Gå til innhold

Anbefalte innlegg

''Hestefornektere skaper illsinte reaksjoner

«Hästar finns inte» heter Facebook-siden som ble opprettet i august, og som nå har fått nesten 230 000 "likes" fra Facebook-brukere. Misjonen er å overbevise verden om at hester ikke finnes, "hvilket er vitenskapelig bevist", ifølge gruppen selv.

I skaren på snart en kvart million tilhengerne, finnes det også et tusentalls brukere utenfor Sverige, hovedsakelig fra Norge, opplyser administratoren bak siden.

– Hest er en frukt

"Vi støtter til och med vitenskapen om at hest er en frukt. Det vil si at hest er en frukt som ikke finnes", erklæres det på siden, der "Hästar finns inte" er kategorisert som en politisk organisasjon.

Sideadministrator Johannes, som kun står frem med fornavn, sier til TV4 at situasjonen kan sammenlignes med drager.

- Drager er reptiler, men de finnes ikke, hevder Johannes overfor TV4.''

''Nå har også den svenske Regjeringen tatt til motmæle mot organisasjonen. Landbruksminister Eskil Erlandsson uttaler seg i Djurbladet, en bloggside hos Helsingborgs Dagblad, om saken, og sier via sin pressesekretær at det ikke er noen grunn til uro:

- Hester finnes. Det finnes til og med flere ulike hesteraser, sier Erlandsson, noe Facebook-gruppens administrator svarer slik på:

"Hvem vet hva mer de lyver om?"''

Hele historien: http://www.aftenposten.no/kultur/Hestefornektere-skaper-illsinte-reaksjoner-7077815.html

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386946-%E2%80%93-hest-er-en-frukt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du verden......man skal høre/lese mye rart ;)

Jeg kunne igrunnen tenkt meg å lage en lignende side om Justin Bieber..... Tenk så voldsomme reaksjoner det ville vakt å få vite at han egentlig ikke finnes!

Du får starte siden: "Justin Bieber er en type grønnsak, som ikke finnes!"

:-)

:håper:

Med vennlig hilsen

Du verden......man skal høre/lese mye rart ;)

Jeg kunne igrunnen tenkt meg å lage en lignende side om Justin Bieber..... Tenk så voldsomme reaksjoner det ville vakt å få vite at han egentlig ikke finnes!

Noen ganger må du bare være en streng foreldre, togli!

Du gjør det jo for deres eget beste!

Med vennlig hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...