Gå til innhold

Spiser du altid middag 7 dager i uka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

'' Om du klarte å avvenne deg med alt sukkeret tror jeg du ville få det bedre psykisk også.'' Hva baserer du denne påstanden på?

''Hva baserer du denne påstanden på?''

På alt jeg har lest om sukker som faktisk er rene giften for (mange av) oss og på erfaringene til mange inne på lavkarbo.no.

Skrevet

Spiser iallefall ett varmt måltid hver dag - enten til middags eller kvelds

Skrevet

Det er forskjell på å spise et lett måltid kl. 21 og på å spise lunsj kl. 03 da... Jeg vet det er forsket på overvekt i forhold til å jobbe natt, men da sover man jo ikke etter normale rutiner heller. Og lite søvn er jo også relatert til overvekt såvidt jeg husker.

Men for de som har en normal døgnrytme (som trådstarter vel egentlig har) så er det ikke noe problem å spise et lett måltid på kveldstid i forhold til forbrenningen.

Jeg er enig i det du sier om sukker, men uenig ad nattmåltidet. Ikke bare er forbrenningen lavere, men det er også et helt feil tidspunkt å tilføre kroppen energi på. Dette er det forsket på, så dette er ingen myte. Mat er jo energi, og på samme måte som man ikke skal helle innpå med koffeinholdige drikker om kvelden (om man ikke har et supergodt sovehjerte), skal man heller ikke kjøre innpå med energirike varmmatmåltider. Trådstarter snakker ikke om en lett skive/ knekkebrød men om "en fiskegrateng" (=hinsides idioti om man vil sove;-)

Skrevet

Jeg er enig i det du sier om sukker, men uenig ad nattmåltidet. Ikke bare er forbrenningen lavere, men det er også et helt feil tidspunkt å tilføre kroppen energi på. Dette er det forsket på, så dette er ingen myte. Mat er jo energi, og på samme måte som man ikke skal helle innpå med koffeinholdige drikker om kvelden (om man ikke har et supergodt sovehjerte), skal man heller ikke kjøre innpå med energirike varmmatmåltider. Trådstarter snakker ikke om en lett skive/ knekkebrød men om "en fiskegrateng" (=hinsides idioti om man vil sove;-)

''Jeg er enig i det du sier om sukker, men uenig ad nattmåltidet.''

Jeg har aldri sagt at det er lurt å spise et stort måltid midt på natten - les det jeg skriver da! Jeg sier at det for de fleste ikke er noe lurt med stort måltid like før leggetid, men at det både for kroppen og søvnen er bedre med et lett måltid 1-2 timer før leggetid enn å legge seg sulten! Natt-mat er noe helt annet enn å spise litt i 20-21-tiden.

Skrevet

Hva legger du i "middag"? Syns det høres ut som du spiser mange middager hver dag jeg, men kaller dem lunsj eller kveldsmat pga tidspunktet for matinntaket. En fiskegrateng er for meg et middagsmåltid fordi det kallori/energimessig vil være dagens største måltid, og for meg vil det være veldig feil å innta dagens hovedmåltid rett før jeg legger meg.

Skrevet

''Jeg er enig i det du sier om sukker, men uenig ad nattmåltidet.''

Jeg har aldri sagt at det er lurt å spise et stort måltid midt på natten - les det jeg skriver da! Jeg sier at det for de fleste ikke er noe lurt med stort måltid like før leggetid, men at det både for kroppen og søvnen er bedre med et lett måltid 1-2 timer før leggetid enn å legge seg sulten! Natt-mat er noe helt annet enn å spise litt i 20-21-tiden.

Du skrev at det er en myte at forbrenningen er lavere om natten, men Hulderen har rett. Det er ingen myte, og som Hulderen peker på sliter feks skiftarbeidere oftere med å holde vekten :)

Skrevet

Jeg spiser middag 7 dager i uka og til og med dessert, selv om den kan være litt lettvinn. Jeg er glad i desserter:-)

''Jeg er glad i desserter:-)''

Goding!:-) Jeg er også glad i dessert! Nam nam!

Sarah Elizabeth
Skrevet

Ja, jeg spiser en ordentlig middag med kjøtt/fisk og grønnsaker hver eneste dag mellom kl. 17 og 18. Faste og gode rutiner er nøkkelen for å oppnå og holde på normalvekt.

Skrevet

''Jeg er glad i desserter:-)''

Goding!:-) Jeg er også glad i dessert! Nam nam!

Desserter i forskjellige varianter et godt Poppinsen:-)

Gjest Hulderen
Skrevet

Desserter i forskjellige varianter et godt Poppinsen:-)

Hm. Snakker dere fortsatt om mat?

*Titter skeptisk mot mrxx og Mary Poppins*

Skrevet

Hm. Snakker dere fortsatt om mat?

*Titter skeptisk mot mrxx og Mary Poppins*

Hehe, du får spørre Poppinsen......hun som har greie på dette:-)

Gjest Hulderen
Skrevet

Hehe, du får spørre Poppinsen......hun som har greie på dette:-)

Får håpe hun dukker opp og ser spørsmålet mitt.

Skrevet

Ja, jeg spiser en ordentlig middag med kjøtt/fisk og grønnsaker hver eneste dag mellom kl. 17 og 18. Faste og gode rutiner er nøkkelen for å oppnå og holde på normalvekt.

Men da jobber du kanskje Sarah? Er du ikke redd folk finner ut hvem du er via Facbook,skattelister,folkeregisteret eller annet?

Sarah Elizabeth
Skrevet

Men da jobber du kanskje Sarah? Er du ikke redd folk finner ut hvem du er via Facbook,skattelister,folkeregisteret eller annet?

Ja, jeg jobber. Resten skjønte jeg ikke hva du mente med? Jeg heter noe helt annet enn navnet jeg signerer med her hvis det er det du mener..

Skrevet

Man må da ikke jobbe for å spise skikkelig middag 7 dager i uka til omtrent samme tid.

Skrevet

Får håpe hun dukker opp og ser spørsmålet mitt.

Hun dukker nok opp igjen skal du se, men det hender det tar litt tid:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...