkeasyl o.l ting skal belønnes med opphold?

''Det er utidig att presters mening om politikk skal vies større oppmerksomhet enn feks en rørleggers... Sistnevnte driver dog med noe som faktisk er viktig ;)

Så uthaling, kirkeasyl o.l ting skal belønnes med opphold? – serenity777''

Det er jo Frp som mener kristen kultur er så norsk, og at man bør følge det.

Så fremviser de sin egen dobbelmoral.

Hadde Frp ment at man skulle lytte til rørleggere, og så gjort akkurat det motsatte, så ville det også vært dobbelmoral.

''Pinlig for Frp.''

Det er ikke pinlig at det demokratisk vedtatte lovverket følges.

''Det er ikke pinlig at det demokratisk vedtatte lovverket følges. – slubbert''

Det er dobbelmoralen til Frp som er mer enn bare litt pinlig for dem.

Først hyler de om at man går vekk fra kirken og "norsk kultur".

Så vil de sende ut asylbarn, selv om kirkens 12 biskoper er enige om at de bør få bli.

Så hvis Frå mener det de sier om kirken og "norsk kultur" så skal de slåss for at asylbarna får bli.

Alt annet ville vært dobbelmoral fra Frp.

''Det er utidig att presters mening om politikk skal vies større oppmerksomhet enn feks en rørleggers... Sistnevnte driver dog med noe som faktisk er viktig ;)

Så uthaling, kirkeasyl o.l ting skal belønnes med opphold? – serenity777''

Det er jo Frp som mener kristen kultur er så norsk, og at man bør følge det.

Så fremviser de sin egen dobbelmoral.

Hadde Frp ment at man skulle lytte til rørleggere, og så gjort akkurat det motsatte, så ville det også vært dobbelmoral.

Jeg antar att du like godt som meg, vet att den norske kirke er en sosialdemokratisk underavdeling. Vist finnes det kristne som deler disse oppfattningene og den liberale kristendom. Men blandt de store massene av de virkelig kristne er det ikke mye som ligner på arbeiderpartivelgere. Se bare på deres holdninger til Israel, Homofili, Abort osv..

Den norske statskirke er ikke i takt med de kristne FRP velgerne.

Gjest slubbert

''Det er ikke pinlig at det demokratisk vedtatte lovverket følges. – slubbert''

Det er dobbelmoralen til Frp som er mer enn bare litt pinlig for dem.

Først hyler de om at man går vekk fra kirken og "norsk kultur".

Så vil de sende ut asylbarn, selv om kirkens 12 biskoper er enige om at de bør få bli.

Så hvis Frå mener det de sier om kirken og "norsk kultur" så skal de slåss for at asylbarna får bli.

Alt annet ville vært dobbelmoral fra Frp.

''kirkens 12 biskoper er enige om at de bør få bli.''

"Kirken", det kristne Norge, består av flere enn 12 statlig utnevnte biskoper.

Annonse

Jeg antar att du like godt som meg, vet att den norske kirke er en sosialdemokratisk underavdeling. Vist finnes det kristne som deler disse oppfattningene og den liberale kristendom. Men blandt de store massene av de virkelig kristne er det ikke mye som ligner på arbeiderpartivelgere. Se bare på deres holdninger til Israel, Homofili, Abort osv..

Den norske statskirke er ikke i takt med de kristne FRP velgerne.

''Jeg antar att du like godt som meg, vet att den norske kirke er en sosialdemokratisk underavdeling. Vist finnes det kristne som deler disse oppfattningene og den liberale kristendom. Men blandt de store massene av de virkelig kristne er det ikke mye som ligner på arbeiderpartivelgere. Se bare på deres holdninger til Israel, Homofili, Abort osv..

Den norske statskirke er ikke i takt med de kristne FRP velgerne. – serenity777''

Sagt på en annen måte - de kriste Frp-velgerne er kanskje ikke i takt med kristendommen som vi visstnok skal følge?

Da kan man jo gå direkte til kilden - hva ville Jesus sagt?

Hint:

''La de små barna komme til meg, og hindre dem ikke! For Guds rike tilhører slike som dem.''

Og videre, skal man "følge norsk kultur" (slik Tybring-Gjedde rauter sånn om) så bør man vel i hvert fall gjøre det som Den norske Kirke mener? Den er jo ur-norsk, antar jeg?

Frp fremstår som hykleriske.

''kirkens 12 biskoper er enige om at de bør få bli.''

"Kirken", det kristne Norge, består av flere enn 12 statlig utnevnte biskoper.

''"Kirken", det kristne Norge, består av flere enn 12 statlig utnevnte biskoper. – slubbert''

Ja, og det er jo nettopp så mye en del av "norsk kultur" og kristendom som det kan få blitt, ikke sant.

Nettopp det som Frp klager over at vi ikke følger.

''Jeg antar att du like godt som meg, vet att den norske kirke er en sosialdemokratisk underavdeling. Vist finnes det kristne som deler disse oppfattningene og den liberale kristendom. Men blandt de store massene av de virkelig kristne er det ikke mye som ligner på arbeiderpartivelgere. Se bare på deres holdninger til Israel, Homofili, Abort osv..

