Gå til innhold

Anbefaler menskopp på det varmeste!


Bella Dotte

Anbefalte innlegg

candyqueen_83

''Og jeg ser for meg at koppen blir full - hva skjer da?? Renner det over? Samles det opp slik at når man da tar den ut så renner det overskytende ut samtidig? Skeptisk.''

Deler din skepsis..ser for meg at man drar ut en propp-å svisj kommer innholdet i bøtter og spann. Jeg har alltid blødd mye, kanskje derfor jeg er skeptisk....

Jeg blødde også mye da jeg brukte den. Måtte skifte tampong hver tredje time MINST. Koppen tømte jeg 2-3 ganger på de verste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Bella Dotte

    26

  • Lillemus

    17

  • EnolaGay

    8

  • candyqueen_83

    6

candyqueen_83

''Den kan sitte i inntil 12 timer om gangen,''

For den som blør veldig lite kanskje?. Jeg blør gjennom de store tampongene på et par timer den første mensendagen så jeg ville nok flydd og tømt en slik kopp halve dagen.

Jeg fatter ikke at det skal være noe mindre gris og søl enn en tampong som jeg synes er svært enkelt og grei. :o) Men supert om det funker da! Jeg kommer dog ikke til å prøve. :o)

Jeg måtte ha bind og den største tampongen, og da måtte jeg bytte minst hver tredje time, ofte mye før. Koppen tømte jeg 2-3 ganger pr dag. Den rommer mye.

Jeg tømte den aldri i dusjen. Tømte den i do, og skylte den i vasken. Har man ikke tilgang på vann kan man bruke våtservietter, og bare vaske den ordentlig innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den renner ikke over.. Koppen gjør at skjeden er tett. HELT tett. Så om du blør så mye at "det renner over" så blir blodet der inne til du tar koppen ut. Enten over do eller i dusjen, og så renner resten ut akkurat på samme måte som når du drar ut en full tampong.

Det er lufttett, hvilket også betyr at det ikke lukter, slik en tampong kan gjøre. Ingen bakterier slipper heller inn og opp.

Å ta en full kopp ut er teknikk, jeg har aldri fått "det på meg".

Det er 110% RENERE å gå på do å tisse med koppen inne, fremfor et fullt bind eller en ekkel tråd som blir våt av tiss.. For det er som når du ikke har mens, rent og tørt.

At man blør "mye" kan ofte være noe man tror. En tampong greier ikke å fylle så mye før den lekker. Koppen rommer ganske mye. En hel full menstruasjon på tre-fem dager er ca en halvannen kopp...Om den mot formodning blir helt full og lekker, så er det nok med et truseinnlegg i tillegg og så bare tømmer man den oftere, som i en gang i løpet av dagen.

Mensblod er MINDRE ekkelt som flytende rød væske enn som halvkoagulert guff i en tampong eller et bind.

Jeg overtalte en til å teste, hun måtte ha en av de største tampongene OG et bind, og måtte skifte hver andre time. Hun var helfrelst etter å ha prøvd koppen.

:0)

Slenger meg på reklamekampanjen: også tørker den ikke ut slimhinnen slik at man får sopp så lett.

Skulle ønske jeg kunne bruke koppen, har forsøkt ulike utgaver, men det er nok rart med høna mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den renner ikke over.. Koppen gjør at skjeden er tett. HELT tett. Så om du blør så mye at "det renner over" så blir blodet der inne til du tar koppen ut. Enten over do eller i dusjen, og så renner resten ut akkurat på samme måte som når du drar ut en full tampong.

Det er lufttett, hvilket også betyr at det ikke lukter, slik en tampong kan gjøre. Ingen bakterier slipper heller inn og opp.

Å ta en full kopp ut er teknikk, jeg har aldri fått "det på meg".

Det er 110% RENERE å gå på do å tisse med koppen inne, fremfor et fullt bind eller en ekkel tråd som blir våt av tiss.. For det er som når du ikke har mens, rent og tørt.

