berreundrar Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 ''Helt enig – flisa'' Det er vel ingen annen religion som har fått skylden for så mye som islam, så den kritikken er meget malplassert. Det er som Erna Solberg sier: ''Høyre-leder Erna Solberg mener muslimer blir hetset på samme måte som jødene ble det på 30-tallet. Hun ber nordmenn ta et oppgjør med hverdagsrasismen'' Bare bytt ut "Islam" i tittelen med "judisme" så har du overskriftene fra 1930-tallet. Du burde holde deg for god til å delta i denne anti-semittismen. Med vennlig hilsen ''Bare bytt ut "Islam" i tittelen med "judisme" så har du overskriftene fra 1930-tallet. Du burde holde deg for god til å delta i denne anti-semittismen.'' Det er her du totalt bommer, Sør. Du forstår ikke hva dette dreier seg om... -overhodet! Jeg anbefaler deg å ikke uttale deg om ting du ikke har greie på. Men du må selvsagt gjøre det, men da på en mer ydmyk måte og ikke så bastant. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388411-er-du-redd-for-islam-i-europa/page/2/#findComment-3443466 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nord og ned Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 ''Islam er skrot, det er slik krisdendom var for 1000 år siden. Islamske land er stor sett skrot. Kan være enig i at det er et fattigdomsproblem mer enn et religionsproblem, men det er nå engang religionen som fronter hele synet. Jeg syns kristendom er skrot og. Faktisk all religion. Men hadde det vært et valg: vil du sitte med en pils i oslos gater og titte litt på de lettkledde jentene til våren, eller vil du bo et sted der alle damer er låst inne og du blir pisket ved pilsdrikking.. vel vel.. Jeg har ikke tenkt å flytte til Iran med det første for å si det slik. – adhemar'' 1) Jeg er ateist. Jeg liker ikke noen religion. 2) Grunnen til at man kan "drikke pils og se på lettkledde damer" er jo nettop at humanisme og Menneskerettigheter har fratatt kirken/kristendommen makten til å sette reglene i samfunnet, akkurat som islam heller ikke gjør det her. 3) Hvis du ser på en del steder hvor kristendommen er i fri utfoldelse (jeg bodde nær OFS i Sør Afrika) så trakk de kristne skolene regjeringen for retten fordi de mener de har "bibelsk rett" til å slå unger med spanskrør. 4) At man er for ytringsfrihet/religionsfrihet betyr selvsagt ikke at man støtter alt det som enhver finner på å si/tro som følge av det. Det betyr derimot at jeg støtter den norske Grunnloven. Med vennlig hilsen ''1) Jeg er ateist. Jeg liker ikke noen religion.'' I flere muslimske land vile en religiøst frafalllen som deg blitt henrettet. Er du for dum til å forstå forskjell på et såkalt kristent land som Norge og e.g. saudi-Arabia eller skyldes det rein ukunnskap? ''3) Hvis du ser på en del steder hvor kristendommen er i fri utfoldelse (jeg bodde nær OFS i Sør Afrika)'' Hvis du ikke har andre eksempler på "kristne land" enn et underutviklet neger-land hvor helseministeren tror man blir frisk av HIV ved å knulle mindreårige jomfruer, så har du jaggu lite å fare med når det gjelder argumenter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388411-er-du-redd-for-islam-i-europa/page/2/#findComment-3443468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 ''Helt enig – flisa'' Det er vel ingen annen religion som har fått skylden for så mye som islam, så den kritikken er meget malplassert. Det er som Erna Solberg sier: ''Høyre-leder Erna Solberg mener muslimer blir hetset på samme måte som jødene ble det på 30-tallet. Hun ber nordmenn ta et oppgjør med hverdagsrasismen'' Bare bytt ut "Islam" i tittelen med "judisme" så har du overskriftene fra 1930-tallet. Du burde holde deg for god til å delta i denne anti-semittismen. Med vennlig hilsen Og den uttalelsen hennes gjorde at jeg heller ikke vet om jeg skal stemme Høyre i valget som kommer. Å sammenligne Islamkritikk med forfølgelse av jødene under krigen er å slå langt under beltested... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388411-er-du-redd-for-islam-i-europa/page/2/#findComment-3443476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
