Gjest feberspørsmål Skrevet 3. januar 2013 Skrevet 3. januar 2013 Bare lurer. Når er det egentlig feber?hvilken temperatur? Er det fra en halv grads økning? Hvis en som har en vanlig kroppstemperatur på 37grader får 37.5 eller mer, har denne da feber? eller de som har 37.5 til vanlig får 38. Hva da med de som har en kroppstemperatur til vanlig på 36.5? får ikke de da egentlig feber ved 37(eller litt mer da) Hvordan regnes egentlig dette? føler det blir litt feil å si at en som vanligvis har 36.5 ikke har feber før de på 37 har feber. Noen som forstod hva jeg mente spørre om? 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. januar 2013 Skrevet 4. januar 2013 Jeg skjønner hva du mener, men jeg tror nok legene opererer med 38 som en slags febergrense, sikkert greit å ha et konkret tall å forholde seg til. Selv har jeg lavere kroppstemp enn 37.0 til vanlig og kan ha en helt tydelig feber-følelse i kroppen selv om temperaturmåleren viser under 38.0. 0 Siter
Gjest MayIynn Skrevet 4. januar 2013 Skrevet 4. januar 2013 Ja dette lurer jeg også på Føler vel at barna har feber hvis de har 37,5... Men nå måler vi som regel under armen eller helst i munnen. Selv har jeg "aldri" feber - fryser stort sett til vanlig og er kald. Men så hadde jeg en kraftig influensa nettopp med feber opp mot 40 grader i 5 dager så jeg kan visst ha feber jeg også. 0 Siter
Gjest ja feber Skrevet 5. januar 2013 Skrevet 5. januar 2013 Jeg skjønner hva du spør om, og jeg er enig. Hvis man til vanlig har en temperatur på 36,5, ville jeg sagt at man har feber ved 37,5. Siden mange leger tror at alle har en normaltemperatur på 37, så ville jeg ikke nølt med å sagt at jeg (i en sit. som over) har 37 selv om tempen egentlig viser 36,5. Nytter ikke å forklare slike leger at man har en lavere normaltemp. Mange leger er nokså uvitende, vet du. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.