Gå til innhold

Er du redd for Islam i Europa?

Anbefalte innlegg

Gjest Flytt til Finnmark!
Skrevet

Det har du god grunn til å være. Hvis du har lest Koranen, så vet du at muslimer ha ordre om å ta over hele verden, og innføre Islam i alle land.

Er du sosialist, eller politisk korrekt hvil du selvfølgelig nekte.

Vår regjering, og resten av europas rød-grønne regjering vil skape en ny mørketid i Europa!

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

18

• Nord og ned

12

• berreundrar

8

• adhemar

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nemlig Hemlig
Skrevet

Jeg er ikke redd, men jeg er imot denne overdrevne respekten for islam. Islam er en primitiv og usympatisk religion, og når politikere og presse kryper for denne religionen og skåner den for for mye velfortjent kritikk, da vrir jeg meg i sofaen, og tenker att neste valg stemmker jeg FRP...

Gjest gamle sniggabo
Skrevet

''Det har du god grunn til å være. Hvis du har lest Koranen, så vet du at muslimer ha ordre om å ta over hele verden, og innføre Islam i alle land.

Vår regjering, og resten av europas rød-grønne regjering vil skape en ny mørketid i Europa!''

Troll og vær glad, så skal du se hvor mange venner du får!

Skrevet

Ja, jeg er redd at vi på sikt blir underlagt islam alle mann... Men tror ikke det skjer i min eller mine barns levetid... Men man kan jo aldri vite...

Skrevet

Ja.

Mer generelt: Hvilken innflytelse skal religion ha i det offentlige rom?

Min mening: Vi trenger mindre religion i samfunnet - den organiserte formen for religion bør forsvinne så mye som mulig.

Skrevet

Ja.

Min mening: Vi trenger mindre religion i samfunnet - den organiserte formen for religion bør forsvinne så mye som mulig.

''Ja.

Min mening: Vi trenger mindre religion i samfunnet - den organiserte formen for religion bør forsvinne så mye som mulig. – Mandolaika''

Det er jeg (privat og personlig) enig med deg i, men det er jo bare det at vi har ytrings-, religions- og organisasjonsfrihet...

Stalin et al forsøkte jo å eliminere religion, dels med brutale metoder - uten at det funket. Religion er sterk når de "angripes" utenfra, men svak når:

1) man har en velferdsstat, slik at folk ikke føler de er avhengig av en gud for å leve et greit liv.

2) man ikke gir lederne mulighet til å påta seg offer-rollen.

3) man har god real-faglig utdanning.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Det har du god grunn til å være. Hvis du har lest Koranen, så vet du at muslimer ha ordre om å ta over hele verden, og innføre Islam i alle land.

Vår regjering, og resten av europas rød-grønne regjering vil skape en ny mørketid i Europa! – Flytt til Finnmark!''

Det er det faktisk kristne som har, og er noe den norske stat har vært med på å finansiere i årevis:

''Meg er gitt all makt i himmel og på jord. Gå derfor ut og gjør alle folkeslag til disipler, [...]''

Kilde: Jesus

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Ja.

Min mening: Vi trenger mindre religion i samfunnet - den organiserte formen for religion bør forsvinne så mye som mulig. – Mandolaika''

Det er jeg (privat og personlig) enig med deg i, men det er jo bare det at vi har ytrings-, religions- og organisasjonsfrihet...

Stalin et al forsøkte jo å eliminere religion, dels med brutale metoder - uten at det funket. Religion er sterk når de "angripes" utenfra, men svak når:

1) man har en velferdsstat, slik at folk ikke føler de er avhengig av en gud for å leve et greit liv.

2) man ikke gir lederne mulighet til å påta seg offer-rollen.

3) man har god real-faglig utdanning.

Med vennlig hilsen

''Det er jeg (privat og personlig) enig med deg i, men det er jo bare det at vi har ytrings-, religions- og organisasjonsfrihet...''

Det er en forskjell på utøvelse av religion på privaten, og det å dra den inn i det offentlige rom, i lover og regler osv. Det var sistnevnte jeg snakket om.

Skrevet

Jeg er ikke redd, men jeg er imot denne overdrevne respekten for islam. Islam er en primitiv og usympatisk religion, og når politikere og presse kryper for denne religionen og skåner den for for mye velfortjent kritikk, da vrir jeg meg i sofaen, og tenker att neste valg stemmker jeg FRP...

Helt enig

Skrevet

''Det er jeg (privat og personlig) enig med deg i, men det er jo bare det at vi har ytrings-, religions- og organisasjonsfrihet...''

