Gå til innhold

NÅ tror jeg at jeg gir opp mann, svigermor og he

Anbefalte innlegg

Konstruktiv lesning :)

Vi har snakka en del, og vi tror vi tar Flisa sin løsning, og vi skilles dermed ikke. :)

Jeg og mann elsker hverandre, men det er nok helt beyond repair med meg og svigermor. Jeg pleier å tilgi lett, men nå får hun dette til å handle om HENNE, jeg kan (og har) bedt om unnskyldning for det som jeg sa som var usaklig, men, det var hun som begynte alt, spre usanne rykter om meg til MAMMA, (av alle personer), rope og skrike, kalle min mor en fylikk i tillegg. (til meg da..;)) Stakkars hederlige mennesket...Hun har en god jobb, tar seg et glass vin eller en øl i mellom, og har ALDRI blitt behandla på noen måte som er i nærheten en gang...:P I tillegg la hun til at vi var noen ufordragelige snobber, som brukte vanskelige ord, og hadde for høy utdannelse (!!! :D...Jeg ler meg i hjel...Min utdannelse er forsåvidt en vits...Mamma har en del...Men har virkelig ALDRI blitt beskyldt for å være snobbete før...Hahaha!)

Såh. Mann skal få slippe å velge mellom meg og morra. Men da vil jeg ikke høre om dem, og jeg forventer at han tar meg i forsvar om det skulle komme opp noe, selvom jeg ikke er tilstedet og hører det.

jeg orker ikke mere. Hun har gjort dette ALT for mange ganger nå, han har fulgt mønster, og jeg blir sjuk, sint, og en person jeg ikke trives så godt med å være.

Unnskyld, det har damemennesket visstnok aldri ytret siden hun var barn, lyve og sladre gjør hun, og hun tviholder på sitt og skylder på andre om det så er så åpenbart at hun juger at det er flaut.

Personlig hadde jeg blitt en tiger om noen i min familie hadde behandlet folk jeg var glad i sånn, pekt på døra og alt det der, og FORLANGT unnskyldning og innrømmelser. Men, vi er alle oppdratt forskjellig, og jeg tror han er knyttet til sin mor, både via kjærlighet, men også, desverre gjennom dysfunksonell kontroll.

Jeg får ikke forandret på dette, men jeg kan prøve å gjøre mitt liv bedre, og de som har lyst til å være i det.

Såh, da gjør vi det sånn, så får det bære eller briste!

Takk for alle innspill! Jeg har virkelig tenkt over de forskjellige svarene, og plukket med meg råd både herifra og derifra :)

''Jeg får ikke forandret på dette, men jeg kan prøve å gjøre mitt liv bedre, og de som har lyst til å være i det.''

Det tror jeg er en veldig god leveregel. :-)

Og - jeg tror du velger veldig riktig, den dragen er det best å bare styre helt unna.

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1

14

• Mammantil3

8

• EnolaGay

4

• flisa

3

Mest aktive i denne tråden

Vi har snakka en del, og vi tror vi tar Flisa sin løsning, og vi skilles dermed ikke. :)

Jeg og mann elsker hverandre, men det er nok helt beyond repair med meg og svigermor. Jeg pleier å tilgi lett, men nå får hun dette til å handle om HENNE, jeg kan (og har) bedt om unnskyldning for det som jeg sa som var usaklig, men, det var hun som begynte alt, spre usanne rykter om meg til MAMMA, (av alle personer), rope og skrike, kalle min mor en fylikk i tillegg. (til meg da..;)) Stakkars hederlige mennesket...Hun har en god jobb, tar seg et glass vin eller en øl i mellom, og har ALDRI blitt behandla på noen måte som er i nærheten en gang...:P I tillegg la hun til at vi var noen ufordragelige snobber, som brukte vanskelige ord, og hadde for høy utdannelse (!!! :D...Jeg ler meg i hjel...Min utdannelse er forsåvidt en vits...Mamma har en del...Men har virkelig ALDRI blitt beskyldt for å være snobbete før...Hahaha!)

