Gå til innhold

Gutt død av svineinfluensa :( Vaksinevarighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du bør unngå å gå utenfor huset (du kan ramle på isen og slå hodet så kraftig at du dør!) og du bør ikke kjøre bil!!! Langt større sjanse for at det skal skje noe ille der enn at du skal vinne i lotto eller dø av svineinfluensa :P Det hjelper iallefall ikke å bekymre seg :P

Ja jeg prøver å unngå det meste...neida. Sant det, kan ikke gå å bekymre seg, en får leve mens en gjør det.

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

7

• meg__123!

5

• stjernestøv

5

• laban

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest annlovinda
Skrevet

Trodde ikke det var svineinfluensa fremdeles :-0

Det er vel 3 til som er/har vært innlagt pga svineinfluensa nå i disse dager. To voksne, og en liten baby. Og denne gutten på 11 år som døde. Trist og skremmende.

Skrevet

Det er vel 3 til som er/har vært innlagt pga svineinfluensa nå i disse dager. To voksne, og en liten baby. Og denne gutten på 11 år som døde. Trist og skremmende.

Ja, stakkars foreldre som sitter igjen :-(

Verden er brutal! Folk må ta godt vare på hverandre mens de lever, plutselig er det over.

Skrevet

Nå sa de vel nettopp på nyhetene her at gutten hadde andre komplikasjoner som gjorde at han ble hardere rammet av svineinfluensaen.

Skrevet

Tja, jeg er ikke bekymra - men det hjelper å vite at man er rimelig trygg om man er vaksinert - og da vil jo heller ikke smittefaren være like stor. Tror vi er rimelig trygge..sikkert farligere å kjøre bil :P

Jeg er ikke vaksinert og har aldri hatt inflensa før, så jeg troor jeg slipper unna ;)

Skrevet

Ja jeg prøver å unngå det meste...neida. Sant det, kan ikke gå å bekymre seg, en får leve mens en gjør det.

Er vel bare de som har sykdommer fra før som evt kan dø av det.....Og eldre.

Skrevet

Er vel bare de som har sykdommer fra før som evt kan dø av det.....Og eldre.

''Er vel bare de som har sykdommer fra før som evt kan dø av det.....Og eldre. – meg__123!''

Nei, det er en av forskjellene med H1N1 (svineinfluensa) - mange av de som dør var helt friske før.

Skrevet

''Er vel bare de som har sykdommer fra før som evt kan dø av det.....Og eldre. – meg__123!''

Nei, det er en av forskjellene med H1N1 (svineinfluensa) - mange av de som dør var helt friske før.

Trodde de gikk ut med det at det bare var de med lungesykdommer o.l som var i faresonen?

Les dette http://www.dinside.no/813007/disse-er-mest-utsatt

Skrevet

Jepp, man lever bare en gang! :)

Skrevet

Nå sa de vel nettopp på nyhetene her at gutten hadde andre komplikasjoner som gjorde at han ble hardere rammet av svineinfluensaen.

Jeg tenkte det kunne være noe slikt!

Skrevet

Jeg er ikke vaksinert og har aldri hatt inflensa før, så jeg troor jeg slipper unna ;)

Er nok ikke mange som får det uansett, så antar de fleste av oss er ganske trygge :)

Skrevet

Er nok ikke mange som får det uansett, så antar de fleste av oss er ganske trygge :)

Jepp :)

Skrevet

''Er nok ikke mange som får det uansett, så antar de fleste av oss er ganske trygge :) – togli

''

Folkehelseinstituttet sier nå at årets "sesonginfluensa" faktisk kan være H1N1 (svineinfluensa).

Det som er litt skummelt med det er at de som ikke har immunitet har virkelig "ingenting" (og blir mye sykere) (slik jeg forstår det), fordi de fleste har endel immunitet mot "vanlig" sesonginfluensa.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Unge og friske mennesker dør ikke av VANLIG influensa ;)

Jeg har opplevd 2 dødsfall ved vanlig influensa hos antatt friske, så dette er feil. Disse døde i en tid det ikke var vanlig å hause oppunder at det skjer med forsider i landets største aviser. Hvorfor det er blitt slik kan ikke jeg svare på.

Svineinfluensaen viste seg å være langt mindre farlig enn antatt og det er den sikkert fortsatt. Noen vil dø under slike "epidemier" som influensa kan sies å være. Virus som smitter mange vil alltid føre til død for noen. Om vi trenger disse stadig forsidene som selger blekker og skremmer opp mange er en annen diskusjon.

Skrevet

Influensaviruset endrer seg litt for hvert år, så de som tok vaksinen er ikke like beskyttet nå. Men som befolkning totalt er vi mer beskyttet pga vaksinen, og pga opparbeidet immunitet via sykdommen.

Skrevet

Influensaviruset endrer seg litt for hvert år, så de som tok vaksinen er ikke like beskyttet nå. Men som befolkning totalt er vi mer beskyttet pga vaksinen, og pga opparbeidet immunitet via sykdommen.

Ja, leste om dette nå :)

Skrevet

Ja, leste om dette nå :)

Så du tråden jeg akkurat la ut på Åpent?

Jeg ble overrasket over å lese at det er 55 innlagt med H1N1 bare på Ahus.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Så du tråden jeg akkurat la ut på Åpent?

Jeg ble overrasket over å lese at det er 55 innlagt med H1N1 bare på Ahus.

Med vennlig hilsen

Hm... finner ikke den tråden?

Ja, føles ikke helt bra at så mange er innlagt :/

Skrevet

Hm... finner ikke den tråden?

Ja, føles ikke helt bra at så mange er innlagt :/

Den heter: "55 personer innlagt på Ahus med svineinfluensa" og er på Åpent Forum.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...