At man blør "mye" kan ofte være noe man tror. En tampong greier ikke å fylle så mye før den lekker. Koppen rommer ganske mye. En hel full menstruasjon på tre-fem dager er ca en halvannen kopp...Om den mot formodning blir helt full og lekker, så er det nok med et truseinnlegg i tillegg og så bare tømmer man den oftere, som i en gang i løpet av dagen.

Mensblod er MINDRE ekkelt som flytende rød væske enn som halvkoagulert guff i en tampong eller et bind.

Jeg overtalte en til å teste, hun måtte ha en av de største tampongene OG et bind, og måtte skifte hver andre time. Hun var helfrelst etter å ha prøvd koppen.

:0)

Eh...Så det er ikke egentlig en kopp, men en propp??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg legger merke til at det renner, men det havner altså inni koppen, for det har ikke kommet noe utenfor.''

Det geniale med tampong etter min mening er at man ikke merker at det renner. Jeg har brukt bind kun en gang i mitt liv, og synes nettopp det at man kjenner det renner var utrolig ekkelt.

Bruker du tamponger om natta også?

Jeg synes tamponger er helt greit de to dagene jeg blør mest, men på tredje dag når min mens reduseres betraktelig så føles det for "tørt" til å bruke tampong, og samtidig føler jeg meg ikke helt trygg med bare truseinnlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter faktisk hvorfor kvinner er negative. Intenst press fra handelsstanden som pusher bind og tamponger! Se for deg reklamen - alt er hvitt og "rent" og mykt og behagelig.

Blodet går rett i do eller rett i vasken her hos meg. Og når jeg dusjer, havner det jo i dusjen. Men: Hva er det som er ekkelt med å få SITT EGET MENSBLOD på hendene?? Ferskt blod er RENT! Men det setter flekker på klær og møbler, som kan være veldig synlige, og talende, og vanskelige å få vekk.

Jo mer man blør, jo større poeng, synes jeg også. Skifte hver tredje time eller hver halvannen time? Kan det være et vanskelig spørsmål?

Jeg er helfrelst!

Øh... jeg synes det virker skummelt dersom jeg ikke får tak i koppen når den skal ut...? Får panikk ved tanken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Øh... jeg synes det virker skummelt dersom jeg ikke får tak i koppen når den skal ut...? Får panikk ved tanken :P

Det er en "tapp" nederst som gjør at det er greit å få tak. Eller første gangen jeg hadde den i fikk jeg nesten panikk og trodde den satt fast. Men det var bare å trykke som om man må på do ( :P ) samtidig som man drar den nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en "tapp" nederst som gjør at det er greit å få tak. Eller første gangen jeg hadde den i fikk jeg nesten panikk og trodde den satt fast. Men det var bare å trykke som om man må på do ( :P ) samtidig som man drar den nedover.

Hm...kunne vært ok å prøvd :)

Er den ikke vanskelig å sette inn heller? Jeg synes til tider det er vanskelig å sette tampongen langt nok inn også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du tamponger om natta også?

Jeg synes tamponger er helt greit de to dagene jeg blør mest, men på tredje dag når min mens reduseres betraktelig så føles det for "tørt" til å bruke tampong, og samtidig føler jeg meg ikke helt trygg med bare truseinnlegg.

Jeg bruker tampong om natten de første 3 nettene, etter det er det ikke behov for annet enn truseinnlegg. :o) Da bruker jeg de grønne ob'ene og skifter ofte en gang i løpet av natta, våkner og må på do, setter ikke på vekkerklokka nei så det hender jeg har den inne i bortimot 7-8 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tampong om natten de første 3 nettene, etter det er det ikke behov for annet enn truseinnlegg. :o) Da bruker jeg de grønne ob'ene og skifter ofte en gang i løpet av natta, våkner og må på do, setter ikke på vekkerklokka nei så det hender jeg har den inne i bortimot 7-8 timer.