Såh. Mann skal få slippe å velge mellom meg og morra. Men da vil jeg ikke høre om dem, og jeg forventer at han tar meg i forsvar om det skulle komme opp noe, selvom jeg ikke er tilstedet og hører det.

jeg orker ikke mere. Hun har gjort dette ALT for mange ganger nå, han har fulgt mønster, og jeg blir sjuk, sint, og en person jeg ikke trives så godt med å være.

Unnskyld, det har damemennesket visstnok aldri ytret siden hun var barn, lyve og sladre gjør hun, og hun tviholder på sitt og skylder på andre om det så er så åpenbart at hun juger at det er flaut.

Personlig hadde jeg blitt en tiger om noen i min familie hadde behandlet folk jeg var glad i sånn, pekt på døra og alt det der, og FORLANGT unnskyldning og innrømmelser. Men, vi er alle oppdratt forskjellig, og jeg tror han er knyttet til sin mor, både via kjærlighet, men også, desverre gjennom dysfunksonell kontroll.

Jeg får ikke forandret på dette, men jeg kan prøve å gjøre mitt liv bedre, og de som har lyst til å være i det.

Takk for alle innspill! Jeg har virkelig tenkt over de forskjellige svarene, og plukket med meg råd både herifra og derifra :)

Gratulerer med en løsning. (Vi har ikke snakket med svigerdyrene på ti år, selv om han fint kunne hatt kontakt med dem alene) Jeg legger imidlertid skillsmissepapirene på kommoden i gangen så lenge.

For jeg tror ikke svigerdyret ditt vil godta løsningen deres. :0)

Gratulerer med en løsning. (Vi har ikke snakket med svigerdyrene på ti år, selv om han fint kunne hatt kontakt med dem alene) Jeg legger imidlertid skillsmissepapirene på kommoden i gangen så lenge.

''For jeg tror ikke svigerdyret ditt vil godta løsningen deres. :0)''

Men hva kan egentlig dragen gjøre? Foruten å komme på besøk, selvfølgelig, men man kan jo ikke tvinge folk til samvær.

''For jeg tror ikke svigerdyret ditt vil godta løsningen deres. :0)''

Men hva kan egentlig dragen gjøre? Foruten å komme på besøk, selvfølgelig, men man kan jo ikke tvinge folk til samvær.

La meg se...

Hun kan sutre, gnåle, bære seg, klage og forlange av sin sønn. "Dette GÅR virkelig ikke AN"

Hun vil dra frem "hva skal nabolaget tro!" (Fordi i eget hode er hun en samfunnsstøtte og elsket av alle i bygda si, som den litt pene fruen, omsorgen og selvoppofrelsen i egen person)

Av den grunn løpe til alle som vil høre og slarve, søke trøst og støtte mot laguna. Og ikke undervurder hvor mange slike kjerringer det er i en bygd...

Hun vil holde et jævla leven med døtre og mann for å få dem til å gjøre som hun vil = få laguna til å skjønne at det er kun HUN som har rett og det skal være på HENNES premisser.

Hun vil legge utilbørlig press på sønneskrellet om hvor forferdelig han har det. Han fortjener så klart bedre (himmelen forby at du fr barn med den kvinnen!!) Og lagunas familie vil bli svertet i den grad at hjertet hennes knuser.

Så jo. Dama kan gjøre myyyyyye skade om de ikke ser hverandre igjen på tyve år..

Gjest Elextra

Du skal ha ros for din forhandlingsvilje, men jeg skjønner (som jeg også tidligere har svart) virkelig ikke at dere blir boende i nærheten av svigerdragen.l

La meg se...

