Gå til innhold

Øyedråper

Anbefalte innlegg

Gjest Lasersynoperert

Jeg ble operert for et par dager siden på det ene øyet mot nærsynhet. Jeg fikk spersadex øyedråper med kloramfenikol som jeg skal dryppe i ei uke for å forebygge infeksjon.

Det står at jeg skal dryppe annenhver time frem til operasjonen. Dette kan tolkes som om jeg må opp på natten også å dryppe. Tror du jeg skal det?

Et annet spørsmål også. Her i huset har ene ungen oppkastsyke. Han kom borti det opererte øyet mitt en gang. Jeg har ikke merket noen forskjell på øyet etter dette. Men hvor skadelig er det for øyet om jeg får noe baselusker på det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38783-%C3%B8yedr%C3%A5per/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Det skulle ikke være nødvendig å avbryte nattesøvnen for øyedråpene. Når det gjelder spørsmål nr to, jeg ville tro at det er lurt å holde deg borte fra barn med diarre, det er enkelte virus og bakterier som kan forårsake infeksjoner både i tarmen og i øye. Hvis det er allerede skjedd er det ikke noe å gjøre med. Chloramfenikol øyedråper vil beskytte mot eventuelle bakterier. INkubasjonstiden (tid fra smitte til symptomer) er noe forskjellig for de ulike mikrober, de fleste få dager, men enkelte kan ha opp til 10-12 dager. det er bare vente og se og håpe at det er ingen infeksjon. Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38783-%C3%B8yedr%C3%A5per/#findComment-147033
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...