Gjest nesespray Skrevet 7. januar 2013 Skrevet 7. januar 2013 Er det "normalt" å ligge å høre etter lyder (truende) når man ligger i senga om kvelden og skal sove? Hver kveld synes jeg at jeg hører lyder som folk utenfor vinduet mitt eller rotter i veggen.. Blir veldig redd å får hjertebank og vanskelig for å sovne. ( Bor i et rolig strøk..) Hva er dette og hva kan jeg gjøre? 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 7. januar 2013 Skrevet 7. januar 2013 Nei, det er å være unormalt engstelig. Har du dermed en psykisk lidelse? Ikke nødvendigvis. Det første du kan forsøke er å akseptere at slik er det: Du er redd disse lydene. Du kan forsøke å kjenne på denne redselen, hvordan den oppleves som spenninger i kroppen, hvordan den ene engstelige tanken tar den andre. Bare det at du aksepterer disse plagsomme følelsene/tankene og observerer dem kan hjelpe. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 7. januar 2013 Skrevet 7. januar 2013 Nei, det er å være unormalt engstelig. Har du dermed en psykisk lidelse? Ikke nødvendigvis. Det første du kan forsøke er å akseptere at slik er det: Du er redd disse lydene. Du kan forsøke å kjenne på denne redselen, hvordan den oppleves som spenninger i kroppen, hvordan den ene engstelige tanken tar den andre. Bare det at du aksepterer disse plagsomme følelsene/tankene og observerer dem kan hjelpe. Godt svar! Liker 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. januar 2013 Skrevet 7. januar 2013 Det er i hvert fall ikke hensiktsmessig, og det har ingen rot i fornuften. I og rundt alle hus er det utrolig mange lyder. I mitt hus er det lyder hele tiden. I åtte generasjoner har vi bodd her uten at noe ille har skjedd oss. Har det skjedd deg noe ille pga disse lydene som sikkert har vært der å alle år? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.