Hun kan sutre, gnåle, bære seg, klage og forlange av sin sønn. "Dette GÅR virkelig ikke AN"

Hun vil dra frem "hva skal nabolaget tro!" (Fordi i eget hode er hun en samfunnsstøtte og elsket av alle i bygda si, som den litt pene fruen, omsorgen og selvoppofrelsen i egen person)

Av den grunn løpe til alle som vil høre og slarve, søke trøst og støtte mot laguna. Og ikke undervurder hvor mange slike kjerringer det er i en bygd...

Hun vil holde et jævla leven med døtre og mann for å få dem til å gjøre som hun vil = få laguna til å skjønne at det er kun HUN som har rett og det skal være på HENNES premisser.

Hun vil legge utilbørlig press på sønneskrellet om hvor forferdelig han har det. Han fortjener så klart bedre (himmelen forby at du fr barn med den kvinnen!!) Og lagunas familie vil bli svertet i den grad at hjertet hennes knuser.

Så jo. Dama kan gjøre myyyyyye skade om de ikke ser hverandre igjen på tyve år..

Joa, men jeg tenkte mest på i forhold til selve kontakten med laguna1.

Ellers har du jo rett, forhåpentligvis vil omgivelsene stusse på at hennes perfekte (?) sønn har valgt et slik utyske til kone, da, og således vil jo sladder og løgner i stor grad ramme henne selv. Muhahahahaha!

Annonse

Flott at dere er sams og har funnet løsning, men hvorfor i all verden blir dere boende? Er det mann som vil det? Sånn som jeg har skjønt det er det jo vrient for deg å få jobb der også?

Han vil det, og han har en mye, mye mere lønnsom jobb her, en det jeg hadde i Oslo. Også driver jeg med en utdannelse, som jeg håper vil gi inntekt :) Og huset er vi glad i, og det er billig.

Men, det er med i klausulen, og et absolutt krav fra min side at jeg skal kunne bruke mine penger til å reise til Oslo og omegn MYE oftere enn før, fordi jeg vantrives svært med dynamikken med å nesten bare omgåes svigerfamilie (som jeg nå da ikke skal omgåes...Puh..:P), og at jeg skal kunne ha venner hjemme, noe han ikke pleier å like så godt. For at jeg ikke skal skjære halsen over på meg selv...:P

Takk! Og jeg SER innvendingene dine! :o

Men da får jeg jo bare håpe at karma til slutt kommer og biter henne noe voldsomt i ræva, og dessuten er jeg halvforberedet på noe sånt, og stålsetter meg litt, for at ting ikke skal komme som en bombe, igjen. Jeg har det med å være litt naiv...:P Men, nå har jeg plassert kortene, tror jeg. Sånn delvis hvertfall :)

Du skal ha ros for din forhandlingsvilje, men jeg skjønner (som jeg også tidligere har svart) virkelig ikke at dere blir boende i nærheten av svigerdragen.l

Det har endel med mannen sin jobb, økonomi og denslags å gjøre. Jeg skulle gjerne flytte, for jeg vantrives i byen, selvom jeg liker hus og naboer.

Men, det er innlagt i avtalen at jeg skal kunne få bruke mere av pengene mine til å reise til Oslo, mye oftere enn før, samt ha vennebesøk.

''Jeg får ikke forandret på dette, men jeg kan prøve å gjøre mitt liv bedre, og de som har lyst til å være i det.''

Det tror jeg er en veldig god leveregel. :-)

Og - jeg tror du velger veldig riktig, den dragen er det best å bare styre helt unna.

Takk! :) Håper dette kommer til å fungere :)

''Tilslutt må jeg bare si at dersom jeg hadde slått i bordet og ROPT (!) til min svigermor hadde jeg ikke forventet støtte fra min mann, men jeg hadde forventet det samme som jeg ville møtt han med om han slo i bordet og ropte til min mor, nemlig spørsmål om hva i all verden jeg holdt på med og om jeg ikke burde tatt en prat med noen som kunne hjelpe meg å redusere stress- og pressnivå.''

