Gå til innhold

Liker nakne damer - får ikke kjøre snowboard

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Hvis sposnorene ønsker å bytte ut både utøvere og publikum, så lykke til på veien.''

Det er kjøpers marked hva idrettshelter angår. Sponsorene har flust av andre sportsgrener og utøvere å kaste penger til.

Det er snowboardmiljøet selv som har valgt å endre stil. Dels av økonomiske og idrettsstrategiske årsaker. Og kanskje også fordi ikke alle i miljøet ønsker å bli assosiert med Promp og Rølp AS.

mvh

''Og kanskje også fordi ikke alle i miljøet ønsker å bli assosiert med Promp og Rølp AS.''

Tror definitivt ikke at det er mange av iderettens tilhengere som henger seg nevneverdig opp i at han er på strippeklubb osv.

Tvert i mot, men de nevnte forgreninger som snowboard har til ulike andre sub-kulturer.

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nord og ned

21

• PieLill

13

• Sør

4

• EnolaGay

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Typisk, du gadd ikke lese artikkelen men gadd likevel å fortsette å kverulere eller?... ;-)''

Ok, jeg regnet med at du støttet Pielill sine teorier om at det er markedsøkonomiske hensyn og sponsorer som står bak dette, siden du ikke har tattil motmæle mot henne.

Men din forklaring er altså at det er sunne, friske, oppegående folk med politisk korrekt livsinnstiling som av idealistiske årsaker, og det alene, ønsker å skifte ut utøvere og publikum i eget miljø. Greit nok det, kanskje det er slik.

''Men din forklaring er altså at det er sunne, friske, oppegående folk med politisk korrekt livsinnstiling som av idealistiske årsaker, og det alene, ønsker å skifte ut utøvere og publikum i eget miljø. Greit nok det, kanskje det er slik'' Nope, min forklaring er at det er vekselvirkning. Utøvere ønsker gode vilkår = trenger penger = må endre kurs for å være attraktive for sponsorer = fremmer - eller brander - andre verdier enn miljøet gjorde dengang det var en subkultur som _ikke_ ønsket å være attraktive for kapitalen og dermed kunne være akkurat som de ville.

Hvorfor tror du Terje Håkonsen & co fremmer miljøvern og økologisk mat da?

Skrevet

''Hvis sposnorene ønsker å bytte ut både utøvere og publikum, så lykke til på veien.''

Det er kjøpers marked hva idrettshelter angår. Sponsorene har flust av andre sportsgrener og utøvere å kaste penger til.

Det er snowboardmiljøet selv som har valgt å endre stil. Dels av økonomiske og idrettsstrategiske årsaker. Og kanskje også fordi ikke alle i miljøet ønsker å bli assosiert med Promp og Rølp AS.

mvh

Dessuten kommer flere og flere jenter med i miljøet, og de gjør det bra! http://www.snowboardforbundet.no/nyheter/ol-kvalifisering-i-slopestyle-og-halfpipe/

Da kan man ikke ha pubertale skitstøvler dinglende rundt.

Skrevet

''Men din forklaring er altså at det er sunne, friske, oppegående folk med politisk korrekt livsinnstiling som av idealistiske årsaker, og det alene, ønsker å skifte ut utøvere og publikum i eget miljø. Greit nok det, kanskje det er slik'' Nope, min forklaring er at det er vekselvirkning. Utøvere ønsker gode vilkår = trenger penger = må endre kurs for å være attraktive for sponsorer = fremmer - eller brander - andre verdier enn miljøet gjorde dengang det var en subkultur som _ikke_ ønsket å være attraktive for kapitalen og dermed kunne være akkurat som de ville.

Hvorfor tror du Terje Håkonsen & co fremmer miljøvern og økologisk mat da?

''Hvorfor tror du Terje Håkonsen & co fremmer miljøvern og økologisk mat da?''

Sannsynligvis grunnet politisk og generell idealisme. Ser ikke at det kommer i konflikt med mine påstander i hovedinnlegget på noen måte.

Skrevet

Dessuten kommer flere og flere jenter med i miljøet, og de gjør det bra! http://www.snowboardforbundet.no/nyheter/ol-kvalifisering-i-slopestyle-og-halfpipe/

Da kan man ikke ha pubertale skitstøvler dinglende rundt.

''Da kan man ikke ha pubertale skitstøvler dinglende rundt.''

Vel, mine observasjoner er at det nettopp er skitstøvlene som drar damene, i alle fall i den alderen, og jeg er neppe alene om den oppfatningen..

