Gå til innhold

Operere stortå - når frisk etter operasjon?


Gjest operasjonen

Anbefalte innlegg

Gjest operasjonen

Har en datter som skal gjøre et lite inngrep i en stortå.

Hvor lang tid regner man i ettertid det tar før man er frisk igjen?

Det som skal gjøres er og fjerne en liten bit av skjelettet som er av etter et gammelt brudd, som og fiske ut en bendel på en måte :)

Noen som har gjort dette før, og vet når man kan begynne og trene fotball og håndball igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har operert hallux valgus og det tok seks uker. Pluss at jeg ikke var fri for hevelse og smerter på to mnd etter det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Jeg har operert hallux valgus og det tok seks uker. Pluss at jeg ikke var fri for hevelse og smerter på to mnd etter det..

Var du sykmeldt i så lang tid som 6 uker etter den operasjonen?

Jeg lurer, fordi jeg muligens skal ta den operasjonen selv. Men er ikke sikker på om jeg vil, og om plagene mine er store nok til at jeg gjør dette. Fastlegen anbefaler meg å ta den, men som sagt, usikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du sykmeldt i så lang tid som 6 uker etter den operasjonen?

Jeg lurer, fordi jeg muligens skal ta den operasjonen selv. Men er ikke sikker på om jeg vil, og om plagene mine er store nok til at jeg gjør dette. Fastlegen anbefaler meg å ta den, men som sagt, usikker

Jeg har tatt den operasjonen for tredje gang, den første gangen var jeg vel sykmeldt i ca 6 uker. Den andre gangen husker jeg ikke hvor lenge det varte. Denne gangen har det vært en mer komplisert operasjon, så nå har jeg hatt gips i 6 uker, og må fremdeles regne med mellom 6-12 uker før hevelsen er nede ;) Men tåa er rett for første gang i livet i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du sykmeldt i så lang tid som 6 uker etter den operasjonen?

Jeg lurer, fordi jeg muligens skal ta den operasjonen selv. Men er ikke sikker på om jeg vil, og om plagene mine er store nok til at jeg gjør dette. Fastlegen anbefaler meg å ta den, men som sagt, usikker

Japp, det tar så lang tid før bein gror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Barn har kortere rekonvalesenstid enn voksne. det er sikkert individuelle forskjeller på akkurat det du spør om, så jeg ville hørt med sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Annonse

AnonymBruker
På 7.1.2013 den 13.09, Gjest operasjonen skrev:

Har en datter som skal gjøre et lite inngrep i en stortå.

Hvor lang tid regner man i ettertid det tar før man er frisk igjen?

Det som skal gjøres er og fjerne en liten bit av skjelettet som er av etter et gammelt brudd, som og fiske ut en bendel på en måte :)

 

Noen som har gjort dette før, og vet når man kan begynne og trene fotball og håndball igjen?

Hvordan gikk det? Når var hun frisk igjen? Spør da jeg skal gjennom ca samme operasjon om noen dager, og lurer på det samme😊

Anonymkode: c0cc7...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk det? Når var hun frisk igjen?

Tråden ble startet av en "engangs-bruker", dvs. av en som ikke pleide å være her, for over seks år siden, så jeg tror dessverre ikke du kan regne med svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...