Enig.

Du, frosken. Nå var det hun som ropte og skrek først, og hun holdt på å SLÅ morra mi, hadde hånda klar. Sånne kjerringer roper man og slår i bordet til, uansett alder. Synes jeg.

Hun er ikke dement eller alderdomssvak.

Du, frosken. Nå var det hun som ropte og skrek først, og hun holdt på å SLÅ morra mi, hadde hånda klar. Sånne kjerringer roper man og slår i bordet til, uansett alder. Synes jeg.

Hun er ikke dement eller alderdomssvak.

Muttern jobber med mye diplomati, er tilsynsfører i BV, og har dermed sett mange sinte og kranglete diskusjoner. Og beholder alltid roen. Men..dette, dette vippa henne av pinnen. Værste, mest umotiverte og ondskapsfulle hun hadde sett, og hun har vært ute noen vinternetter før, og kommer godt overens med alle, inkludert egne klienter, som hun, via sakens natur, ikke alltid er enig i sak med.

Gjest Elextra

Han vil det, og han har en mye, mye mere lønnsom jobb her, en det jeg hadde i Oslo. Også driver jeg med en utdannelse, som jeg håper vil gi inntekt :) Og huset er vi glad i, og det er billig.

Men, det er med i klausulen, og et absolutt krav fra min side at jeg skal kunne bruke mine penger til å reise til Oslo og omegn MYE oftere enn før, fordi jeg vantrives svært med dynamikken med å nesten bare omgåes svigerfamilie (som jeg nå da ikke skal omgåes...Puh..:P), og at jeg skal kunne ha venner hjemme, noe han ikke pleier å like så godt. For at jeg ikke skal skjære halsen over på meg selv...:P

''og han har en mye, mye mere lønnsom jobb her, en det jeg hadde i Oslo.''

Men i Oslo kan vel kanskje begge få jobb? :P

Annonse

Takk! Og jeg SER innvendingene dine! :o

Men da får jeg jo bare håpe at karma til slutt kommer og biter henne noe voldsomt i ræva, og dessuten er jeg halvforberedet på noe sånt, og stålsetter meg litt, for at ting ikke skal komme som en bombe, igjen. Jeg har det med å være litt naiv...:P Men, nå har jeg plassert kortene, tror jeg. Sånn delvis hvertfall :)

:0)

Håper det ordner seg for dere. Jeg er bare så miljøskada gammal røy at det ikke er noe å høre på. ;oP

Oh... For en jul det hørtes ut som. Jula fra helvete!

Jeg hadde seriøst klikka om jeg hadde blitt beandlet på den måten av noen, uansett hvem, og jeg hadde virkelig forventet meg at mannen min hadde forsvart meg.

Utfra alt du har skrevet om forholdet mellom deg og svigertrollet, så høres det temmelig umulig ut å få rettet på, så jeg ville helt klart bare heller latt mannen ha kontakt med henne og sluppet det selv.

Masse lykke til! :)

Vær i allefall forberedt på at åpen konflikt ikke er mindre energikrevende da- vi snakker jo dame som låser seg inn i sønnens hus uten å tenke at det er å krysse grenser her;-) Gjetter hun finner nye måter å ramme deg på, og at du kommer til å bli såret og umattet mange ganger selv om dere ikke skal være i samme rom. Bra at du kommer til å ta noen Oslo-turer samt invitere venner- hvorfor i all verden har mann mislikt det tidligere?