Det er en forskjell på utøvelse av religion på privaten, og det å dra den inn i det offentlige rom, i lover og regler osv. Det var sistnevnte jeg snakket om.

''Det er en forskjell på utøvelse av religion på privaten, og det å dra den inn i det offentlige rom, i lover og regler osv. Det var sistnevnte jeg snakket om. – Mandolaika

''

Det er jeg helt enig i, men hva angår islam så kan jeg umiddelbart ikke tenke på noen måte det er tatt inn i lover og regler? Fra kristendom så har man søndag- og en rekke helligdager.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Helt enig

''Helt enig – flisa''

Det er vel ingen annen religion som har fått skylden for så mye som islam, så den kritikken er meget malplassert.

Det er som Erna Solberg sier:

''Høyre-leder Erna Solberg mener muslimer blir hetset på samme måte som jødene ble det på 30-tallet. Hun ber nordmenn ta et oppgjør med hverdagsrasismen''

Bare bytt ut "Islam" i tittelen med "judisme" så har du overskriftene fra 1930-tallet.

Du burde holde deg for god til å delta i denne anti-semittismen.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Så det du sier er at sosialister og politisk korrekte vil ha islam i norge ? og regjeringen, og dermed et flertall av norske befolkning ?

Pussig ressonement, men hvis det du sier stemmer, så vil vel mesteparten av norske folket (hvertfall rundt 50% ca da) ha islam som statsmakt i norge ?

Skrevet

''Helt enig – flisa''

Det er vel ingen annen religion som har fått skylden for så mye som islam, så den kritikken er meget malplassert.

''Høyre-leder Erna Solberg mener muslimer blir hetset på samme måte som jødene ble det på 30-tallet. Hun ber nordmenn ta et oppgjør med hverdagsrasismen''

Bare bytt ut "Islam" i tittelen med "judisme" så har du overskriftene fra 1930-tallet.

Med vennlig hilsen

Islam er skrot, det er slik krisdendom var for 1000 år siden.

Islamske land er stor sett skrot. Kan være enig i at det er et fattigdomsproblem mer enn et religionsproblem, men det er nå engang religionen som fronter hele synet.

Jeg syns kristendom er skrot og. Faktisk all religion. Men hadde det vært et valg: vil du sitte med en pils i oslos gater og titte litt på de lettkledde jentene til våren, eller vil du bo et sted der alle damer er låst inne og du blir pisket ved pilsdrikking..

vel vel..

Jeg har ikke tenkt å flytte til Iran med det første for å si det slik.

Skrevet

Islam er skrot, det er slik krisdendom var for 1000 år siden.

Islamske land er stor sett skrot. Kan være enig i at det er et fattigdomsproblem mer enn et religionsproblem, men det er nå engang religionen som fronter hele synet.

Jeg syns kristendom er skrot og. Faktisk all religion. Men hadde det vært et valg: vil du sitte med en pils i oslos gater og titte litt på de lettkledde jentene til våren, eller vil du bo et sted der alle damer er låst inne og du blir pisket ved pilsdrikking..

vel vel..

Jeg har ikke tenkt å flytte til Iran med det første for å si det slik.

''Islam er skrot, det er slik krisdendom var for 1000 år siden. Islamske land er stor sett skrot. Kan være enig i at det er et fattigdomsproblem mer enn et religionsproblem, men det er nå engang religionen som fronter hele synet.

vel vel..

Jeg har ikke tenkt å flytte til Iran med det første for å si det slik. – adhemar''

1) Jeg er ateist. Jeg liker ikke noen religion.

2) Grunnen til at man kan "drikke pils og se på lettkledde damer" er jo nettop at humanisme og Menneskerettigheter har fratatt kirken/kristendommen makten til å sette reglene i samfunnet, akkurat som islam heller ikke gjør det her.

3) Hvis du ser på en del steder hvor kristendommen er i fri utfoldelse (jeg bodde nær OFS i Sør Afrika) så trakk de kristne skolene regjeringen for retten fordi de mener de har "bibelsk rett" til å slå unger med spanskrør.

4) At man er for ytringsfrihet/religionsfrihet betyr selvsagt ikke at man støtter alt det som enhver finner på å si/tro som følge av det. Det betyr derimot at jeg støtter den norske Grunnloven.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Islam er skrot, det er slik krisdendom var for 1000 år siden. Islamske land er stor sett skrot. Kan være enig i at det er et fattigdomsproblem mer enn et religionsproblem, men det er nå engang religionen som fronter hele synet.

vel vel..