berreundrar Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Islam er skrot, det er slik krisdendom var for 1000 år siden. Islamske land er stor sett skrot. Kan være enig i at det er et fattigdomsproblem mer enn et religionsproblem, men det er nå engang religionen som fronter hele synet. Jeg syns kristendom er skrot og. Faktisk all religion. Men hadde det vært et valg: vil du sitte med en pils i oslos gater og titte litt på de lettkledde jentene til våren, eller vil du bo et sted der alle damer er låst inne og du blir pisket ved pilsdrikking.. vel vel.. Jeg har ikke tenkt å flytte til Iran med det første for å si det slik. ''Jeg syns kristendom er skrot og.'' Gjør du? Virkelig? Så du synes at nestekjærlighet, enkeltmenneskets unike verdi, de fleste punktene i "De ti bud", osv. er skrot? Da må jeg si at du er unormalt avflatet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388411-er-du-redd-for-islam-i-europa/page/2/#findComment-3443522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Og den uttalelsen hennes gjorde at jeg heller ikke vet om jeg skal stemme Høyre i valget som kommer. Å sammenligne Islamkritikk med forfølgelse av jødene under krigen er å slå langt under beltested... ''Og den uttalelsen hennes gjorde at jeg heller ikke vet om jeg skal stemme Høyre i valget som kommer. Å sammenligne Islamkritikk med forfølgelse av jødene under krigen er å slå langt under beltested... – flisa'' Nei, det er virkelig å påpeke det veldig åpenbare - at den hetsingen av muslimer som i dag finnes er akkurat samme som jødene var utsatt for på 1930-tallet. Til og med det de anklages for (å overta Europa, internasjonale nettverk, og det mer vanlige skitne, osv) var akkurat det jødene ble anklaget for på 1930-tallet. Med akkurat samme "begrunnelse". Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388411-er-du-redd-for-islam-i-europa/page/2/#findComment-3443529 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 ''Bare bytt ut "Islam" i tittelen med "judisme" så har du overskriftene fra 1930-tallet. Du burde holde deg for god til å delta i denne anti-semittismen.'' Det er her du totalt bommer, Sør. Du forstår ikke hva dette dreier seg om... -overhodet! Jeg anbefaler deg å ikke uttale deg om ting du ikke har greie på. Men du må selvsagt gjøre det, men da på en mer ydmyk måte og ikke så bastant. ''Det er her du totalt bommer, Sør. Du forstår ikke hva dette dreier seg om... -overhodet! Jeg anbefaler deg å ikke uttale deg om ting du ikke har greie på. Men du må selvsagt gjøre det, men da på en mer ydmyk måte og ikke så bastant. – berreundrar'' Joda, jeg forstår akkurat hva det dreier seg om - hetsing og trakassering av jøder, muslimer, funksjonshemmede, svarte, romfolk, homofile, kvinner og andre. Som du ser er det stort sett de samme politiske grupperingene som veksler hvilken gruppe de hater mest dette året. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388411-er-du-redd-for-islam-i-europa/page/2/#findComment-3443530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nord og ned Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Og den uttalelsen hennes gjorde at jeg heller ikke vet om jeg skal stemme Høyre i valget som kommer. Å sammenligne Islamkritikk med forfølgelse av jødene under krigen er å slå langt under beltested... ''Å sammenligne Islamkritikk med forfølgelse av jødene under krigen er å slå langt under beltested...'' Det er helt hinsides all fornuft, spesielt med tanke på hvem det er som de facto gjør livet surt for jødene i dagens Norge, nemlig muslimer, muslimer og atter muslimer. Skremmende at en person med så elendig dømmekraft kanskje skal bli landets nye