Skrevet

''Og kanskje også fordi ikke alle i miljøet ønsker å bli assosiert med Promp og Rølp AS.''

Tror definitivt ikke at det er mange av iderettens tilhengere som henger seg nevneverdig opp i at han er på strippeklubb osv.

Tvert i mot, men de nevnte forgreninger som snowboard har til ulike andre sub-kulturer.

Strippeklubbesøket var bare en liten del av årsaken til at han ble sparket.

Og fremdeles er det den som betaler lønna som avgjør hva som er greit og ikke. Hverken svenske feminister eller mannssjåvenister som aldri ble ferdig med russetida.

mvh

Skrevet

''Noen ganger tror jeg du tillegger svenske feminister mer makt enn de har.''

Om det det er vi uenige og får slå oss til ro med det.

''Snowboardmiljøet har valgt en profilendring for å treffe et bredere publikum og dermed bedre sponsoravtaler.''

Utvilsom korrekt, men om årsakene er vi altså uenige.

Mener du at tøffe snowboardere med småanarkistisk bakgrunn plutselig har latt seg kue av de store, slemme, skumle svenske feministene?

:)

Du undervurderer dem.

mvh

Skrevet

Vel, mine observasjoner er at det nettopp er skitstøvlene som drar damene, i alle fall i den alderen, og jeg er neppe alene om den oppfatningen..

''Vel, mine observasjoner er at det nettopp er skitstøvlene som drar damene, i alle fall i den alderen, og jeg er neppe alene om den oppfatningen..''

Enkelte menn er så lettlurte. Skitstøvler man ikke orker å krangle med behandler man som de storsjarmørene de innbilder seg de er. Så kan man heller brekke seg etterpå.

Men om det virkelig er slik at det er skitstøvlene som tiltrekker damene, ville jeg definitivt gjort det jeg kunne for å holde en datter unna et miljø der skitstøvling var en anerkjent øvelse.

mvh

Skrevet

Mener du at tøffe snowboardere med småanarkistisk bakgrunn plutselig har latt seg kue av de store, slemme, skumle svenske feministene?

:)

Du undervurderer dem.

mvh

''Mener du at tøffe snowboardere med småanarkistisk bakgrunn plutselig har latt seg kue av de store, slemme, skumle svenske feministene?''

Vel, fyren er i grunn prisgitt at han er velkommen på konkurranser. Så svaret er ja, desverrre..

Slemme og skumle er for øvrig dine ord. Ekstremfeminist står seg godt alene, uten tillegg av adjektiver.

Skrevet

''Vel, mine observasjoner er at det nettopp er skitstøvlene som drar damene, i alle fall i den alderen, og jeg er neppe alene om den oppfatningen..''

Enkelte menn er så lettlurte. Skitstøvler man ikke orker å krangle med behandler man som de storsjarmørene de innbilder seg de er. Så kan man heller brekke seg etterpå.

Men om det virkelig er slik at det er skitstøvlene som tiltrekker damene, ville jeg definitivt gjort det jeg kunne for å holde en datter unna et miljø der skitstøvling var en anerkjent øvelse.

mvh

''ville jeg definitivt gjort det jeg kunne for å holde en datter unna et miljø der skitstøvling var en anerkjent øvelse.''

Du får melde henne inn i pinsebevegelsen..etter å ha renset stedet for skumle folk med feil holdninger til ett eller annet..

Skrevet

''Mener du at tøffe snowboardere med småanarkistisk bakgrunn plutselig har latt seg kue av de store, slemme, skumle svenske feministene?''

Vel, fyren er i grunn prisgitt at han er velkommen på konkurranser. Så svaret er ja, desverrre..

Slemme og skumle er for øvrig dine ord. Ekstremfeminist står seg godt alene, uten tillegg av adjektiver.

La meg spesifisere spørsmålet.

''Mener du at de tøffe snowboardere med småanarkistisk bakgrunn som styrer snowboardforbundet plutselig har latt seg kue av de store, slemme, skumle svenske feministene?''

Og du har selvsagt rett i at om han vil kjøre snowboard med landslaget og ikke bare få utgiftene dekket, men også få betalt for det, må han inrette seg som alle andre.

Jeg er derimot mer i tvil om at dine svenske ekstremfemininster har klart å kuppe snowboardforbundet i en slik grad at de setter dagsorden.