Ok! Bruker nattbind om natta den ene natta jeg har MENS...men det er fort overstått med meg, og jeg har etterhvert skjønt at min mens nesten ikke er å kalle for mens for enkelte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Hm...kunne vært ok å prøvd :)

Er den ikke vanskelig å sette inn heller? Jeg synes til tider det er vanskelig å sette tampongen langt nok inn også...

Jeg syns det var litt opp og ned. Noen ganger gikk det veldig lett, andre ganger kløna jeg. Men jeg fikk den liksom ikke alltid helt ordentlig plassert pga "beinet" oppi der. Men når jeg fikk den ordentlig til var det veldig bra :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tør ikke signere

Jeg bruker tampong om natten de første 3 nettene, etter det er det ikke behov for annet enn truseinnlegg. :o) Da bruker jeg de grønne ob'ene og skifter ofte en gang i løpet av natta, våkner og må på do, setter ikke på vekkerklokka nei så det hender jeg har den inne i bortimot 7-8 timer.

Det er jammen ikke mange detaljer vi spares for når det gjelder deg og ditt dagligliv! Du kan jo bare la være å kjøpe menskopp? Og ja, jeg kan la være å lese om deg, men jeg blir ganske fascinert: jeg, hos oss, kjæresten og jeg, jentungen min, jeg gjør det slik, sånn gjør ikke jeg det, jeg, jeg. Uansett hva temaet er, selv når du ikke har erfaring med det det spørres om, svarer du nettopp det og med detaljer om det du har erfart. Grønn ob altså, ikke tampax regular? :)

Bare fortsett du å kos deg med dol du, men akkurat denne ga meg mye mer informasjon enn jeg ( eller noen andre) trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh... jeg synes det virker skummelt dersom jeg ikke får tak i koppen når den skal ut...? Får panikk ved tanken :P

Det er i grunnen ikke noe problem, krever bare litt teknikk! Man presser som om man skal bæsje, bare litt lenger foran, da kommer bunnen på koppen litt ut. Man kan holde i stilken om den er intakt, men ikke bare dra i stilken, det fungerer ikke som en tampong! Klem på bunnen av koppen, bikk og vipp den fra side til side mens du drar den nedover, du vil høre/føle at vakuumet slipper. Så er det å få den helt ut - det er om å gjøre å dra den litt på skrå, ikke hele kanten ut samtidig, det kan gjøre litt vondt. Med litt trening vil man ikke spille en dråpe selv når koppen er full - om det er et poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg på reklamekampanjen: også tørker den ikke ut slimhinnen slik at man får sopp så lett.

Skulle ønske jeg kunne bruke koppen, har forsøkt ulike utgaver, men det er nok rart med høna mi.

Jeg trodde *min* høne var så rar, men jeg har nå kommet til at jeg har en helt standard ukomplisert høne! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh...Så det er ikke egentlig en kopp, men en propp??

"Kopp" er i grunnen litt misvisende, det er ikke som en kaffe- eller tekopp, mer som et beger, en kalk, en pokal, et eggeglass. Ord lar seg ikke alltid oversette til det det ligner mest på.

Det er en "kopp", men den *fungerer* som en *propp*, fordi det er tett. Vakuumet gjør det tett. Ingenting renner forbi. Eller jo, de vanlige naturlige skjedesmørevæskene gjør det, og det bidrar til å holde skjeden frisk og ren. Med en tampong er det full stopp av disse væskene. Men den hindrer likevel ikke alltid blodet i å renne ut!

Åh, hvilken lettelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...kunne vært ok å prøvd :)

Er den ikke vanskelig å sette inn heller? Jeg synes til tider det er vanskelig å sette tampongen langt nok inn også...

