Gå til innhold

Hvor går grensen for når du trenger innleggelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (24 minutter siden):

Så flott å høre❤️ Jeg tenker det er et viktig steg. For meg så oppleves det som revolusjonerende. Klarer det ikke alltid, men så fint når jeg får det til.

Hva er grunnen til at du ikke har gjort det før?

Anonymkode: d9951...bf6

Videoannonse
Annonse
  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

24

• Fru2020

12

• stjernestøv

6

• Glitter

6

Fru2020
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hva er grunnen til at du ikke har gjort det før?

Jeg har aldri lært meg å vise følelser. Gjorde det ikke som barn heller. Har en lang vei å gå enda, det er derfor jeg ønsker mer terapi. Men jeg tenker første steg er tatt. 

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (53 minutter siden):

Jeg har aldri lært meg å vise følelser. Gjorde det ikke som barn heller. Har en lang vei å gå enda, det er derfor jeg ønsker mer terapi. Men jeg tenker første steg er tatt. 

Jeg har heller ikke det. Eller, jeg tror jeg viste glede. Har ikke kunne utrykke følelser med ord.

AnonymBruker
Skrevet
On 3/1/2026 at 12:15 AM, Fru2020 said:

Sånn er det med meg også. Etter initiativ fra akuttposten er jeg nå blitt med i et program hvor målet er å få to tre dager på akutten før det har gått så langt. Så nå må jeg omprogrammere hjernen til å tørre å be om hjelp tidligere.

Hvorfor skal 2 dager innlagt gjøre deg mindre suicidal? Hvis du er ordentlig suicidal og ikke bare "suicidal" sånn impulsivt ved borderline så hjelper det ingenting. 

Anonymkode: b55ba...922

Fru2020
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg har heller ikke det. Eller, jeg tror jeg viste glede. Har ikke kunne utrykke følelser med ord.

Jeg har lært meg å uttrykke med ord, men ikke å føle følelsene når andre er tilstede om du forstår. 

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hvorfor skal 2 dager innlagt gjøre deg mindre suicidal? Hvis du er ordentlig suicidal og ikke bare "suicidal" sånn impulsivt ved borderline så hjelper det ingenting. 

Anonymkode: b55ba...922

Jeg tror heller ikke 2 dager hjelper om man er suicidal. Hvis jeg kommer så langt som å bli suicidal så vil lege henvise meg til ordinær innleggelse. Disse to-tre dagene er men å komme før en er suicidal. Jeg skal lære meg å kjenne igjen varselssignalene for at nå er jeg på vei ned og så be om hjelp på et tidligere tidspunkt for å få det til å snu. I løpet av en depresjonsrunde kan det gjerne bli flere slike korte opphold. Det er ingen begrensninger på hvor mange og hvor ofte, men målet er å lære å kjenne igjen signalene og så å klare å snu det sammen med de på post. Det er et mye mer strukturert opphold enn en vanlig innleggelse.

Jeg er spent på om jeg får det til.

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (6 timer siden):

Jeg har lært meg å uttrykke med ord, men ikke å føle følelsene når andre er tilstede om du forstår. 

Jeg tror heller ikke 2 dager hjelper om man er suicidal. Hvis jeg kommer så langt som å bli suicidal så vil lege henvise meg til ordinær innleggelse. Disse to-tre dagene er men å komme før en er suicidal. Jeg skal lære meg å kjenne igjen varselssignalene for at nå er jeg på vei ned og så be om hjelp på et tidligere tidspunkt for å få det til å snu. I løpet av en depresjonsrunde kan det gjerne bli flere slike korte opphold. Det er ingen begrensninger på hvor mange og hvor ofte, men målet er å lære å kjenne igjen signalene og så å klare å snu det sammen med de på post. Det er et mye mer strukturert opphold enn en vanlig innleggelse.

Jeg er spent på om jeg får det til.

Kommer du til samme avdeling hver gang? Slik at du kjenner personalet?

Fru2020
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kommer du til samme avdeling hver gang? Slik at du kjenner personalet?

Denne avtalen et knyttet til en bestemt avdeling ja

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (1 time siden):

Denne avtalen et knyttet til en bestemt avdeling ja

Det er nok trygt:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...