leeloo2 Skrevet 19. november 2001 Skrevet 19. november 2001 jeg skal fjerne mandlene mine snart og vil da bli sykemeldt i et par uker. Men jeg begynner i ny jobb snart, og denne operasjonen vil bli utført før jeg har vært to måneder i min nye jobb. Vil jeg da få sykepenger,eller bør jeg utsette timen til etter det er gått to måneder? Har sykepenger den samme to-måneders regelen som egenmeldig? 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 20. november 2001 Skrevet 20. november 2001 du må ha vert ansatt 2 mndr før du kan bruke egenmelding, men for å få sykepenger (sykmeldt av lege) holder det at du har vert ansatt i 2 uker. :-) Forøvrig: Ved skifte av arbeidsplass der det ikke er opphold mellom arbeidsforholdene eller du har dagpenger i mellomtiden har du rett på sykepenger hele tiden, men arbeidsgiver er ikke forpliktet før det er gått 2 uker. Det betyr at det er TK som skal betale hvis du blir syk før du har vert i arbeid i 2 uker i en sånn situasjon. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.