Det gleder bare å finne den riktige brettingen. Og å slappe og føre den sakte inn de første gangene. Hos meg smetter den på plass av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen ikke mange detaljer vi spares for når det gjelder deg og ditt dagligliv! Du kan jo bare la være å kjøpe menskopp? Og ja, jeg kan la være å lese om deg, men jeg blir ganske fascinert: jeg, hos oss, kjæresten og jeg, jentungen min, jeg gjør det slik, sånn gjør ikke jeg det, jeg, jeg. Uansett hva temaet er, selv når du ikke har erfaring med det det spørres om, svarer du nettopp det og med detaljer om det du har erfart. Grønn ob altså, ikke tampax regular? :)

Bare fortsett du å kos deg med dol du, men akkurat denne ga meg mye mer informasjon enn jeg ( eller noen andre) trenger :)

Hvorfor så mye pepper til akkurat denne brukeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tør ikke signere

Hvorfor så mye pepper til akkurat denne brukeren?

Akkurat i denne tråden burde jeg hoppet helt over alle innlegg ja. At akkurat denne brukeren fikk kommentaren er fordi jeg vet nøyaktig hva hun pleier å spise ( til hvilke tidspunkt), hvordan hun kler seg, hvordan hun sminker seg and you name it. Men ja, jeg behøver ikke å lese. Og nå vet jeg nøyaktig hvordan dere andre har det når dere har mensen også, + om Lillemus går på do om natten. Det er liksom sånn: sp.m.: hva slags tørketrommel anbefaler dere? Svar: har ikke tørketrommel, men et stativ som står i et rom som vi bruker til mest oppbevaring (det var ment å være gjesterom, men vi får se om kjæresten får tid til å hjelpe meg å pusse det opp en gang. Jeg vet akkurat hvilken farge jeg vil ha på veggen!) Der er det en panelovn, og det passer meg perfekt å henge vasken til tørk der inne ( av en eller annen grunn henger jeg dem alltid fra høyre til venstre). Jeg syns det enr så hyggelig å synge litt mens jeg pusler med dette. Eneste jeg gjerne skulle hatt tørketrommel til er treningstøyet. Det får bli om mange år når kjæresten og jeg har bygd hus på to ta vi har kjøpt.

Men altså, som regel er det koselig å lese. Når det blir for mange detaljer rundt intimhygiene er det ikke like relevant og kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monicaen

Eh...Så det er ikke egentlig en kopp, men en propp??

Jeg hadde ikke tenkt å blande meg i denne tråden, men nå ser jeg at det blir mye feilinformasjon.

Divacupen er ingen propp, nei. Ikke hos alle i hvert fall. Når den er full, så renner det over og lekker, akkurat som med tamponger. Så har man kraftig mens, er det lurt å sikre med bind. På dager med mindre mens holder den tett, og det trengs ikke en gang truseinnlegg, bare tømming morgen og kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i denne tråden burde jeg hoppet helt over alle innlegg ja. At akkurat denne brukeren fikk kommentaren er fordi jeg vet nøyaktig hva hun pleier å spise ( til hvilke tidspunkt), hvordan hun kler seg, hvordan hun sminker seg and you name it. Men ja, jeg behøver ikke å lese. Og nå vet jeg nøyaktig hvordan dere andre har det når dere har mensen også, + om Lillemus går på do om natten. Det er liksom sånn: sp.m.: hva slags tørketrommel anbefaler dere? Svar: har ikke tørketrommel, men et stativ som står i et rom som vi bruker til mest oppbevaring (det var ment å være gjesterom, men vi får se om kjæresten får tid til å hjelpe meg å pusse det opp en gang. Jeg vet akkurat hvilken farge jeg vil ha på veggen!) Der er det en panelovn, og det passer meg perfekt å henge vasken til tørk der inne ( av en eller annen grunn henger jeg dem alltid fra høyre til venstre). Jeg syns det enr så hyggelig å synge litt mens jeg pusler med dette. Eneste jeg gjerne skulle hatt tørketrommel til er treningstøyet. Det får bli om mange år når kjæresten og jeg har bygd hus på to ta vi har kjøpt.

Men altså, som regel er det koselig å lese. Når det blir for mange detaljer rundt intimhygiene er det ikke like relevant og kos.

Hvis dette er ment til meg så blander du meg kraftig med noen andre ser jeg. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...