Gå til innhold

skadelig fett i kaffekapsler?

Anbefalte innlegg

Hei

Har en Tassimo maskin som jeg bruker en del, men er litt bekymret for mengden fett som jeg får i meg.

Blir ikke det å bruke en sånn maskin det samme som å bruke kokekaffe?

Fettet blir jo ikke filtrert bort som når jeg bruker kaffetrakter.

Tenker på fettet som øker kolesterolet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387173-skadelig-fett-i-kaffekapsler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noe som ser ut som papirfilter i bunn på kapslene jeg bruker. Antar det er filter på disse da. Åpnet en nå for å se hvordan den er bygd.

Får se over helgen når jeg skal ta blodprøve for å se om kolesterolet mitt har gått ned.

''Det er noe som ser ut som papirfilter i bunn på kapslene jeg bruker. Antar det er filter på disse da. Åpnet en nå for å se hvordan den er bygd.

Får se over helgen når jeg skal ta blodprøve for å se om kolesterolet mitt har gått ned.''

Virkelig? Antar at linken NHD la ut for noen dager siden kan være av interesse:

http://elswense.wordpress.com/2012/12/31/den-innbilt-syke/

God bedring :-)

Annonse

''Det er noe som ser ut som papirfilter i bunn på kapslene jeg bruker. Antar det er filter på disse da. Åpnet en nå for å se hvordan den er bygd.

Får se over helgen når jeg skal ta blodprøve for å se om kolesterolet mitt har gått ned.''

Hvis man har fått målt høyt kolesterol og fått beskjed om å tilpasse kosten er det jo ikke så rart å ønske å vite om den kaffen man drikker dagen lang er uheldig eller ikke....?

Hvis man har fått målt høyt kolesterol og fått beskjed om å tilpasse kosten er det jo ikke så rart å ønske å vite om den kaffen man drikker dagen lang er uheldig eller ikke....?

RIktig det. fikk målt alt for høyt kolesterol og for høye sukkerverdier. Fikk beskjed om at jeg måtte begynne med medisiner hvis kolesterolverdiene ikke er normale ved neste måling. Som er over helgen.

Derfor jeg var opptatt av dette da jeg har dyttet i meg et lass med kaffe i det siste.

Så nei, har ingenting med inbillt syke å gjøre, men medisinsk faktum.

Er ikke inbilning, men medisinsk fakta. fikk målt altfor høye verdier før jul og legen vil jeg skal medisineres hvis jeg ikke har fått redusert de.

RIktig det. fikk målt alt for høyt kolesterol og for høye sukkerverdier. Fikk beskjed om at jeg måtte begynne med medisiner hvis kolesterolverdiene ikke er normale ved neste måling. Som er over helgen.

Derfor jeg var opptatt av dette da jeg har dyttet i meg et lass med kaffe i det siste.

Så nei, har ingenting med inbillt syke å gjøre, men medisinsk faktum.

''Derfor jeg var opptatt av dette da jeg har dyttet i meg et lass med kaffe i det siste. Så nei, har ingenting med inbillt syke å gjøre, men medisinsk faktum''

Som sagt beklager jeg min meget tåpelige uttalelse! Av en eller annen grunn hadde jeg ei venninnes "utlegninger" (samme kveld) om vekt og BMI i tankene og svarte deg derfra, til tross for at du skreiv _kolesterol_. Jeg var lei og tenkte "at det får være måte på hysteri!", og svarte deretter :-S

Bra at du tar ansvar for helsesituasjonen :-)

''Derfor jeg var opptatt av dette da jeg har dyttet i meg et lass med kaffe i det siste. Så nei, har ingenting med inbillt syke å gjøre, men medisinsk faktum''

Som sagt beklager jeg min meget tåpelige uttalelse! Av en eller annen grunn hadde jeg ei venninnes "utlegninger" (samme kveld) om vekt og BMI i tankene og svarte deg derfra, til tross for at du skreiv _kolesterol_. Jeg var lei og tenkte "at det får være måte på hysteri!", og svarte deretter :-S

Bra at du tar ansvar for helsesituasjonen :-)

Du er tilgitt :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...