leder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388411-er-du-redd-for-islam-i-europa/page/2/#findComment-3443531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nord og ned Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 ''Og den uttalelsen hennes gjorde at jeg heller ikke vet om jeg skal stemme Høyre i valget som kommer. Å sammenligne Islamkritikk med forfølgelse av jødene under krigen er å slå langt under beltested... – flisa'' Nei, det er virkelig å påpeke det veldig åpenbare - at den hetsingen av muslimer som i dag finnes er akkurat samme som jødene var utsatt for på 1930-tallet. Til og med det de anklages for (å overta Europa, internasjonale nettverk, og det mer vanlige skitne, osv) var akkurat det jødene ble anklaget for på 1930-tallet. Med akkurat samme "begrunnelse". Med vennlig hilsen ''Nei, det er virkelig å påpeke det veldig åpenbare - at den hetsingen av muslimer som i dag finnes er akkurat samme som jødene var utsatt for på 1930-tallet.'' Hva med nynazistene? de er jo også en "forfulgt" gruppe. Er de også dagens jøder.....sånn bare for å gjøre idiotiet til deg og Erna komplett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388411-er-du-redd-for-islam-i-europa/page/2/#findComment-3443532 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nord og ned Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 ''Det er her du totalt bommer, Sør. Du forstår ikke hva dette dreier seg om... -overhodet! Jeg anbefaler deg å ikke uttale deg om ting du ikke har greie på. Men du må selvsagt gjøre det, men da på en mer ydmyk måte og ikke så bastant. – berreundrar'' Joda, jeg forstår akkurat hva det dreier seg om - hetsing og trakassering av jøder, muslimer, funksjonshemmede, svarte, romfolk, homofile, kvinner og andre. Som du ser er det stort sett de samme politiske grupperingene som veksler hvilken gruppe de hater mest dette året. ''Joda, jeg forstår akkurat hva det dreier seg om - hetsing og trakassering av jøder, muslimer, funksjonshemmede, svarte, romfolk, homofile, kvinner og andre.'' Hva med nynazistene? de er jo også en "forfulgt" gruppe. Er de også dagens jøder.....sånn bare for å gjøre idiotiet til deg og Erna komplett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388411-er-du-redd-for-islam-i-europa/page/2/#findComment-3443533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 1) .. 2) Vel, verden har gått videre. I sin enkleste form konstanterer jeg at i store deler av vesten er ikke 'fordi gud sier det' spesielt gyldig argument for så mye, sånn rent bortsett fra i spesielt sære miljøer. 3) Er det representativt for 'kristne i fri utfoldelse anno 2013' ?? Se punkt en om 'spesielt sære miljøer'. Men uansett, fundamentalistiske kristne kan være farlige galninger, men det er ikke så mange land i verden som styres av dem (vel, kanskje med unntak av forrige presitenperiode i USA da ). Igjen, jeg tror det er fattigsdomsproblem mer enn religionsproblem at det er slik, men så lenge de insisterer på å fronte sitt syn med Islam er det Islam de blir tatt på. 4) Nei selvøflgelig ikke. Men jeg bemerker at du i en del innlegg her, hver gang noen sier noe om islam, kommenterer at 'kristne er også slik'. Selvfølgelig er motivasjonen til de som legger ut meldingene å være islamkritiske, og til dels ikke spesielt egnet for noe vettug debatt. For enkelhetens skyld kan jeg si jeg er mot religion, og jo 'mer' religion det blir (og jo mer som forklares i religion), jo mer er jeg mot det. Om naboen som drikker seg dritings hver helg og har seg med horer kaller seg kristen er litt mindre problematisk for meg enn at Imam Abdullah på grønland oppfordrer til moralpoliti, og ønsker seg Sharia sone øst for akerselven.. i første omgang. 3) Man ser også mange kristne grupper som støtter opp om kristnes bevegelse i Uganda (og mange andre land) for å forby/ha dødsstraff for homofili. Islam og kristendom er ganske lik på det området. 