Gå til innhold

depositum på briller?


Anbefalte innlegg

Gjest Lorgnetten

På grunn av en reklamasjon på en brilleinnfatning, benyttet jeg sjansen til å ta en ny synstest og bestille nye glass og få de inn i den nye innfatningen. Så langt helt greit. Men da alt var bestilt ba damen om et depositum, halv pris av den nye brillen. Må innrømme at jeg ble ganske paff. Noe sånt har jeg aldri opplevd før. Og skal man be om depositum på noe skal det vel ikke være mer enn 10 %. Litt flaut var det også siden jeg ikke hadde halvparten av beløpet tilgjengelig der og da. Så jeg betalte halvparten av halvparten, men syns fremdeles at dette er veldig rart. Dette er vel ikke helt vanlig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388924-depositum-p%C3%A5-briller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lorgnetten

Jeg måtte det samme da jeg kjøpte nye i sommer. Det var hos Specsavers.

Jeg kan forstå att de gjør det, iom att briller ikke kan selges om igjen, pga individuelle forskjeller i styrke o.l.

Dette var også hos Specsavers. Dette var i utgangspunktet heller ikke dyre briller, og i tillegg en reklamasjon. Jeg har kjøpt andre mye dyrere briller andre steder, og aldri betal depositum før. Eneste jeg kan huske å ha betalt depositum på er reiser,og det har vanligvis vært 10 %. Som sagt, jeg ble veldig overrasket, og også en liten smule irritert, da jeg ikke hadde regnet med å betale noe der og da, og så ber de i utgangspunktet om halve prisen.

Dette var også hos Specsavers. Dette var i utgangspunktet heller ikke dyre briller, og i tillegg en reklamasjon. Jeg har kjøpt andre mye dyrere briller andre steder, og aldri betal depositum før. Eneste jeg kan huske å ha betalt depositum på er reiser,og det har vanligvis vært 10 %. Som sagt, jeg ble veldig overrasket, og også en liten smule irritert, da jeg ikke hadde regnet med å betale noe der og da, og så ber de i utgangspunktet om halve prisen.

Jo det er jo dumt. Men det er vel en av grunnene til att de er så billige. Servicen er dårligere.

Jeg er ikke kunde hos Specksaver, så jeg kjenner ikke rutinene deres, men dette hørtes rart ut? Er det tvist om hvorvidt det er en reklamasjon eller ikke da? Du skal jo ikke betale den nye innfatningen (kun et evt mellomlegg + nye glass) dersom også selger annerkjenner det som en reklamasjon uansett? Har du noen historie bak i tid der du ikke har betalt/ hentet varer hos Specsaker som de ka ha registrert i ditt navn forresten?

Jeg kjøpte nye briller, dyre, på Interoptik i fjor sommer. Behøvde ikke betale noe i depositum. Betalte kun for synsprøve +div. undersøkelser, men hørtes ut som jeg kunne gjøre det da jeg hentet brillene også. Kjempegod service der, mye bedre enn jeg har fått på Specsavers og Brilleland. Skikkelig undersøkelse, holdt på halvannen time, brillestylist etterpå som hjalp meg å finne kledelige briller.

Annonse

Gjest Lorgnetten

Jeg er ikke kunde hos Specksaver, så jeg kjenner ikke rutinene deres, men dette hørtes rart ut? Er det tvist om hvorvidt det er en reklamasjon eller ikke da? Du skal jo ikke betale den nye innfatningen (kun et evt mellomlegg + nye glass) dersom også selger annerkjenner det som en reklamasjon uansett? Har du noen historie bak i tid der du ikke har betalt/ hentet varer hos Specsaker som de ka ha registrert i ditt navn forresten?

'' Er det tvist om hvorvidt det er en reklamasjon eller ikke da? Du skal jo ikke betale den nye innfatningen (kun et evt mellomlegg + nye glass) dersom også selger annerkjenner det som en reklamasjon uansett?''

Nei, det er ingen tvil om at det er en reklamasjon, da innfatningen ikke er mer enn 7 mnd gammel. Og prisen jeg skal betale er synstest og nye glass, gratis innfatning.

'' Har du noen historie bak i tid der du ikke har betalt/ hentet varer hos Specsaker som de ka ha registrert i ditt navn forresten?

''''

Overhodet ikke, mine forrige briller som jeg fikk i fjor var også en reklamasjon på innfatning, og det fikk jeg gratis. Før det var det to år siden sist jeg fikk nye briller og betalte alt kontant da. Har ingen betalingsanmerkninger noen sted. Jeg er helt "ren".

Gjest Lorgnetten

Jeg kjøpte nye briller, dyre, på Interoptik i fjor sommer. Behøvde ikke betale noe i depositum. Betalte kun for synsprøve +div. undersøkelser, men hørtes ut som jeg kunne gjøre det da jeg hentet brillene også. Kjempegod service der, mye bedre enn jeg har fått på Specsavers og Brilleland. Skikkelig undersøkelse, holdt på halvannen time, brillestylist etterpå som hjalp meg å finne kledelige briller.

''brillestylist etterpå som hjalp meg å finne kledelige briller.

''

Det er alltid vanskelig, så jeg hadde med mannen, og fant en innfatning vi begge syntes var fin. Men tror nok at jeg neste gang skal gå tilbake til de jeg brukte før, og det var Synsam. Har alltid vært veldig fornøyd der, aldri hatt reklamasjon på innfatning, og aldri betalt depositum. Problemet er jo bare at de er så dyre. Mannen kjøpte nye briller der i sommer og de kom på nesten 12 000,-

'' Er det tvist om hvorvidt det er en reklamasjon eller ikke da? Du skal jo ikke betale den nye innfatningen (kun et evt mellomlegg + nye glass) dersom også selger annerkjenner det som en reklamasjon uansett?''

