Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste fått noen merkelig utseende flekker på kroppen. De er ca.1cm i diameter, svært tørre og klør. Noen av dem er blitt røde, og gjør litt vondt. Flekkene er også litt nuppete. De er runde. Jeg vet ikke om dette kan være en allergisk reaksjon på noe(har nettopp begynt å bruke tøymykner igjen, men har ikke hatt noen reaksjon på det før.) Siden hud og hår-forumet ikke er åpent for spørsmål til lege, blir jeg takknemlig for et svar fra dere. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38701-t%C3%B8rre-r%C3%B8de-flekker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære Skvidder

Slike tørre, kløende flekker som du beskriver kan ha sammenheng med vaskemidler, tøymykner eller såper/bodylotion som du bruker. Men det er også andre muligheter - soppinfeksjoner kan se slik ut. Hvis plagene vedvarer og det ikke hjelper om du tar en pause med tøymykneren, burde du kantakte legen din for å få henne til å se på flekkene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...