4) Ja, jeg bemerker det, fordi det sitter en gjeng høyreekstreme og fordømmer det andre høyreekstreme (muslimer) gjør. Det er som et hat-oppgjør internt i miljøet, hvor den ene gruppen mener at de er bedre enn de andre. Og jeg er (minst) like mot religion som det du er, men det nytter jo ikke å forby det. Da blir det jo bare sterkere. Hvorfor tror du kristendommen har gått fra Luthers blinde jødehat og kvinnehat til noe meget tannløst i Norge? Fordi man fratok dem makten, men vi forbød dem ikke. Samme med islam. Ikke gi dem muligheten til å leke offer. Jada, du finner gærninger som vil ha islamsk republikk på Grønland, og man finner folk som mener at man ikke skal ha muslimer i Norge. Samme type mennesker. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388411-er-du-redd-for-islam-i-europa/page/2/#findComment-3443534 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 ''Jeg syns kristendom er skrot og.'' Gjør du? Virkelig? Så du synes at nestekjærlighet, enkeltmenneskets unike verdi, de fleste punktene i "De ti bud", osv. er skrot? Da må jeg si at du er unormalt avflatet. ''Gjør du? Virkelig? Så du synes at nestekjærlighet, enkeltmenneskets unike verdi, de fleste punktene i "De ti bud", osv. er skrot? Da må jeg si at du er unormalt avflatet. – berreundrar'' Nestekjærlighet er ikke noe særeget kristent. Det har eksistert og blitt beskrevet i India 500 år før Jesus. "Enkeltmenneskets unike verdi" er humanistisk/ fra Menneskerettighetene. Det er overhodet ikke noe kristent konsept i det hele tatt - tvert i mot, faktisk. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388411-er-du-redd-for-islam-i-europa/page/2/#findComment-3443537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Det er nok ikke det at de vil/ønsker dette, men det at de ikke forstår at det er den veien det går... Regjeringen (de rødgrønne), de politisk korrekte osv., skjønner ikke hvor farlig islam er. De er naive. Det er nok det trådstarter mener, noe jeg også gjør. ''Det er nok ikke det at de vil/ønsker dette, men det at de ikke forstår at det er den veien det går... Regjeringen (de rødgrønne), de politisk korrekte osv., skjønner ikke hvor farlig islam er. De er naive. Det er nok det trådstarter mener, noe jeg også gjør. – berreundrar'' På 1930-tallet sa mange: ''Regjeringen, de politisk korrekte osv., skjønner ikke hvor farlig jødene er. De er naive. Det er nok det trådstarter mener, noe jeg også gjør.'' Litt fakta: Etter 40 år med innvandring er de ca 98% ikke-muslimer i Norge. Det er flere katolikker enn muslimer, og langt flere som er ateister. Denne stadige hetsingen av muslimer, romfolk, svarte, homofile, osv er akkurat som på 1930-tallet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388411-er-du-redd-for-islam-i-europa/page/2/#findComment-3443541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nord og ned Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 3) Man ser også mange kristne grupper som støtter opp om kristnes bevegelse i Uganda (og mange andre land) for å forby/ha dødsstraff for homofili. Islam og kristendom er ganske lik på det området. 4) Ja, jeg bemerker det, fordi det sitter en gjeng høyreekstreme og fordømmer det andre høyreekstreme (muslimer) gjør. Det er som et hat-oppgjør internt i miljøet, hvor den ene gruppen mener at de er bedre enn de andre. Og jeg er (minst) like mot religion som det du er, men det nytter jo ikke å forby det. Da blir det jo bare sterkere. Hvorfor tror du kristendommen har gått fra Luthers blinde jødehat og kvinnehat til noe meget tannløst i Norge? Fordi man fratok dem makten, men vi forbød dem ikke. Samme med islam. Ikke gi dem muligheten til å leke offer. Jada, du finner gærninger som vil ha islamsk republikk på Grønland, og man finner folk som mener at man ikke skal ha muslimer i Norge. Samme type mennesker. Med vennlig hilsen ''Jada, du finner gærninger som vil ha islamsk republikk på Grønland, og man finner folk som mener at man ikke skal ha muslimer i Norge. Samme type mennesker.'' Ennå en av dine irrasjonelle, komplett usammenhengende feilkoblinger, som neppe kan skyldes annet en fantasier sprunget ut fra sopprus. Tung Fleinsopp-rus. Helt likt som at folk som ikke ønsker nazisme er nazister. Latterlig er bare forbokstaven. