Gå til innhold

Ikke utvannet pinnekjøtt, slik gikk det :)

Anbefalte innlegg

Gjest pinnekjøtt

Jeg hadde et innlegg i dag morges om pinnekjøttkrise!!

Hadde glemt og legge det i vann over natten og brååknet kl 9.30 med det i hodet... :)

Jeg la det i lunkent vann med en gang og byttet vann ofte frem til kl 14.00.

Så kokte jeg kjøttet istedet for og dampe det, det skulle bare småkoke eller syde, hvert 20 min byttet jeg vann.

Og smaken ble PERFEKTO!!

Ikke salt i det hele tatt, men kanskje litt tørt... men det var nok fordi jeg la det på pinner siste halve timen, og dampet.... slik at mannen og gjestene skulle se at det kom fra pinnegryte, hahahah:)) Jeg har nemlig ikke fortalt dette, og ingen sa noe heller:)

Så, hvis du glemmer og vanne ut pinnekjøttet en gang, det er ingen krise:))

Takk for all hjelp jeg fikk isted:)

Fortsetter under...

Pinnekjøttet skal jo være litt salt... Det beste ville vært å bare skylle det i et par omganger i en bolle vann, og la det ligge i en tredje vannbolle i et par-tre timer - så hadde det vært klart til damping :) At det ble tørt skyldes nok at du kokte det, for det bør helst bare dampes... Hos oss legger vi det deretter i ovnen i tyve minutter på litt grilling før det er klart til å spises:)

Gjest luftslott

Pinnekjøttet skal jo være litt salt... Det beste ville vært å bare skylle det i et par omganger i en bolle vann, og la det ligge i en tredje vannbolle i et par-tre timer - så hadde det vært klart til damping :) At det ble tørt skyldes nok at du kokte det, for det bør helst bare dampes... Hos oss legger vi det deretter i ovnen i tyve minutter på litt grilling før det er klart til å spises:)

Det med grillinga gjør vi også, det blir så mye bedre da enn når det bare er dampet:-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...