Gå til innhold

ap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, jeg kan ikke forklare det til deg sør, du forstår det ikke. Akuratt nå er det det dere skriver her, som skremmer meg mest. Så nå logger jeg av, ha en fin kveld :-)

''Nei, jeg kan ikke forklare det til deg sør, du forstår det ikke. Akuratt nå er det det dere skriver her, som skremmer meg mest. Så nå logger jeg av, ha en fin kveld :-) – stjernestøv''

Selv jeg ville vært skremt (med god grunn) hvis det var meg som valgte det du gjør, når man allerede vet resultatet.

Som sagt - det koster deg intet å ta medisinene dine i dag. Da slipper du å være skremt, og du slipper fremtidige større doser og bivirkninger.

Du vet du ikke trenger dette, stjernestøv!

Med vennlig hilsen

motorPrøysen
Skrevet

Nei, jeg gjør alt på eget ansvar, så om psykiatrien gir meg opp har de min fulle forståelse. Ingen har vel vært mer vinglete enn meg, ble veldig usikker nå. Får se hvordan det går, blir vel likar i morra :)

En god lege gir deg ikke opp selv om du slutter på medisinene. Hva er det som gjør at du ikke har diskutert nedtrapping/slutt med legen som skriver ut medisinene?

Skrevet

Hva mener du med lengre behandlingstid?

Vil ikke ap virke med en gang?

Hva er egentlig meningen med å poste ett innlegg som forklarer hva du vil gjøre med din medisinering, når din intensjon er å slutte uansett? Litt dramaqueen eller?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva mener du med lengre behandlingstid?

Vil ikke ap virke med en gang?

Med det mener jeg:

Etter en ikke anbefalt slutt med AP, kommer det nesten alltid et tilbakefall. Dette tilbakefallet kjennetegnes ofte med:

Det er alvorligere enn det forrige. Det tar lengre tid før en blir bedre igjen. En trenger større dose AP enn forrige gang. En må behandle i lengre tid før det er forsvarlig å trappe ned igjen.

Skrevet

Hva er egentlig meningen med å poste ett innlegg som forklarer hva du vil gjøre med din medisinering, når din intensjon er å slutte uansett? Litt dramaqueen eller?

''Hva er egentlig meningen med å poste ett innlegg som forklarer hva du vil gjøre med din medisinering, når din intensjon er å slutte uansett? Litt dramaqueen eller?''

Jeg tror ikke dette har elementer av dramqueen i seg - derimot tror jeg det handler om ambivalens og ønske om et bedre liv.

Man kan ha gode intensjoner og allikevel muligens ta dårlige valg.

Skrevet

''Hva er egentlig meningen med å poste ett innlegg som forklarer hva du vil gjøre med din medisinering, når din intensjon er å slutte uansett? Litt dramaqueen eller?''

Jeg tror ikke dette har elementer av dramqueen i seg - derimot tror jeg det handler om ambivalens og ønske om et bedre liv.

Man kan ha gode intensjoner og allikevel muligens ta dårlige valg.

Jojo, men det blir litt som å ringe røyketelefonen for å fortelle att man skal fortsette å røyke hele livet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...