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388411-er-du-redd-for-islam-i-europa/page/2/#findComment-3443542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nord og ned Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 ''Det er nok ikke det at de vil/ønsker dette, men det at de ikke forstår at det er den veien det går... Regjeringen (de rødgrønne), de politisk korrekte osv., skjønner ikke hvor farlig islam er. De er naive. Det er nok det trådstarter mener, noe jeg også gjør. – berreundrar'' På 1930-tallet sa mange: ''Regjeringen, de politisk korrekte osv., skjønner ikke hvor farlig jødene er. De er naive. Det er nok det trådstarter mener, noe jeg også gjør.'' Litt fakta: Etter 40 år med innvandring er de ca 98% ikke-muslimer i Norge. Det er flere katolikker enn muslimer, og langt flere som er ateister. Denne stadige hetsingen av muslimer, romfolk, svarte, homofile, osv er akkurat som på 1930-tallet. ''Denne stadige hetsingen av muslimer, romfolk, svarte, homofile, osv er akkurat som på 1930-tallet.'' Og så har galskapen nådd loop-stadiet nok en gang... Eneste du beviser er at du ikke har peiling på hva som skjedde med jødene på 30-tallet. Det imponerer neppe noen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388411-er-du-redd-for-islam-i-europa/page/2/#findComment-3443543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nord og ned Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 ''Gjør du? Virkelig? Så du synes at nestekjærlighet, enkeltmenneskets unike verdi, de fleste punktene i "De ti bud", osv. er skrot? Da må jeg si at du er unormalt avflatet. – berreundrar'' Nestekjærlighet er ikke noe særeget kristent. Det har eksistert og blitt beskrevet i India 500 år før Jesus. "Enkeltmenneskets unike verdi" er humanistisk/ fra Menneskerettighetene. Det er overhodet ikke noe kristent konsept i det hele tatt - tvert i mot, faktisk. Med vennlig hilsen ''Enkeltmenneskets unike verdi" er humanistisk/ fra Menneskerettighetene. Det er overhodet ikke noe kristent konsept i det hele tatt - tvert i mot, faktisk.'' Latterlig, historieløst og kunnskapsløst fra deg igjen! Den norske humanismens høyborg i Norge nemlig Nansenskolen, ble stiftet og drevet av en biskop i den norske kirken: http://no.wikipedia.org/wiki/Humanisme#Nyere_norsk_kristen_humanisme Humanismen er kristedommens naturlige barn, om det er enhver idehistoriker enig. Og du bare lyver som vanlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388411-er-du-redd-for-islam-i-europa/page/2/#findComment-3443548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 ''Det er en forskjell på utøvelse av religion på privaten, og det å dra den inn i det offentlige rom, i lover og regler osv. Det var sistnevnte jeg snakket om. – Mandolaika '' Det er jeg helt enig i, men hva angår islam så kan jeg umiddelbart ikke tenke på noen måte det er tatt inn i lover og regler? Fra kristendom så har man søndag- og en rekke helligdager. Med vennlig hilsen ''Det er jeg helt enig i, men hva angår islam så kan jeg umiddelbart ikke tenke på noen måte det er tatt inn i lover og regler?'' Spørsmålet var om man var redd for at islam skal få den innflytelsen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388411-er-du-redd-for-islam-i-europa/page/2/#findComment-3443572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 ''Det er jeg helt enig i, men hva angår islam så kan jeg umiddelbart ikke tenke på noen måte det er tatt inn i lover og regler?'' Spørsmålet var om man var redd for at islam skal få den innflytelsen. ''Spørsmålet var om man var redd for at islam skal få den innflytelsen. – Mandolaika'' Altså, dersom det var noen som helst risiko for det, så selvsagt. Ettersom det er 98% ikke muslimer (og selv flertallet av de siste 2% er heller ikke interessert), så er den sjansen null. Det er helt illusorisk å tro at det er noen som helst sjanse for det. Det er nå flere katolikker i Norge enn muslimer (uten at det bekymrer meg nevneverdig, det heller). Og langt flere ateister. