Gå til innhold

fødselspenger/sykepenger

Anbefalte innlegg

For ei stund siden fikk jeg gallestein og dro fram og tilbake mellom legevakt og fastlege før dem fant ut hva det var.Jeg har en sønn på 3 mnd og i den tiden hadde jeg vanskeligheter med å ta meg av han så legen min skrev ut sykemelding og en erklæring på at jeg var for syk til å ta meg av barnet sånn at samboeren min kunne være hjemme å hjelpe meg.Han skulle få fødselspenger og jeg sykepenger for de 14 dagene jeg var sykemeldt.Men nå fikk jeg høre fra trygdekontoret at jeg ikke har krav på sykepenger fordi jeg ikke var syk nok.Jeg skal snart opereres men veit ikke om jeg kan det pga noen må jo passe sønnen min.Vi har ikke råd til å tape flere penger pga dette.Hva kan jeg gjøre for å få sykepengene som jeg mener at jeg har rett på?.Jeg har ei venninne som nettopp fikk ett barn og mannen hennes får være hjemme å hjelpe henne pga bekkenløsning og hun er mer oppegående en hva jeg var.Skal det være sånn forskjell på behandligen man får på ett trygdekontor?.Håper på svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38752-f%C3%B8dselspengersykepenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...