Den norske statskirke er ikke i takt med de kristne FRP velgerne. – serenity777''

Sagt på en annen måte - de kriste Frp-velgerne er kanskje ikke i takt med kristendommen som vi visstnok skal følge?

Hint:

''La de små barna komme til meg, og hindre dem ikke! For Guds rike tilhører slike som dem.''

Og videre, skal man "følge norsk kultur" (slik Tybring-Gjedde rauter sånn om) så bør man vel i hvert fall gjøre det som Den norske Kirke mener? Den er jo ur-norsk, antar jeg?

''Sagt på en annen måte - de kriste Frp-velgerne er kanskje ikke i takt med kristendommen som vi visstnok skal følge?''

12 stalig utnevnte, for det emste politisk korrekte biskoper, har svært lite med kristen-norge å gjøre. Så og si alle personlig kristne nordmenn er utmeldt av statskirka og innmeldt i frikirkelige samfunn i 2012. Oppdater deg!

Jepp, men det står ikke: "La de små barn på det groveste utnyttes av løgnaktige sine foreldre til å oppnå et liv på NAV i et fremmed land"

Hint:

Nå er du oppurtunistisk for å fremme dine egne standpunkt Sør. Du vet like godt som meg att kristendommen ikke er spesielt vakker. Hippie-jesus som kom det siste århundret er ikke spesielt historisk korrekt.

Nå er du oppurtunistisk for å fremme dine egne standpunkt Sør. Du vet like godt som meg att kristendommen ikke er spesielt vakker. Hippie-jesus som kom det siste århundret er ikke spesielt historisk korrekt.

''Nå er du oppurtunistisk for å fremme dine egne standpunkt Sør. Du vet like godt som meg att kristendommen ikke er spesielt vakker. Hippie-jesus som kom det siste århundret er ikke spesielt historisk korrekt. – serenity777''

Nei, jeg har "alltid" vært både ateist, og for en human innvandringspolitikk, og spesielt for barn.

Uansett, dette handler om hva Frp sier ("vi skal ha norsk kultur og kristendom") og hva de gjør i praksis (utviser barn til et muslimsk diktatur).

Jeg synes situasjonen i Iran er såpass jævlig for så mange at jeg ville ikke utvist noen dit. Og da er det egentlig en tankevekker at de her på forum som hyler opp om hvor grusomme muslimer og islam er, likevel vil sende barn til Iran?

Er de helt hjerteløse?

Tror du Jesus ville utvist barn fra Norge til Iran, slik situasjonen der er nå?

''Nå er du oppurtunistisk for å fremme dine egne standpunkt Sør. Du vet like godt som meg att kristendommen ikke er spesielt vakker. Hippie-jesus som kom det siste århundret er ikke spesielt historisk korrekt. – serenity777''

Nei, jeg har "alltid" vært både ateist, og for en human innvandringspolitikk, og spesielt for barn.

Uansett, dette handler om hva Frp sier ("vi skal ha norsk kultur og kristendom") og hva de gjør i praksis (utviser barn til et muslimsk diktatur).

Jeg synes situasjonen i Iran er såpass jævlig for så mange at jeg ville ikke utvist noen dit. Og da er det egentlig en tankevekker at de her på forum som hyler opp om hvor grusomme muslimer og islam er, likevel vil sende barn til Iran?

Er de helt hjerteløse?

Tror du Jesus ville utvist barn fra Norge til Iran, slik situasjonen der er nå?

Jeg tror ikke på jesus. Det er for meg knekkende likegyldig hva jesus ville ment om det ene og det andre. Poenget er att de fleste kristne er ikke hippier ;)

man må ha grenser. Skal alt være grenseløst? Skal man gi faen i lover og regler? Skal man få opphold på falskt grunnlag?

Hadde det vært en engangstilfelle så kunne man gitt de opphold, men dette vil skape presedens, og snart så står man ovenfor ett grenseløst samfunn, der lover og regler ikke gjelder, så lenge man kan klenge seg fast lenge nok.

Jeg tør faktisk påstå att de fleste er ikke for slik grenseløshet, Sør..

Det er utidig att presters mening om politikk skal vies større oppmerksomhet enn feks en rørleggers... Sistnevnte driver dog med noe som faktisk er viktig ;)

Så uthaling, kirkeasyl o.l ting skal belønnes med opphold?

Er vel ikke enig med at en prest eller biskop har en dårligere jobb enn en rørlegger.Har aldri hørt om en rørlegger som har reddet liv,men det kan en prest gjøre.Det heter sjelesorg,og er gratis.En privat psykolog tar 450 kr timen,eller 45 minutter, altså 600 kr timen.

Hadde du sagt at en rørlegger har en like viktig jobb som en Imam,hadde du blitt banka opp av noen muslimer.Heldigvis for deg er der få kristne i Norge i dag.

Det var høyesterett som kastet ut barna,ikke birkoppene.

Regn med at dette får ett etterspill på nyåret.Politikere har lang juleferie!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...