Vær i allefall forberedt på at åpen konflikt ikke er mindre energikrevende da- vi snakker jo dame som låser seg inn i sønnens hus uten å tenke at det er å krysse grenser her;-) Gjetter hun finner nye måter å ramme deg på, og at du kommer til å bli såret og umattet mange ganger selv om dere ikke skal være i samme rom. Bra at du kommer til å ta noen Oslo-turer samt invitere venner- hvorfor i all verden har mann mislikt det tidligere?

ser ikke bort i fra at hun prøver å ta innersvingen på meg selv når vi IKKE snakkes..:P Men LITT vanskeligere blir det jo da..:)

Kommunikasjon synes hvertfall helt umulig, da hun ikke vil komme noen i møte. For noe HUN stelte i stand..:S

Nah. Osloturer har hatt mye med økonomi å gjøre, men HAN tar seg råd til å kjøpe seg nye, dyre musikkgreier og mye annet. Så jeg har vært veldig klar på at jeg også _trenger_ adspredelser.

Venninner er rett og slett fordi han er mindre sosial enn meg, og ikke så glad i gjester - hvertfall ikke overnattingsgjester. Men her SKAL vi bare møtes på midten.

Jeg har måttet omgåes familien hans flere ganger i uka frem til nå - vi passer nevø i opp til en uke i slengen, (hvilket ikke alltid passer meg like bra), så dette VIL jeg ha igjennom. Han får gjøre noe annet så lenge :)

[quote name=Shira :o)' timestamp='1357161692' post='4851836]

Klarer dere være så rolig? All ære til dere som klarer det, jeg vet at jeg har temprament, men som jeg jo tøyler for det meste. Hadde derimot noen gått til min mamma og sagt jeg var alkoholiker og narkoman, og når mamma da hadde sagt hun skulle ta det opp med meg, og da blitt nektet for at jeg kom til å bli hysterisk?!

JA, da hadde jeg faktisk ropt!

Jeg synes det er så krenkende og helt hårreisende! og komme med slike beskyldninger til noen som står laguna nært, ikke ville ta tak i det, men bare komme med beskyldningene. Så da hadde jeg ropt ja. Og selv om jeg noen ganger vet jeg er for amper, og kan se det selv, hadde jeg ikke beklaget ropinga her!

Bare det at noen i familie, svigers, kan komme med slike beskyldninger? Det er jo for meg helt hårreisende! De burde jo heller ha villet hjelpe sin svigerdatter da, ikke bare sagt det, men ikke ville ta det opp direkte.

Nei, jeg hadde jaggu ropt! Sak har alltid to sider, men jammen meg er dette drøyt.

Takk Shira. Jeg pleier ikke å rope til halvgamle damer jeg heller, men hun skrek og hylte først, kom med de svarteste, mest usanne rykter om meg (som hun var livredd for at jeg skulle få høre om...det sier jo kanskje litt om sannhetsgehalten..:P), skrek de styggeste ting til mamma (!!!) og til meg, og hevet faktisk hånda, angivelig så det ut som hun skulle slå min mor!!! Jeg har ALDRI sett maken.

Og da roper man faktisk. OG slår neven i bordet!

Gjest Shira :o)

Takk Shira. Jeg pleier ikke å rope til halvgamle damer jeg heller, men hun skrek og hylte først, kom med de svarteste, mest usanne rykter om meg (som hun var livredd for at jeg skulle få høre om...det sier jo kanskje litt om sannhetsgehalten..:P), skrek de styggeste ting til mamma (!!!) og til meg, og hevet faktisk hånda, angivelig så det ut som hun skulle slå min mor!!! Jeg har ALDRI sett maken.

Skjønner deg godt jeg! Vi har alle en grense, og her er det tråkket milesvis over.

Jeg må bare støtte deg her, laguna, og si at jeg hadde gitt f... i om personen jeg hadde ropt tilbake til var eldre enn meg eller ikke. Når hun oppførte seg som hun gjorde der mot både deg og mora di - vel, at man blir skikkelig forbanna da, det er vel søren ikke rart i det hele tatt. Jeg hadde garantert sagt i fra mer enn tydelig, for sånn oppfører folk seg bare ikke mot meg eller mine. Jeg klarer fremdeles ikke for alt i verden å forstå at mannen din ikke tok deg i forsvar faktisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...