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388411-er-du-redd-for-islam-i-europa/page/2/#findComment-3443576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
adhemar Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 ''Jeg syns kristendom er skrot og.'' Gjør du? Virkelig? Så du synes at nestekjærlighet, enkeltmenneskets unike verdi, de fleste punktene i "De ti bud", osv. er skrot? Da må jeg si at du er unormalt avflatet. Det der er bare tullball. de 10 bud (untatt de som har spesifikt med kristne gud, skal bare ha meg som gud etc) er ganske universale medmeneskelige regler. Jeg trenger ikke et bud for å vise nestkjerlighet . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388411-er-du-redd-for-islam-i-europa/page/2/#findComment-3443801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
berreundrar Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 ''Det er nok ikke det at de vil/ønsker dette, men det at de ikke forstår at det er den veien det går... Regjeringen (de rødgrønne), de politisk korrekte osv., skjønner ikke hvor farlig islam er. De er naive. Det er nok det trådstarter mener, noe jeg også gjør. – berreundrar'' På 1930-tallet sa mange: ''Regjeringen, de politisk korrekte osv., skjønner ikke hvor farlig jødene er. De er naive. Det er nok det trådstarter mener, noe jeg også gjør.'' Litt fakta: Etter 40 år med innvandring er de ca 98% ikke-muslimer i Norge. Det er flere katolikker enn muslimer, og langt flere som er ateister. Denne stadige hetsingen av muslimer, romfolk, svarte, homofile, osv er akkurat som på 1930-tallet. Menneh... Jødene sa vel aldri at de ønsket å overta verden/få verdensherredømme og underlegge alt skaperverk sin religion? Neppe. Derfor var følgelig ikke jødedommen "farlig" på den måten som islam er. Islam _vil_ jo ha verdensherredømme og underlegge alt under sin religion og sine farlige regler. Og dette er FAKTA siden de sier det selv... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388411-er-du-redd-for-islam-i-europa/page/2/#findComment-3448673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
berreundrar Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Det der er bare tullball. de 10 bud (untatt de som har spesifikt med kristne gud, skal bare ha meg som gud etc) er ganske universale medmeneskelige regler. Jeg trenger ikke et bud for å vise nestkjerlighet . Nei, du har rett. Det unike med kristendommer er ikke nestekjærlighet og de ti bud. Det unike med kristendommen er derimot at en Gud elsker skaperverket sitt så høyt at han var villig til å dø for det. Han bøyde seg ned i støvet til oss usle krek av noen mennesker for å vise at han elsker oss og vil ha samfunn med oss. Og ALLE som tror på det og tar imot Guds gave (som er syndsforlatelse og frelse i Jesus) får arverett til Guds rike. Det handler om en kjærlighetens Gud. Og "kjærligheten er ikke det at vi elsket Gud (først), men at Han elsket oss og gav sin Sønn til soning for våre synder." Den kristne Gud er kjærlighet. Og Jesus ga oss spesielt TO bud som vi skulle holde, som omsluttet både "loven og profetene" fra GT, nemlig at 1. En skal elske Gud av hele sitt hjerte og av all sin forstand, og 2. sin neste som seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388411-er-du-redd-for-islam-i-europa/page/2/#findComment-3448676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.