Gå til innhold

Har noen et hyggelig tips til mat på nyttårs....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Scarlet O'Hara

Vi pleier å spise biff, en ganske vanlig matrett gjennom året, men på nyttårsaften lager vi full pakke med hjemmelagede fløtegratinerte poteter, soppstuing, rødvinssaus og deilig hjemmelaget dessert...

Annonse

Vi skal ha beef wellington :)

Det ser så godt ut :o) Jeg stod mellom det og kalkunbryst, men endte opp med kalkun. Jeg tenkte sjansen for å mislykkes var større for meg med biffen. Hehe. Men jeg skal prøve det en annen gang :o)

Jeg lagde det i fjor. Ikke perfekt, men veldig godt mottatt :)

Øvelse gjør mester, det er vår erfaring. :)

Forresten - hvor mange grader tar du den ut på? Jeg synes den har blitt litt for mye stekt når vi har fulgt div oppskrifter. Men jeg liker best ganske rå biff, da.

For tiden har de hele store indrefileter på tibuld på ICA. Marinert og helstekt indrefilet med god saus og f.eks. ovntstekte potetbåter og stekt sopp blir sjelden feil. En stor fordel er også at det meste kan gjøres i stand i forveien. God rødvin til, selvfølgelig :-).

Tror forresten det er dette vi får der vi skal i morgen også *sulten* :-)).

For tiden har de hele store indrefileter på tibuld på ICA. Marinert og helstekt indrefilet med god saus og f.eks. ovntstekte potetbåter og stekt sopp blir sjelden feil. En stor fordel er også at det meste kan gjøres i stand i forveien. God rødvin til, selvfølgelig :-).

Tror forresten det er dette vi får der vi skal i morgen også *sulten* :-)).

''hele store indrefileter ''

Menste altså av okse :-)

Annonse

Øvelse gjør mester, det er vår erfaring. :)

Forresten - hvor mange grader tar du den ut på? Jeg synes den har blitt litt for mye stekt når vi har fulgt div oppskrifter. Men jeg liker best ganske rå biff, da.

Vi tar den ut ved ca. 55 grader. Hva har du forsøkt allerede?

Reker.Kjøp 2-5 kilo,masse majones,2-3 sitroner.Pariserloff eller bagetter.Nesten ingen jobb da den enkelte må rense sine egne reker.Beregn 500-1000 g minst til hver person.På Rimi koster de 35 kr kiloen,så du har faktisk råd til 5-10 kg (350-500 kr er vel ingenting på nyttårsaften?)

Kjøp cider på polet i champagneflasker eller musserende vin fra Martini eller Cinzano .Asti Spumante er meget god og søt,til 5 stk bør du beregne minst 4 flasker ev brus/vin.

Ribba eller pinnekjøttet som ble til overs er sikkert spist opp allerede?

Spar pengene på fyrverkeri om du bor like ved en by.Finn heller ett høyt utsiktspunkt!

Alt under 200 per person er vel enten billig eller gjerrig?

Reker.Kjøp 2-5 kilo,masse majones,2-3 sitroner.Pariserloff eller bagetter.Nesten ingen jobb da den enkelte må rense sine egne reker.Beregn 500-1000 g minst til hver person.På Rimi koster de 35 kr kiloen,så du har faktisk råd til 5-10 kg (350-500 kr er vel ingenting på nyttårsaften?)

Kjøp cider på polet i champagneflasker eller musserende vin fra Martini eller Cinzano .Asti Spumante er meget god og søt,til 5 stk bør du beregne minst 4 flasker ev brus/vin.

Ribba eller pinnekjøttet som ble til overs er sikkert spist opp allerede?

Spar pengene på fyrverkeri om du bor like ved en by.Finn heller ett høyt utsiktspunkt!

Alt under 200 per person er vel enten billig eller gjerrig?

Jeg antar du tenker på frosne reker ? Fysj, det er det verste jeg spiser! Hvis man er vant til ferske nytrukne reker er alt annet søppel..

Meny har ofte ferske reker, men prisen blir selvsagt en annen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...