Gjest pregnant again Skrevet 23. februar 2013 Skrevet 23. februar 2013 I need it - NOW! Så kvalm, så slapp, så vondt i hodet... så kraftløs:( 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 23. februar 2013 Skrevet 23. februar 2013 Ligg helt stille i stabilt sideleie og forsøk å sove det bort. 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. februar 2013 Skrevet 23. februar 2013 Te (svart te, ikke urtete og sånt) med sukker og bokstavkjeks eller mariekjeks eller noe lignende. Det var det som hjalp meg i alle fall. Om du snart skal på kontroll kan du be legen om noe kvalmestillende, om det er lenge til kan du bestille en ekstra time for dette. 0 Siter
fresja Skrevet 24. februar 2013 Skrevet 24. februar 2013 Te (svart te, ikke urtete og sånt) med sukker og bokstavkjeks eller mariekjeks eller noe lignende. Det var det som hjalp meg i alle fall. Om du snart skal på kontroll kan du be legen om noe kvalmestillende, om det er lenge til kan du bestille en ekstra time for dette. Spis i tilfelle First Price Mariekjeks; de inneholder ikke palmeolje. Ingefær skal være bra mot kvalme. Armbånd beregnet på reisesyke virker også.. 0 Siter
Gjest Mennuu Skrevet 24. februar 2013 Skrevet 24. februar 2013 Jeg rørte ingefærpulver ut i litt vann. Man kan få kvalmestillende hos lege. Ellers er det bare å lytte til kroppen og rett og slett bare ta mer med ro. Et svangerskap er relativt kort. 0 Siter
Ferskenblomst Skrevet 24. februar 2013 Skrevet 24. februar 2013 Selv har jeg aldri vært plaget, heldigvis, men en venninne av meg sverget til Läckerol salmiakpastiller. 0 Siter
Høstløv Skrevet 24. februar 2013 Skrevet 24. februar 2013 Det er bare å legge seg ned, ta det med ro og vente til det går over av seg selv. Jeg var omtrent sengeliggende og sykemeldt i et par måneder i hvert svangerskap. Ikke hver dag var like ille, heldigvis. Noen dager spydde jeg hele dagen, andre dager kunne jeg være oppe, men kvalmen var tilstedeværende hele tiden. I begynnelsen av siste svangerskap lurte venninnene mine på hva som feilte meg for jeg var helt "grønn i fjeset" som hun sa, jeg ville ikke fortelle om graviditeten enda. Jeg småspiste hele tiden, det hjalp til med å holde kvalmen under kontroll, men jeg var nøye på å spise mat som var lett å kaste opp. Det hjalp å holde seg unna melkeprodukter og ost. 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 24. februar 2013 Skrevet 24. februar 2013 Hvis du er svært dårlig over tid, så du ikke får i deg nok væske og næring, kan du legges og få næring intravenøst. Håper det ikke er så ille med deg. 0 Siter
Sara Bernard Skrevet 24. februar 2013 Skrevet 24. februar 2013 Stakkar deg! Det der er virkelig ikke moro. Jeg spiste klementiner og knekkebrød hele dagen for å holde det litt i sjakk, men egentlig synes jeg ikke noe fungerer. Det kan bedres en stund av å stikke fingeren i halsen og brekke seg litt (ikke med mål om å kaste opp!), men det varer jo ikke så lenge. Du kan også forsøke å trykke på et akupressurpunkt. Jeg brukte spissen på en kulepenn, punktet sitter ca 5 cm over håndleddsbøyen, på innsiden av armen, mellom de to senene som sitter tett sammen. Press forsiktig og massér. Jeg synes ikke det hjalp, men hvem vet. :-) 0 Siter
Tonette Skrevet 24. februar 2013 Skrevet 24. februar 2013 Etter å ha hatt et tøft første svangerskap, var jeg villig til å prøve det meste da jeg ble kvalm igjen i svangerskap nr to. Jeg prøvde akupunktur. Jeg var fortsatt kvalm selv om jeg brukte akupunktur, men jeg kastet ikke opp, og var generelt bedre enn i svangerskap nr 1. 0 Siter
Gjest postafen Skrevet 24. februar 2013 Skrevet 24. februar 2013 Jeg levde på mariekjeks og ble så tynn at jeg måtte begynne på postafen. Det hjalp veldig godt. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 26. februar 2013 Skrevet 26. februar 2013 http://www.seaband.no/gravid.html 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.