Gå til innhold

Psykogene smerter og medisiner


Gjest Psykogen

Anbefalte innlegg

Gjest Psykogen

Jeg er "desperat" med en lang sykehistorie (fra tidlig 90 tallet). Bakgrunnen er årelang opplevelse av tungt stress med resultat; Kronisk psykogene smerter i form av tensjonshodepine og nakkemyaligier. Samt angst og uro og søvnproblemer. Av medisiner bruker jeg Cipralex 20 mg og Truxal til søvnhjelp. Våkner allikevel tidlig (mellom kl. 3-5 om morgenen). Drømmer om tidligere vanskelige situasjoner ofte hver natt. Kan det være en form for PTSD? Har opplevd et par livskriser og har slitt betydelig il ivet mitt. Har du noen råd ift medsiner som kan hjelpe meg? Har tidligere forsøkt Sarotex 25 mg uten virkning. Forsøker nå vimovo også uten virkning. Forsøkt flere ssri uten nevneverdig virkning, smertene har vært der allikevel. Den "coctailen" jeg har funnet frem til som hjelper noe er paralgin forte, ibux 600 mg og 25 mg sobril. Legen er restriktiv på sobril (med rette). Men jeg blir "desperat" da plagene forringer alt jeg skal gjøre! Er for tiden sykmeldt. Meningen å begynne forsiktig igjen, men forstår bare ikke hvordan jeg skal få det til... Går til samtaler hos psykolog, og dette blir drøftet. Ønsker et råd ifra deg som psykiater med forslag som kan hjelpe meg. Har tanker om å søke ny jobb, men utgangspunktet er veldig dårlig pga sykmelding og helsesituasjonen. Står på vent til psykomotorisk fysioterapeut, men lang venteliste. Tanken min slik den er nå er fortsatt sykmelding mens jeg blir satt på endringer av medisiner. Er ansatt selv i helsevesenet, og har en ofte stressende jobb også der. Er kroniske psykogene smerter et grunnlag for en uføretrygd på sikt? Jeg har arbeidsvilje, men ikke evne sånn situasjonen er nå... Ønsker å søke og skifte jobb, men ikke lett pga helsesituasjonen. Skal ha dialogmøte med NAV snart. Men er sikker på at jeg trenger medsiner ift andre ting jeg gjør som trening, forsøker å ta en ting av gangen etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...