Gå til innhold

Hvor går grensen for når du trenger innleggelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg har det vært når jeg har vært selvmordstruet.

Anonymkode: d9951...bf6

Videoannonse
Annonse
  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

24

• Fru2020

12

• stjernestøv

6

• Glitter

6

Skrevet

Sånn er det med meg også. Etter initiativ fra akuttposten er jeg nå blitt med i et program hvor målet er å få to tre dager på akutten før det har gått så langt. Så nå må jeg omprogrammere hjernen til å tørre å be om hjelp tidligere.

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (5 minutter siden):

Sånn er det med meg også. Etter initiativ fra akuttposten er jeg nå blitt med i et program hvor målet er å få to tre dager på akutten før det har gått så langt. Så nå må jeg omprogrammere hjernen til å tørre å be om hjelp tidligere.

Vet du om dette nye opplegget også skal gjennomføres i andre DPS?

Anonymkode: 78af1...882

Glitter
Skrevet (endret)

Når jeg er deprimert med selvmordstanker eller når presset fra universet blir for stort slik at det er fare for at jeg gir etter og tar livet mitt. Da er det greit å være i mer beskyttende omgivelser. 

Men er mye mindre innlagt nå enn jeg var før. Er to måneder siden sist og ingenting tyder på at jeg snart trenger det. Før var jeg innlagt sånn hver tredje-fjerde uke. 

Endret av Glitter
AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (30 minutter siden):

Når jeg er deprimert med selvmordstanker eller når presset fra universet blir for stort slik at det er fare for at jeg gir etter og tar livet mitt. Da er det greit å være i mer beskyttende omgivelser. 

Men er mye mindre innlagt nå enn jeg var før. Er to måneder siden sist og ingenting tyder på at jeg snart trenger det. Før var jeg innlagt sånn hver tredje-fjerde uke. 

Hver tredje til fjerde uke er ofte, ja. Hva med innleggelsen var det som hjalp deg/fikk deg til å søke innleggelse?

Glitter
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hver tredje til fjerde uke er ofte, ja. Hva med innleggelsen var det som hjalp deg/fikk deg til å søke innleggelse?

Fikk skjerming fra alt jeg slet med, fikk daglige samtaler med behandler og miljøpersonell og fikk hjelp til å komme litt inn i rutiner. 

Var ganske avhengig av innleggelse. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Fikk skjerming fra alt jeg slet med, fikk daglige samtaler med behandler og miljøpersonell og fikk hjelp til å komme litt inn i rutiner. 

Var ganske avhengig av innleggelse. 

Jeg er glad for at du fikk hjelp når du trengte det. Er du en person som er åpen og har lett for å dele det du strever med? Jeg er en mer lukket person som ikke helt alltid vet hva jeg trenger/skal si.

Glitter
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er glad for at du fikk hjelp når du trengte det. Er du en person som er åpen og har lett for å dele det du strever med? Jeg er en mer lukket person som ikke helt alltid vet hva jeg trenger/skal si.

Både ja og nei. Jeg er åpen, men jeg gikk lenge med psykotiske symptomer uten å si noe. Men det var fordi jeg ikke fikk lov til å si noe. Etter at jeg først begynte å prate om det så har jeg vært åpen om det også. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (5 minutter siden):

Både ja og nei. Jeg er åpen, men jeg gikk lenge med psykotiske symptomer uten å si noe. Men det var fordi jeg ikke fikk lov til å si noe. Etter at jeg først begynte å prate om det så har jeg vært åpen om det også. 

Så du har ikke "krøll i hodet" , som meg, der du ikke alltid vet hva som er hva/hva du skal si?

Glitter
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du har ikke "krøll i hodet" , som meg, der du ikke alltid vet hva som er hva/hva du skal si?

Nei vet stort sett hva jeg skal si. Men det kommer ikke helt spontant da. Hvis jeg skal snakke om noe vanskelig så øver jeg inni meg i forkant. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (5 minutter siden):

Nei vet stort sett hva jeg skal si. Men det kommer ikke helt spontant da. Hvis jeg skal snakke om noe vanskelig så øver jeg inni meg i forkant. 

Det er veldig smart da. Jeg får litt vondt av den tidligere behandleren som måtte ha meg som pasient mtp hvor lite jeg delte av meg selv.

Glitter
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er veldig smart da. Jeg får litt vondt av den tidligere behandleren som måtte ha meg som pasient mtp hvor lite jeg delte av meg selv.

Hva snakket du med behandler om da hvis du ikke delte av deg selv? 

stjernestøv
Skrevet

jeg vil ikke bli innlagt uansett hva det er med meg. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (Akkurat nå):

Hva snakket du med behandler om da hvis du ikke delte av deg selv? 

Det kom sikkert ut litt feil. Jeg snakket om hvor vondt jeg hadde det, om selvmordstankene og smerten, håpløsheten. Men jeg snakket feks lite om familiemønstre, tidligere opplevelser/erfaringer osv.

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

jeg vil ikke bli innlagt uansett hva det er med meg. 

Har du hatt mange innleggelser tidligere i livet?

Glitter
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det kom sikkert ut litt feil. Jeg snakket om hvor vondt jeg hadde det, om selvmordstankene og smerten, håpløsheten. Men jeg snakket feks lite om familiemønstre, tidligere opplevelser/erfaringer osv.

Skjønner. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du hatt mange innleggelser tidligere i livet?

Har noen innleggelser bak meg men ikke så mange selv om datteren sa jeg var innlagt hele tiden, det stemmer jo ikke og det var sett med et barns øyne. Jeg ville helst være hjemme da og men var så mange som pushet på pga barna. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Har noen innleggelser bak meg men ikke så mange selv om datteren sa jeg var innlagt hele tiden, det stemmer jo ikke og det var sett med et barns øyne. Jeg ville helst være hjemme da og men var så mange som pushet på pga barna. 

Fikk du ikke den hjelpen du trengte som innlagt?

stjernestøv
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Fikk du ikke den hjelpen du trengte som innlagt?

Ja jeg fikk det, var psykotisk og de la meg inn for å ta medisiner så jeg ble jo bedre men det kunne jeg gjort hjemme. følte bare press fra alle kanter, etter at ungene ble voksne er det ingen som presser meg. Spesielt BV presset meg. Vi hadde ansvarsmøter for barna og alle der hadde noe de skulle ha sagt, dårlig gjort. 

Endret av stjernestøv
AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Ja jeg fikk det, var psykotisk og de la meg inn for å ta medisiner så jeg ble jo bedre men det kunne jeg gjort hjemme. følte bare press fra alle kanter, etter at ungene ble voksne er det ingen som presser meg. Spesielt BV presset meg. 

BV ønsket nok bare at du var var trygg og ivaretatt. Fungerer du bedre nå når du er eldre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...