laguna1 Skrevet 14. januar 2013 Skrevet 14. januar 2013 ...hvertfall nesten! :S Hva hjelper mot det a? Nå har ikke jeg vært i seng før sånn i fire tiden maaange dager på rad, men spretter allikevel opp sånn fem seks....Grrr! Får grus i øya og er drit-trøtt, men blir bare liggende å være ukonsententrert, og selv om jeg har "avtalt med meg selv" at NÅ, nå blir man i senga til man sovner, så er jeg plutselig på badet, i kjøleskapet og finner no snop, i stua løsende sudoku....alt mulig...bortsett fra da å sove! Riktignok har jeg tatt det igjen med en sånn time på øyet midt på dagen, men føler at jeg sover aaalt for lite, er groggy og trøtt. Har kuttet kraftig ned på kaffe, tillater meg bare en kopp om morgenen, og går kveldstur før jeg liksom skal gå å legge meg... Noen gode legge seg tips der ute? 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. januar 2013 Skrevet 14. januar 2013 Ikke et eneste ett, jeg kunne godt tenkt meg å sove sjøl 0 Siter
laguna1 Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Skrevet 14. januar 2013 Ikke et eneste ett, jeg kunne godt tenkt meg å sove sjøl Hah! Der kan du se 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. januar 2013 Skrevet 14. januar 2013 Du begynte ikke på medisiner av noe slag nå som kan føre til søvnløshet da? 0 Siter
laguna1 Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Skrevet 14. januar 2013 Du begynte ikke på medisiner av noe slag nå som kan føre til søvnløshet da? Nei...Ikke noe meds. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 14. januar 2013 Skrevet 14. januar 2013 jeg setter på en podcast og hører på den til jeg sovner. Ungene mine får Circadin (melatonin), men de har trøbbel med å sove fordi de er syke. 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 14. januar 2013 Skrevet 14. januar 2013 Ting du kan forsøke: - Søvnhygiene. (Søk på nettet, du finner en mengde råd.) - Regelmessig trening på dagtid/komme deg ut i dagslys minst en halv time per dag. - Be fastlegen om sovepiller. For innsovningsproblemer og bruk over kort periode: Stilnoct eller Imovane. For lengre bruk: Tolvon 10 mg. Hvis problemet er forskjøvet døgnrytme: Circadin. - Samtalebehandling hos spesialist (antagelig vanskelig å komme inn/lang ventetid om insomnia er det eneste problemet du har). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.