Jeg strever også med å se det 'ekstremfeministiske' i at en som får betalt for å være sponsoråte ikke kan oppføre seg totalt bavian.

mvh

Skrevet

''ville jeg definitivt gjort det jeg kunne for å holde en datter unna et miljø der skitstøvling var en anerkjent øvelse.''

Du får melde henne inn i pinsebevegelsen..etter å ha renset stedet for skumle folk med feil holdninger til ett eller annet..

''Du får melde henne inn i pinsebevegelsen..etter å ha renset stedet for skumle folk med feil holdninger til ett eller annet..''

Mine barn velger selv hva de vil tro på. :-)

Som en hver forelder ønsker jeg at mine barn skal vanke i miljø der de både blir møtt med respekt og lærer å vise andre det samme. Og man ønsker selvsagt ikke at ens barn skal bli utnyttet og tråkket på.

Heldigvis er det rikelig idrettslag, klubber og foreninger som etterstreber et godt miljø for ungdom av begge kjønn. Snowboardforbundet er et av dem.

;-)

mvh

Skrevet

La meg spesifisere spørsmålet.

''Mener du at de tøffe snowboardere med småanarkistisk bakgrunn som styrer snowboardforbundet plutselig har latt seg kue av de store, slemme, skumle svenske feministene?''

Og du har selvsagt rett i at om han vil kjøre snowboard med landslaget og ikke bare få utgiftene dekket, men også få betalt for det, må han inrette seg som alle andre.

Jeg er derimot mer i tvil om at dine svenske ekstremfemininster har klart å kuppe snowboardforbundet i en slik grad at de setter dagsorden.

Jeg strever også med å se det 'ekstremfeministiske' i at en som får betalt for å være sponsoråte ikke kan oppføre seg totalt bavian.

mvh

''Jeg er derimot mer i tvil om at dine svenske ekstremfemininster har klart å kuppe snowboardforbundet i en slik grad at de setter dagsorden.''

Ikke spesifikt snowboardforbundet men hele samfunndebatten/klimaet, på en måte som vi takk og pris ikke er i nærheten av her hjemme.

Skrevet

''Du får melde henne inn i pinsebevegelsen..etter å ha renset stedet for skumle folk med feil holdninger til ett eller annet..''

Mine barn velger selv hva de vil tro på. :-)

Som en hver forelder ønsker jeg at mine barn skal vanke i miljø der de både blir møtt med respekt og lærer å vise andre det samme. Og man ønsker selvsagt ikke at ens barn skal bli utnyttet og tråkket på.

Heldigvis er det rikelig idrettslag, klubber og foreninger som etterstreber et godt miljø for ungdom av begge kjønn. Snowboardforbundet er et av dem.

;-)

mvh

''Heldigvis er det rikelig idrettslag, klubber og foreninger som etterstreber et godt miljø for ungdom av begge kjønn''

Hvilken detektiv bruker du for å kartlegge hvorvidt alle utøvere og ledere der barna sine skal vanke har de rette holdingen til strippeklubber etc etc etc.

Skrevet

''Heldigvis er det rikelig idrettslag, klubber og foreninger som etterstreber et godt miljø for ungdom av begge kjønn''

Hvilken detektiv bruker du for å kartlegge hvorvidt alle utøvere og ledere der barna sine skal vanke har de rette holdingen til strippeklubber etc etc etc.

''Hvilken detektiv bruker du for å kartlegge hvorvidt alle utøvere og ledere der barna sine skal vanke har de rette holdingen til strippeklubber etc etc etc.''

Ingen. Jeg forventer ikke at 'alle' skal ha de rette holdningene, hva nå det enn måtte være.

Men jeg forventer et miljø der f.eks. seksuell trakassering er uakseptabelt og der lederne/stjernene legge evt strippeklubbesøk til andre tidspunkt enn lagsamlinger. Og jeg forventer også at lederne/stjernene har en nettadferd som jeg ikke behøver å advare barna mot å etterfølge.

Denne aktuelle morroklumpen har vist en adferd og dømmekraft som kan få langt flere enn 'ekstremfeministene' til å betakke seg.

mvh

Skrevet

Det er også en hardnakket myte som antakelig lever godt videre fordi en del småbitre menn vil det...

Jeg er blitt førti år gammel og kan med handa på hjertet si at jeg ikke kjenner en eneste kvinne i min nærhet. Som lever med noe annet enn snille, trauste, arbeidsomme alminnelige menn. Menn som triller barnevogn, går i rutete tøfler og polerer bilen på søndager.

Selv disse blir skilt innimellom. Like gjerne fordi han vil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...