Nei, det er ingen tvil om at det er en reklamasjon, da innfatningen ikke er mer enn 7 mnd gammel. Og prisen jeg skal betale er synstest og nye glass, gratis innfatning.

'' Har du noen historie bak i tid der du ikke har betalt/ hentet varer hos Specsaker som de ka ha registrert i ditt navn forresten?

''''

Overhodet ikke, mine forrige briller som jeg fikk i fjor var også en reklamasjon på innfatning, og det fikk jeg gratis. Før det var det to år siden sist jeg fikk nye briller og betalte alt kontant da. Har ingen betalingsanmerkninger noen sted. Jeg er helt "ren".

Det der høres bare rart ut. Skjønner ikke logikken bak at de krever 50% av pris på innfatning egentlig, all den tid du ikke skal betale for den (siden det er reklamasjon). Bank i bordet, håper infatning holder mål denne gangen så du slipper ny runde med Specsavers - bytt optiker neste gang. Husker jeg gikk til Brilleland mens jeg studerte siden de var billige - men du duverden for en elendig service der også. Billigst er definitivt ikke best :)

Gjest Lorgnetten

Det der høres bare rart ut. Skjønner ikke logikken bak at de krever 50% av pris på innfatning egentlig, all den tid du ikke skal betale for den (siden det er reklamasjon). Bank i bordet, håper infatning holder mål denne gangen så du slipper ny runde med Specsavers - bytt optiker neste gang. Husker jeg gikk til Brilleland mens jeg studerte siden de var billige - men du duverden for en elendig service der også. Billigst er definitivt ikke best :)

Jeg har visst forklart meg litt dårlig. De forlanger ikke halv pris av den nye innfatningen for den skal jeg ikke betale for. Men halvparten av prisen for de nye glassene + undersøkelsen. Undersøkelsen hadde jo vært grei, siden den ble gjennomført i går, men er jo vant med at alt betales samtidig, og det er når jeg henter brillene.

Jeg har visst forklart meg litt dårlig. De forlanger ikke halv pris av den nye innfatningen for den skal jeg ikke betale for. Men halvparten av prisen for de nye glassene + undersøkelsen. Undersøkelsen hadde jo vært grei, siden den ble gjennomført i går, men er jo vant med at alt betales samtidig, og det er når jeg henter brillene.

Skjønner, det er i det minste bedre. Har uansett ikke vært borti at jeg ikke kan betale når jeg henter varen hos optiker, men mulig de har dårlig erfaring med mange andre enn deg, hvem vet. Ville iallefall valgt noen andre neste gang :)

''brillestylist etterpå som hjalp meg å finne kledelige briller.

''

Det er alltid vanskelig, så jeg hadde med mannen, og fant en innfatning vi begge syntes var fin. Men tror nok at jeg neste gang skal gå tilbake til de jeg brukte før, og det var Synsam. Har alltid vært veldig fornøyd der, aldri hatt reklamasjon på innfatning, og aldri betalt depositum. Problemet er jo bare at de er så dyre. Mannen kjøpte nye briller der i sommer og de kom på nesten 12 000,-

Den andre optikeren jeg var hos som også var veldig nøye og omtrent som øyelegeundersøkelse har også gått inn i Synsam så tror nok de og Interoptik er veldig bra selv om de er dyrere.

Husker jeg sa dengang at jeg ikke kunne sammenligne undersøkelsen/servicen hos han og der jeg var aller først: Brilleland.

Han som er i Synsam er i nærmiljøet her jeg bor enda, men jeg hadde bedre tid i sommerferien til sånt, bor hele sommeren i Østfold og fikk ordna det dernede i fjor sommer og da ble jeg anbefalt Interoptik, lokalfolket dernede sa de var flinkest, men dyrest. Som sagt jeg var veldig godt fornøyd og tips fra brillestylist om ting jeg ikke hadde tenkt på i det hele tatt og ingen på Brilleland eller Specsavers nevnte noe om da jeg valgte briller der.

Første gang hos optiker var for 18 år siden så veldig lenge siden og det var Brilleland, hadde jo ingen å sammenligne med dengang.....

Annonse

Den andre optikeren jeg var hos som også var veldig nøye og omtrent som øyelegeundersøkelse har også gått inn i Synsam så tror nok de og Interoptik er veldig bra selv om de er dyrere.

Husker jeg sa dengang at jeg ikke kunne sammenligne undersøkelsen/servicen hos han og der jeg var aller først: Brilleland.

Han som er i Synsam er i nærmiljøet her jeg bor enda, men jeg hadde bedre tid i sommerferien til sånt, bor hele sommeren i Østfold og fikk ordna det dernede i fjor sommer og da ble jeg anbefalt Interoptik, lokalfolket dernede sa de var flinkest, men dyrest. Som sagt jeg var veldig godt fornøyd og tips fra brillestylist om ting jeg ikke hadde tenkt på i det hele tatt og ingen på Brilleland eller Specsavers nevnte noe om da jeg valgte briller der.

Første gang hos optiker var for 18 år siden så veldig lenge siden og det var Brilleland, hadde jo ingen å sammenligne med dengang.....

Jeg har erfaring fra både Brilleland, Synsam og Specsavers og er mest fornøyd med sistnevnte. Brilleland gir elendig service og brillene er dårlige, Synsam gir bare tre års garanti og glassene blir ødelagte (belegget løsner), noe jeg aldri har opplevd med brilleglass fra Specsavers, de briller har jeg brukt i seks - syv år.

Vi betaler ikke depositum på brillene, men vi har vært kunder hos Specsavers i en årrekke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...