Gå til innhold

KRISE!! Ikke vannet pinnekjøttet!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest pinnekjøtt

Leste et krisetips, nemlig å fylle hele kjelen med vann i stedet for kun å dampe ribba,

så lar du den koke opp og så trekke videre. Den blir litt saltere enn vanlig, men gjør den i alle fall spiselig.

Leste det nå jeg og... får bare gjøre det, men er redd det blir veldig seigt... huff, dette er så typisk altså!

Takk for svar!

Noen som har prøvd nødlosningen med og koke pinnekjøttet istedetfor og dampe det?

Blir det så salt at det ikke er godt?

Blir kjøttet veldig seigt?

Vi kokte pinnekjøttet i år, men da hadde vi også vannet det ut i 16-18 timer. Det blir ikke seigt om du har høy kvalitet på kjøttet.

Men fem timer vanning... Jeg vet ikke. Jeg tror ikke det hadde blitt spisende for meg. Bytt vannet så ofte som mulig, i alle fall.

Gjest pinnekjøtt

Vi kokte pinnekjøttet i år, men da hadde vi også vannet det ut i 16-18 timer. Det blir ikke seigt om du har høy kvalitet på kjøttet.

Men fem timer vanning... Jeg vet ikke. Jeg tror ikke det hadde blitt spisende for meg. Bytt vannet så ofte som mulig, i alle fall.

Ok, det blir nok salt ja, kommer ikke utenom det...

Men, jeg må jo bare prøve...

Når du koker det, er det like lenge som damping?

3 timer ca? Og skal det bare syde, eller koke skikkelig :)

Annonse

La ihvertfall vannet stå og renne over det nå, slik at det skiftes hele tida. I tillegg ville jeg kokt det, slik andre foreslår, og bytta vann flere ganger underveis da også. Bruk vannkoker hvis du har, til å fylle på kokende vann.

Ok, det blir nok salt ja, kommer ikke utenom det...

Men, jeg må jo bare prøve...

Når du koker det, er det like lenge som damping?

3 timer ca? Og skal det bare syde, eller koke skikkelig :)

Putre :) Og jeg ville gitt det ca. to timer, så sjekket. Kjøttet skal nesten falle av beinet.

La ihvertfall vannet stå og renne over det nå, slik at det skiftes hele tida. I tillegg ville jeg kokt det, slik andre foreslår, og bytta vann flere ganger underveis da også. Bruk vannkoker hvis du har, til å fylle på kokende vann.

Takk:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...