Gå til innhold

Kun familien nyttårsaften?

Anbefalte innlegg

Jeg er syk (influensa, og er sytete, skulle tro jeg var mann), og skal derfor "ingenting". Dvs. jeg sa til eldstesønnen på 12 år "Jeg orker ingenting, gidder ikke engang å lage kalkun".. Han hevet ene øyenbrynet og sa "Seriøst... du _lager_ kalkun, mamma?!? Det er det beste jeg vet!" Hmmm... så nå står kalkunen på benken. Det er ikke mye jobb å lage heller, da.

Og vips så kommer det to gjester. Eller... jeg tror det kommer enda en. Vi har noen som alltid melder seg frivillig når jeg lager mat, så jeg får ta det som et kompliment :) Men noen fest og feiring blir det neppe.

''Og vips så kommer det to gjester. Eller... jeg tror det kommer enda en. Vi har noen som alltid melder seg frivillig når jeg lager mat, så jeg får ta det som et kompliment :)''

Det synes jeg du skal gjøre! :)

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hønemoren

3

• trollemor;o)

2

• serenity777

1

• stjernestøv

1

Jeg er blitt veldig hjemmekjær med årene, og synes det er deilig å feire hjemme med mine egne. I år kan vi ikke det, for vi fikk en invitasjon jeg av ulike årsaker ikke syntes vi kunne si nei til. Tror det er ganske mange som feirer hjemme med bare sine nærmeste.

For meg er ikke nyttårsaften så viktig, jeg har ikke gjort den så viktig og har vært mye for meg selv på den dagen opp igjennom årene. Plutselig i år fikk jeg tre invitasjoner til feiring. Så det må jeg nesten skrive ned i dagboken min! ;-)

Problemet er at jeg opplever at alle allerede har avtaler. Til slutt føler man seg litt mislykket, vera-venneløs, og tørr ikke spørre noen.

been there done that...husk å vær tidlig ute neste år! Første gangen vi inviterte noen var vi sent ute og de kunne ikke komme. De syns det var trist at "de kuleste" kom med invitasjonen etter at de hadde takket ja til noen andre.. ;-) Hiv deg ut i det!

Det hørtes koselig ut.

Er det slik at de sender opp fyrverkeri, som "alle" barna blir med og ser på? Vi er veldig reservert med å være for nær fyrverkeri etter en ulykke for noen år siden, men vi ser gjerne på på avstand.

Ja, alle kan gå ut og se, det er ikke lov å gå for nærme der de sender opp fyrverkeriet, stenger av i god avstand og fyrverkeriet pleier å være kjempeflott. Er også mulig å stå inne og se det hele.

Annonse

Vi blir 17 til bords! (men hysj... ikke si det til noen :P)

Vi blir bare familie - mine foreldre og søstre med familier, samt meg og barna + ei gammeltante :)

Vet ikke hvor gammel du er, men det er jo ofte slik at når man får egne barn, så feirer man nyttårsaften sammen med dem - og da er det ikke alltid det passer å feire med venner (ulik familiesituasjon etc).

Hvis du har Facebook, kan du jo skrive på veggen din "Hm.. må vel begynne å planlegge hva jeg skal gjøre på nyttårsaften!" - og håpe på at noen tenker at akkurat DEG skulle de invitert :)

Dog litt kjipt hvis ingen kommenterer.. :)

''Føler alle andre feirer med venner, og har avtaler om dette gjort for 100 år siden :/ Savner det fellesskapet.''

Vi legger alltid lista lavt for nyttårsaften, og tenker at vi bare skal være hjemme og ta det som det kommer. Og i løpet av førjulsdagene/romjula ender vi alltid opp med å invitere folk vi snakker med, og vips, så har vi et langbord med voksne og barn fra forskjellige deler av bekjentskapskretsen. Så her er det åpenbart ikke så vanlig å ha avtalt nyttårsaften lang tid i forveien, i hvert fall.

Vi hadde forsåvidt vært fornøyd med bare oss, men synes alltid det er hyggelig med selskap, i hvert fall så lenge det er ganske uformelt. God mat, god prat og ungene kan leke. Det holder lenge.

Annonse

Gjest Cinnamongirl

Vi pleier å feire sammen med noen andre familier. Vi har feiret i lag helt siden vi var ungdommer. Noen har falt fra og alle har fått unger så vi blir vel 17 til bords?

Kjekt men litt stress også - spesielt siden det er vår tur til å ha det i år... Men gleder meg selvfølgelig.

Vi blir 17 til bords! (men hysj... ikke si det til noen :P)

Vi blir bare familie - mine foreldre og søstre med familier, samt meg og barna + ei gammeltante :)

Vet ikke hvor gammel du er, men det er jo ofte slik at når man får egne barn, så feirer man nyttårsaften sammen med dem - og da er det ikke alltid det passer å feire med venner (ulik familiesituasjon etc).

Hvis du har Facebook, kan du jo skrive på veggen din "Hm.. må vel begynne å planlegge hva jeg skal gjøre på nyttårsaften!" - og håpe på at noen tenker at akkurat DEG skulle de invitert :)

Høres koslig ut, savner å ha mine søsken boende nærmere.

Gjest germimate

Vi bryr oss ikke så mye om nyttårsaften. Det er julaften som er den store kvelden for oss. Så jeg har jobbet de fleste nyttårsaftener mot at jeg får fri julaften (tror faktisk ikke jeg har jobbet en eneste julaften i mitt liv...). Og sånn et det i år også :)

Gjest germimate

Ikke sammenlign deg med andre. Ikke sikkert de har det noe som helst bedre, selv om de er mange. Jeg blir sannsynligvis helt alene på nyttårsaften, og det blir så fint som bare det. Godt nyttår!

Jeg blir også helt alene. Det blir rart, men jeg ser ikke negativt på det.

Gjest germimate

Ikke sammenlign deg med andre. Ikke sikkert de har det noe som helst bedre, selv om de er mange. Jeg blir sannsynligvis helt alene på nyttårsaften, og det blir så fint som bare det. Godt nyttår!

Jeg blir også helt alene. Det blir rart, men jeg ser ikke negativt på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...