Jeg har ikke tenkt å flytte til Iran med det første for å si det slik. – adhemar''

1) Jeg er ateist. Jeg liker ikke noen religion.

2) Grunnen til at man kan "drikke pils og se på lettkledde damer" er jo nettop at humanisme og Menneskerettigheter har fratatt kirken/kristendommen makten til å sette reglene i samfunnet, akkurat som islam heller ikke gjør det her.

3) Hvis du ser på en del steder hvor kristendommen er i fri utfoldelse (jeg bodde nær OFS i Sør Afrika) så trakk de kristne skolene regjeringen for retten fordi de mener de har "bibelsk rett" til å slå unger med spanskrør.

4) At man er for ytringsfrihet/religionsfrihet betyr selvsagt ikke at man støtter alt det som enhver finner på å si/tro som følge av det. Det betyr derimot at jeg støtter den norske Grunnloven.

Med vennlig hilsen

1) ..

2) Vel, verden har gått videre. I sin enkleste form konstanterer jeg at i store deler av vesten er ikke 'fordi gud sier det' spesielt gyldig argument for så mye, sånn rent bortsett fra i spesielt sære miljøer.

3) Er det representativt for 'kristne i fri utfoldelse anno 2013' ?? Se punkt en om 'spesielt sære miljøer'. Men uansett, fundamentalistiske kristne kan være farlige galninger, men det er ikke så mange land i verden som styres av dem (vel, kanskje med unntak av forrige presitenperiode i USA da :D ). Igjen, jeg tror det er fattigsdomsproblem mer enn religionsproblem at det er slik, men så lenge de insisterer på å fronte sitt syn med Islam er det Islam de blir tatt på.

4) Nei selvøflgelig ikke. Men jeg bemerker at du i en del innlegg her, hver gang noen sier noe om islam, kommenterer at 'kristne er også slik'. Selvfølgelig er motivasjonen til de som legger ut meldingene å være islamkritiske, og til dels ikke spesielt egnet for noe vettug debatt.

For enkelhetens skyld kan jeg si jeg er mot religion, og jo 'mer' religion det blir (og jo mer som forklares i religion), jo mer er jeg mot det.

Om naboen som drikker seg dritings hver helg og har seg med horer kaller seg kristen er litt mindre problematisk for meg enn at Imam Abdullah på grønland oppfordrer til moralpoliti, og ønsker seg Sharia sone øst for akerselven.. i første omgang.

Skrevet

''Helt enig – flisa''

Med vennlig hilsen

''Det er som Erna Solberg sier''

Hvor mange ganger skal du støtte deg på usmakelighetene til den bleikfeite merra?

Hvorfor siterer du heller ikke svaret hun fikk fra jødinnen Mona levin? http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article4195081.ece

Her er et eksempel på en slik "stakkars og forfulgt jøde" som du og Solberg fyllevrøvler om: http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/01/15/mursi-med-sterke-angrep-mot-joeder-i-2010

Skrevet

Om ikke redd på egne vegne, så på vegne av fremtidens etniske nordmann ja, selvsagt.

Det er nok å skule til Syria, eller andre land med stor andel mulsimer for å se hvilke helveter på jord denne elendige politiske ideologien som kalles islamisme fører med seg.

Skrevet

Så det du sier er at sosialister og politisk korrekte vil ha islam i norge ? og regjeringen, og dermed et flertall av norske befolkning ?

Pussig ressonement, men hvis det du sier stemmer, så vil vel mesteparten av norske folket (hvertfall rundt 50% ca da) ha islam som statsmakt i norge ?

Det er nok ikke det at de vil/ønsker dette, men det at de ikke forstår at det er den veien det går...

Regjeringen (de rødgrønne), de politisk korrekte osv., skjønner ikke hvor farlig islam er. De er naive. Det er nok det trådstarter mener, noe jeg også gjør.

Skrevet

Vår regjering, og resten av europas rød-grønne regjering vil skape en ny mørketid i Europa! – Flytt til Finnmark!''

Det er det faktisk kristne som har, og er noe den norske stat har vært med på å finansiere i årevis:

''Meg er gitt all makt i himmel og på jord. Gå derfor ut og gjør alle folkeslag til disipler, [...]''

Kilde: Jesus

Med vennlig hilsen

''Det er det faktisk kristne som har, og er noe den norske stat har vært med på å finansiere i årevis''

I flere muslimske land vile en religiøst frafalllen som deg blitt henrettet.

Er du for dum til å forstå forskjell på et såkalt kristent land som Norge og e.g. saudi-Arabia eller skyldes det rein ukunnskap?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...