Gjest flower in my hand Skrevet 20. januar 2013 Skrevet 20. januar 2013 Føler at jeg av og til ikke får puste og hjertet slår urolig.. Er redd og får mange ulike katastrofetanker.. Er det angst? Har bipolar lidelse, går på Lamictal. Får oppfølgning hos psykiater, men jeg tror ikke han "bryr seg" så mye om angsten (?) jeg forteller om.. Takknemlig hvis du har et lite svar. Hva kan gjøres med uro og angst? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. januar 2013 Skrevet 20. januar 2013 Ja, dette er angst. Det er en vanlig tilleggslidelse ved bipolar lidelse. Den beste behandlingen av angst er kognitiv terapi. Du bør spørre dun behandler om angsten din kan utredes, og og du kan få et tilbud om kognitiv terapi. 0 Siter
Gjest flower i my hand Skrevet 20. januar 2013 Skrevet 20. januar 2013 Ja, dette er angst. Det er en vanlig tilleggslidelse ved bipolar lidelse. Den beste behandlingen av angst er kognitiv terapi. Du bør spørre dun behandler om angsten din kan utredes, og og du kan få et tilbud om kognitiv terapi. Takk, takk for svar! Kan de fleste psykiatere kognitiv terapi?? 0 Siter
berreundrar Skrevet 20. januar 2013 Skrevet 20. januar 2013 Ja, dette er angst. Det er en vanlig tilleggslidelse ved bipolar lidelse. Den beste behandlingen av angst er kognitiv terapi. Du bør spørre dun behandler om angsten din kan utredes, og og du kan få et tilbud om kognitiv terapi. ''Ja, dette er angst. Det er en vanlig tilleggslidelse ved bipolar lidelse.'' Beklager at jeg blander meg inn... Lurer på om angsten kan bli kronisk slik at det blir en pf.? Er det "vanlig" med engstelig pf og bp i kombo? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. januar 2013 Skrevet 20. januar 2013 Takk, takk for svar! Kan de fleste psykiatere kognitiv terapi?? Nei, dessverre er det fortsatt en del som ikke behersker kognitiv terapi, men det går stadig fremover :-) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. januar 2013 Skrevet 20. januar 2013 ''Ja, dette er angst. Det er en vanlig tilleggslidelse ved bipolar lidelse.'' Beklager at jeg blander meg inn... Lurer på om angsten kan bli kronisk slik at det blir en pf.? Er det "vanlig" med engstelig pf og bp i kombo? Ubehandlet kan den bli kronisk, men det betyr ikke at en får en engstelig pf. 0 Siter
Gjest flower in my hand Skrevet 20. januar 2013 Skrevet 20. januar 2013 Nei, dessverre er det fortsatt en del som ikke behersker kognitiv terapi, men det går stadig fremover :-) Kan det virkelig tenkes at min psykiater som har jobbet 30 år som psykiater ikke behersker kognitiv terapi? Undrende... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. januar 2013 Skrevet 20. januar 2013 Kan det virkelig tenkes at min psykiater som har jobbet 30 år som psykiater ikke behersker kognitiv terapi? Undrende... Ja, dessverre. Denne mangelen er mer utbredt hos "de gamle" enn hos de yngre. 0 Siter
Gjest flower in my hand Skrevet 20. januar 2013 Skrevet 20. januar 2013 Ja, dessverre. Denne mangelen er mer utbredt hos "de gamle" enn hos de yngre. Dette gjør meg litt fortvila. Har gått flere år til denne psykiateren og "prata og prata".. Det burde være en plikt å henvise til andre hvis det er andre behandlingsformer som er mer gunstig for pasienten!! Er du ikke enig? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. januar 2013 Skrevet 20. januar 2013 Dette gjør meg litt fortvila. Har gått flere år til denne psykiateren og "prata og prata".. Det burde være en plikt å henvise til andre hvis det er andre behandlingsformer som er mer gunstig for pasienten!! Er du ikke enig? 100% enig. 0 Siter
Gjest Skrevet 20. januar 2013 Skrevet 20. januar 2013 Ubehandlet kan den bli kronisk, men det betyr ikke at en får en engstelig pf. Er det vanlig å ha sosial fobi og engstelig pf samtidig? Hvis man har det samtidig - betyr det at en er hardt rammet av sosial angst? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.