Gå til innhold

Virus


Gjest Vil hjelpe med dette problemet.

Anbefalte innlegg

Gjest Vil hjelpe med dette problemet.

Har en venn som har fått noe dritt på pc. Det dukker opp et varsel hele tiden om at pc er infisert og at brannmuren stopper et program fra å gå på internet.

Det er vel virus ant. det da.

Vedkommende har ikke antivirusprogr.på pc så vidt jeg kan forstå (har ikke sett den selv, bare chatter med ham)

Jeg har bedt vedkommende om å laste ned et a.v.program men dette tar tid, så det er ikke sikkert det går.

Derfor lurer jeg på. Kan vi dra over bilder på en minnepenn og scanne denne for virus før vi bruker bildene på en annen pc?

Kan jeg ta med et a.v.program på minnepenn og kjøre det derfra for scanning på C:?

Hvordan best hjelper jeg vedkommende?

Jeg er pc kyndig men har ikke drevet med all verden i all tid. Selv så er jeg veldig forsiktig.

Vedkommende har CCleaner, men denne får han ikke til å virke. Blir vel stoppet da antagelig.

Skal prøve å få pc virusfri og spare bildene som ligger på den. Når jeg klarer det så legger jeg inn a.v.program og sørger for opplæring i dette og antispionprogrammer.

Men er altså litt usikker på hvordan jeg best går frem først.

Noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vil hjelpe med dette problemet.

Skulle gjerne hatt hjulpet vedkommende i morgen. Noen som kan svare meg på dette tro?

Takk i såfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...